Doğumdan sonra bacaklarımdaki şişlikler düzelir mi?

0 oy
225 göst.
18 Nisan 2021 Doğum kategorisinde (183 puan) sordu
Kızlar ilk gebeliğim ve şuan bacaklarımın kalınlaştığını hissediyorum doğumdan sonra oda geçicek mi bu konuda bilgisi olan var mı 
Gebelik haftası 32

1 cevap

0 oy
18 Nisan 2021 (5,749 puan) cevapladı
Düzeliyor Cnm dogumdan bibkac ay icinde
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Doğum sonrası bacaklardaki şişlikler ne zaman tamamen geçer?
Doğum sonrası bacaklardaki şişlikler genellikle doğumdan sonraki ilk 1-2 hafta içerisinde vücudun fazla sıvıyı atmasıyla kendiliğinden geçer. Ödemin tamamen vücuttan uzaklaşması kişiden kişiye değişmekle birlikte çoğu kadında doğumdan sonraki 10. güne kadar belirgin bir azalma gözlemlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra bacak şişmesi neden olur?
Doğumdan sonra bacak şişmesi, gebelik sürecinde vücutta biriken fazla suyun ve sodyumun yanı sıra doğum sırasında uygulanan intravenöz sıvı takviyeleri nedeniyle oluşur. Ayrıca doğum sonrası değişen hormon seviyeleri, vücudun dokular arasında sıvı tutmasına yol açarak bacaklarda ve ayaklarda ödem görünümünü tetikler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası bacak şişliğine ne iyi gelir?
Doğum sonrası bacak şişliğini azaltmak için gün içerisinde ayakları kalp seviyesinden yukarıda tutarak dinlenmek ve bol miktarda su tüketmek en etkili yöntemdir. Uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmak, düşük sodyumlu beslenmek ve doktorunuzun onayıyla hafif yürüyüşler yapmak dolaşımı hızlandırarak ödemin atılmasını kolaylaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası bacak şişmesi ne zaman tehlikelidir?
Doğum sonrası bacak şişliği tek taraflıysa, bacağınızda kızarıklık, ısı artışı veya şiddetli ağrı varsa bu durum ciddi bir sağlık sorunu olan venöz tromboz belirtisi olabilir. Eğer şişlik aniden gelişirse, solunum güçlüğü eşlik ederse veya şiş olan bölgeye dokunulduğunda sertlik hissedilirse vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme döneminde bacak şişliği normal mi?
Emzirme döneminde bacak şişliği, vücudun gebelikten kalan sıvıları temizleme süreci devam ettiği sürece normal kabul edilir. Emzirme sırasında oksitosin hormonu salgılanması vücuttaki sıvı dengesini etkileyebilir ancak şişlik doğumdan sonraki birkaç hafta içinde azalmıyorsa veya giderek artıyorsa mutlaka bir hekim kontrolü gereklidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 209 göst.
+1 oy
1 cevap 440 göst.
29 Kasım 2022 Doğum kategorisinde Sema233 (1,138 puan) sordu

1,512,175 soru

24,665,913 cevap

366,975 kullanıcı

...