27 haftalık gebelikte göbek altı ağrısı ve sertleşme normal mi?

0 oy
247 göst.
21 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (64 puan) sordu
Kızlar 27+3 um bugün gobegimin altına inanılmaz bi ağrı girdi doğurgan sandim 3 4 dk snra gecti eve geldim o sırada karnım biraz sertleşti bebek biyere toplandı uzanıyorum suan benim gibi bu tarz sorunlar yasiyomusunuz 
Gebelik haftası 27

2 Cevap

0 oy
21 Nisan 2021 (101 puan) cevapladı
Bende 27+2  2 gündür   sağ  kasıkta   şancı  gibi birşey var  önceleri gaz  sandım   ama  değil  gitmediğine  gire   sürekli yok  . Arara geliyor   ama  ağrıyınca  çok agriyo  ilk  gebeligkmde hıc sıkıntı   çekmemiştim.. sanki ilk defa   hamileyim herşey tuhaf  geliyor
23 Nisan 2021 (64 puan) yorumladı
Bende sanki ilk deda hamileyim digerinde boyle dildim
-Reklam-
0 oy
21 Nisan 2021 (485 puan) cevapladı
26+6da karnımın altında ve bacak arası kaslarımda çok ağrı var yürürken artıyor bugün doktora gittim soyledim yürüme bol bol istirahat et 3litre su iç dedi ama geçmiyor agrim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

27 haftalık gebelikte göbek altı ağrısı ve sertleşme neden olur?
27 haftalık gebelikte yaşanan göbek altı ağrısı ve karnın sertleşmesi genellikle Braxton Hicks kasılmaları olarak bilinen yalancı doğum sancılarıdır. Rahim kaslarının doğuma hazırlık yapması nedeniyle oluşan bu kasılmalar, genellikle düzensizdir ve pozisyon değiştirildiğinde veya dinlenildiğinde kısa sürede geçer. Ancak bu ağrılar düzenli hale gelirse, şiddetlenirse veya beraberinde kanama, su gelmesi gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebek bir yere toplanınca karın neden sertleşir?
Bebek anne karnında hareket ederken veya bir bölgeye toplanırken, o bölgedeki rahim duvarını gererek geçici bir sertleşme hissi yaratabilir. Bu durum genellikle bebeğin pozisyon almasıyla ilişkilidir ve rahim kaslarının hassasiyeti nedeniyle anne tarafından daha belirgin hissedilir. Eğer bu sertlik tüm karnı kaplıyorsa ve ağrılı bir kasılma şeklindeyse, vücudun dinlenmeye ihtiyacı olduğunun bir göstergesi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
27 haftalık hamileyken kasık ağrısı durumunda ne zaman doktora gidilmeli?
Kasık ağrısı 27 haftalık gebelikte dinlenmekle geçmiyorsa, ağrı süresi uzuyorsa veya kasılmalar saatte 4'ten fazla tekrarlıyorsa mutlaka doktora gidilmelidir. Ayrıca ağrıya eşlik eden vajinal kanama, lekelenme, amniyotik sıvı sızıntısı, ateş veya bebeğin hareketlerinde belirgin bir azalma gibi durumlar acil tıbbi değerlendirme gerektirir. Erken doğum riskini ekarte etmek için bu belirtiler ciddiye alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 27. haftada sertleşme ve ağrı nasıl hafifletilir?
Sertleşme ve ağrı hissedildiğinde ilk yapılması gereken şey sol tarafa doğru uzanarak vücudu dinlendirmektir. Bol su tüketimi kasılmaların azalmasına yardımcı olabilir, çünkü dehidrasyon bazen yalancı kasılmaları tetikleyebilir. Ilık bir duş almak veya rahatlatıcı pozisyonlarda nefes egzersizleri yapmak da karın bölgesindeki gerginliği hafifletebilir; ancak kasılmalar geçmek yerine artıyorsa mutlaka profesyonel destek alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Braxton Hicks kasılmaları ile gerçek doğum sancısı nasıl ayırt edilir?
Braxton Hicks kasılmaları düzensizdir, pozisyon değiştirince geçer ve genellikle ağrıdan ziyade bir gerginlik hissi yaratır. Gerçek doğum sancıları ise giderek sıklaşır, şiddeti artar, pozisyon değiştirmekle geçmez ve genellikle belden başlayıp kasıklara doğru yayılan düzenli bir ritme sahiptir. 27. haftada bu ayrımı yapmak zor olabileceğinden, herhangi bir şüphe durumunda mutlaka doktor kontrolü yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,355 soru

24,668,145 cevap

367,111 kullanıcı

...