İkiz gebelikte insülin kullanmama rağmen tokluk şekerim düşmüyor?

0 oy
324 göst.
20 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (356 puan) sordu
Arkadaşlar merhaba 

Gebelik şekeri bende çıktı ikiz gebelik yaşıyorum doktora gittim dahiliyeye sevk etti doktor levemir adlı insülin verdi ama araştırdığım sonuçlarına ithafen açlık'a etki ediyormuş bu iğne

Benim ise tokluk diyete rağmen yüksek çıkıyor arkadaşlar yardımcı olursanız Allah hepinizden razı olsun şimdiden çok kötüyüm ağlamaktan gözlerim şişti
Gebelik haftası 26

3 Cevap

+1 oy
20 Nisan 2021 (597 puan) cevapladı
Bende ilk onunla basladim saat gece saat 10 da vuruluyordum acliklar dengeli olursa tokluklarda dengeleniyo benim acliklarim dengelj olmadigi icin tokluklar yuksek cikiyordu ilk ole basladim sonra 24. Haftada turuncu olan bitane daha var onu verdi smdi gunluk uc insulin kullaniyorum cok sukur onlarada baslayip diyetime uydukca duzene girdi hareketsiz kalmayin tokluklar hareketsizlikten yuksek cikar bende gebelik sekeri degil tip 2 diyabet var simdi 37+3 deyiz hersey cok iyi cok sukur stres yapmayin diyetinize ve gunluk hareketlerinizk aksatmayin yemeklerden snra hareketsiz kalmayin ve bol su icin genelde sebze ve bakliyat yemekleri tuketin gerekirse ekmek tuketmeyin beyaz ekmek hic tuketmeyin patates havuc pirinc gibi gidalarda uzak durun ve bol bol hareket edin duzelicektir merak etmeyin bunda aglancak bisey yok aglayip kendinizede bebeklerinizede strese sokmayin olurmu sadece biraz daha dikkat edin yeter insallah saglikla gelsinler 
20 Nisan 2021 (356 puan) yorumladı
Allah razı olsun teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
20 Nisan 2021 (442 puan) cevapladı
Geçmiş olsun. Ağlayacak bişey yok. En azından çözümü olan bir durum. Hemen diyetisyenden diyet alın. Ve her yemek sonrası 15 dk hareket çok etkili. Açlık ve yemeğe başladıktan 1 saat sonra tokluk kan şekeri takibi yapıyorum. Açlık 90, tokluk 140 altı olması lazım. Dr sizden muhakkak kan şekeri takibi istemiştir, takibe göre yüksek olursa tokluga etkili insülin de ekler, levemir dozunu ayarlar, düzenli kan şekeri takibi götüreceksiniz artık. Kendinizi üzmenin anlamı yok, biraz sabredip dikkat edeceksiniz artık.
20 Nisan 2021 (356 puan) yorumladı
Allah razı olsun teşekkür ederim
0 oy
20 Nisan 2021 (9 puan) cevapladı
Rabbim yardimcin olsun bende 36 hastalığım ilk haftadan beri insülin kullanıyorum novoropid sabah 6 oglen 7 akşam 7 levemir ise 14 vuruyorum ben öncesinde şeker hastalığım olduğunu bilmiyordum oyuzden çok korkmuştum az kaldivartikvama rabbim iyi sonuclandirir inşallah hepimizi
20 Nisan 2021 (356 puan) yorumladı
Amin inşallah Allah razı olsun teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerinde insülin kullanırken tokluk şekerim neden düşmüyor?
Gebelik şekerinde kullanılan uzun etkili insülinler genellikle açlık kan şekerini dengelemek için tasarlanmıştır ve tokluk şekerine doğrudan etki etmeyebilir. Tokluk şekerinizin yüksek seyretmesi, insülin dozunuzun veya tipinin öğün sonrası kan şekeri yükselişini kontrol altına almak için yeterli olmadığını gösterir. Bu durumda doktorunuz, yemeklerden önce uygulanan hızlı etkili insülin türlerine geçiş yapmayı veya mevcut dozlarınızı yeniden düzenlemeyi planlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkiz gebelikte insülin tedavisi nasıl düzenlenir?
İkiz gebelikte artan hormon seviyeleri nedeniyle vücudun insülin direnci daha yüksek olabilir, bu yüzden tedavi planı kişiye özel olarak güncellenmelidir. Doktorunuz genellikle kan şekeri takip çizelgenizi inceleyerek, açlık ve tokluk değerleriniz arasındaki farkı analiz eder. Eğer diyetle kontrol sağlanamıyorsa, öğün sayılarına göre bölünmüş insülin dozları veya farklı insülin kombinasyonları ile kan şekeriniz hedeflenen aralıklarda tutulmaya çalışılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde tokluk kan şekeri hedefi kaç olmalıdır?
Gebelik şekerinde genellikle yemekten 1 saat sonra ölçülen tokluk kan şekerinin 140 mg/dL'nin altında, 2 saat sonra ise 120 mg/dL'nin altında olması hedeflenir. Bu değerlerin sürekli olarak yüksek çıkması durumunda, kullanılan insülinin türü veya diyet programınızın karbonhidrat dengesi mutlaka gözden geçirilmelidir. Hedef değerlerinize ulaşamadığınız her durumda vakit kaybetmeden dahiliye veya kadın doğum uzmanınızla iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde diyet ve insülin uyumu nasıl sağlanır?
Diyet ve insülin uyumu, kan şekerindeki ani yükselişleri engellemek için karbonhidrat alımının gün içine dengeli dağıtılmasıyla sağlanır. Basit şekerlerden kaçınmak, kompleks karbonhidratları tercih etmek ve öğün saatlerini insülinin en etkili olduğu zaman dilimleriyle eşleştirmek kritiktir. Eğer diyetinize tam uyum sağlamanıza rağmen tokluk şekeriniz yüksek kalıyorsa, bu durum metabolik ihtiyacınızın değiştiğini ve insülin protokolünüzün güncellenmesi gerektiğini işaret eder.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde insülinin etkisini artırmak için ne yapılmalı?
İnsülinin etkisini artırmak için en önemli adım, doktorunuzun belirlediği dozları tam saatinde uygulamak ve öğün sonrası hafif tempolu yürüyüşler yapmaktır. İnsülinin etkili olması için uygulama bölgesinin rotasyonlu kullanılması ve insülinin oda sıcaklığında saklanması da tedavi başarısını doğrudan etkiler. Eğer tüm bu önlemlere rağmen şeker değerleriniz yüksek seyretmeye devam ediyorsa, doktorunuzla görüşerek öğün öncesi insülin ihtiyacınızı mutlaka değerlendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 230 göst.
11 Temmuz 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Bubu1234 (34 puan) sordu
0 oy
1 cevap 517 göst.
0 oy
4 cevap 321 göst.

1,512,207 soru

24,666,260 cevap

366,991 kullanıcı

...