17 haftalık hamileyim göğüs ucunda sivilce gibi şeyler var

0 oy
540 göst.
20 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (31 puan) sordu
Kizlar merhaba bi sorum var benim gogus ucunda kahve reng kisminda svilceye benzer weyler var kahve  reng oda svilce olsa beyazlar cikar eninde sonunda o diyil ama ne bu her kesde varmi?wu an 17 haftalik hamileyim ama daha oncede vardi azdi ama 
Gebelik haftası 17+2

5 Cevap

0 oy
20 Nisan 2021 (573 puan) cevapladı
Normaldir canım bende de olmuştu 38+3 olduk şuan yok
-Reklam-
0 oy
20 Nisan 2021 (129 puan) cevapladı
Hamilelik hormonları dan dolayı goguslerde cikabiliyormus cnm genel olarak göğüs etrafı çikolata lekesi sürülmüş gibi yada sivilce et beni gibi şeyler hamilelik ten kaynaklanıyormuş 
30 Nisan 2021 (81 puan) yorumladı
Ewr et beni gb
0 oy
20 Nisan 2021 (170 puan) cevapladı
Koyu haşkada olan şeyler öncesinde de vardı bende hamilelikten önce yani, oblar emzirirken o bölgenin kurumamasına yani acımamasını sağlayan yağlar üretiyor
20 Nisan 2021 (571 puan) yorumladı
Aynen öyle süt kanalları genişledikçe de çoğalıyor normal bişey :)
0 oy
30 Nisan 2021 (81 puan) cevapladı
Bnde 17 haftalık hamileyim aynı bnde de vsr onlar 
0 oy
30 Nisan 2021 (110 puan) cevapladı
Canım o bütün hamilelerde oluyor genellikle . Bebek büyüdükçe daha fazla olması normaldir. Ben 11 +4 oldum bende de fazlalaştı. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte göğüs ucunda çıkan sivilce benzeri yapılar nedir?
Hamilelik döneminde göğüs ucunun etrafındaki kahverengi bölgede (areola) görülen sivilce benzeri yapılar genellikle Montgomery tüberkülleri olarak adlandırılır. Bu yapılar tamamen doğal olup, emzirme sürecine hazırlık olarak meme ucunu nemlendirmek ve korumak amacıyla yağ salgılayan bezlerin belirginleşmesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
17 haftalık hamileyim göğüs ucumda neden pütürlü yapılar oluştu?
Gebeliğin 17. haftası ve sonrasında vücudunuzdaki hormonal değişimler nedeniyle meme başı çevresindeki Montgomery bezleri daha belirgin hale gelebilir. Bu durum, hamileliğin normal bir parçasıdır ve vücudun bebeği emzirme sürecine hazırlamak için yaptığı fizyolojik bir değişimdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göğüs ucundaki sivilce benzeri bezleri sıkmak zararlı mı?
Göğüs ucunda oluşan bu küçük şişliklerin veya bezlerin kesinlikle sıkılmaması veya tahriş edilmemesi gerekir. Bu yapıları sıkmak enfeksiyona, meme dokusunda tahrişe ve gereksiz ağrılara yol açabilir; bu nedenle dokunmadan doğal hallerinde bırakılmaları en doğrusudur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte göğüs ucundaki değişiklikler ne zaman geçer?
Göğüs ucunda beliren bu sivilce benzeri bezler doğumdan sonra emzirme süreci boyunca aktif kalabilir ve genellikle emzirme dönemi bittikten sonra eski haline döner. Bu değişiklikler geçici bir süreçtir ve doğum sonrası vücudun kendi dengesini bulmasıyla zamanla kaybolur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Göğüs ucunda hangi durumlarda doktora başvurulmalıdır?
Eğer göğüs ucundaki bu yapılar aşırı ağrı, şiddetli kaşıntı, kötü kokulu akıntı, kızarıklık veya kanama yapıyorsa mutlaka bir uzmana danışılmalıdır. Normal şartlarda bu yapılar ağrısız ve herhangi bir akıntı içermeyen, sadece deri üzerinde küçük kabarıklıklar şeklinde görülür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 467 göst.
0 oy
2 cevap 417 göst.
0 oy
3 cevap 458 göst.
7 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde soruicin (1,327 puan) sordu

1,512,222 soru

24,666,390 cevap

367,001 kullanıcı

...