39. haftadayım ayaklarım şişiyor, bu durum normal mi?

0 oy
495 göst.
12 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (406 puan) sordu
Sorum yukarda

4 Cevap

0 oy
12 Nisan 2021 (702 puan) cevapladı
Bende 38+1 doğmadıkça ödem topluyor her yerim :) 
-Reklam-
0 oy
12 Nisan 2021 (730 puan) cevapladı
Tuzlu yeme bide dogumun gelmis ondanda olur
12 Nisan 2021 (406 puan) yorumladı
Oylemi bunu bilmiyordum dogum belirtisimi
0 oy
12 Nisan 2021 (49 puan) cevapladı
Bende aynı hafyadayim ayaklarım şişti öncesinde şişlik yoktu ellerimde şişti ve uyuşmalar aşırı arttı Allah hepimize kolaylık versin
12 Nisan 2021 (406 puan) yorumladı
Aminnn canim ilk gebelik mi normalmi sezeryanmi olck
13 Nisan 2021 (49 puan) yorumladı
Normal görünüyor şimdilik  sizin ki nasıl olcak
0 oy
12 Nisan 2021 (292 puan) cevapladı
38 haftadayim doğum öncesi ödem topluyoruz sanirim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39. haftada ayak şişmesi normal mi ve ne zaman tehlikelidir?
Gebeliğin 39. haftasında ayaklarda hafif şişme, vücudun artan sıvı tutumu nedeniyle genellikle normal kabul edilir. Ancak şişlik aniden gelişirse, yüz ve ellerde belirginleşirse veya şiddetli baş ağrısı ile görme bozukluğu eşlik ederse, bu durum preeklampsi belirtisi olabileceğinden vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39 haftalık hamileyim ayak şişmesi için ne yapmalıyım?
Ayak şişmesini azaltmak için gün içinde düzenli aralıklarla ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutarak dinlendirin. Uzun süre ayakta kalmaktan kaçının, sol yanınıza yatarak dinlenin ve vücudunuzun sıvı dengesini korumak için gün içinde yeterli miktarda su tüketin. Ayrıca, çok sıkı çorap veya ayakkabı giymemek dolaşımınızı rahatlatacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son haftalarında ayak şişmesi neden olur?
Gebeliğin son haftalarında ayak şişmesi, büyüyen rahmin alt ana toplardamara baskı yapması sonucu kanın kalbe dönüşünün yavaşlaması ve vücudun ödem tutması nedeniyle oluşur. Progesteron hormonunun damar duvarlarını gevşetmesi de sıvının dokulara sızmasını kolaylaştırarak ayaklarda ve bileklerde şişliğe yol açar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
39. haftada ayaklarda aşırı ödem ne zaman geçer?
Gebelik kaynaklı ödem ve ayak şişlikleri, doğumdan sonraki ilk birkaç gün içinde vücudun fazla sıvıyı idrar yoluyla atmasıyla hızla azalmaya başlar. Genellikle doğumdan sonraki ilk 1-2 hafta içinde vücuttaki şişliklerin büyük bir kısmı kendiliğinden normale döner, ancak bu süreç kişiden kişiye farklılık gösterebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak şişmesi için hangi durumlarda doktora gitmeliyim?
Ayak şişliğiniz tek bir bacakta aniden ortaya çıkıp ağrılı ve sıcaksa, bu bir damar tıkanıklığı belirtisi olabilir. Ayrıca şişliğe yüksek tansiyon, şiddetli baş ağrısı, ani kilo artışı veya karın ağrısı eşlik ediyorsa acil tıbbi değerlendirme gereklidir. Bu belirtiler göz ardı edilmemeli ve mutlaka takip eden hekimle paylaşılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
14 cevap 656 göst.
0 oy
3 cevap 480 göst.
0 oy
4 cevap 447 göst.
28 Temmuz 2018 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Ronayi (75 puan) sordu

1,512,693 soru

24,672,402 cevap

367,337 kullanıcı

...