Tansiyonum 10/6 ve başım çok ağrıyor, acile gitmeli miyim?

0 oy
125 göst.
25 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (37 puan) sordu
Arkadaslar sabahtan beri baş ağrısı tansiyonum 10 /6   9/6 oluyor elim ayağım uyuşuk takatım  yok midem kötü acile gitmemmi 2 Tane parol kulanding başka kullanmak istemiyorum
Gebelik haftası 18 hafta 4gun
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tansiyon 9/6 olduğunda acile gitmek gerekir mi?
Tansiyon değerlerinin 9/6 veya 10/6 gibi düşük seyretmesi, beraberinde baş ağrısı, el ve ayaklarda uyuşma ve halsizlik gibi belirtilerle birleştiğinde acil tıbbi değerlendirme gerektiren bir durumdur. Bu belirtiler vücudun yeterince kanlanamadığının veya tansiyon düşüklüğüne bağlı ciddi bir sistemik sorunun işareti olabilir, bu nedenle vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük tansiyon ve baş ağrısı neden olur?
Düşük tansiyon (hipotansiyon) ve baş ağrısı genellikle vücudun susuz kalması, elektrolit dengesizliği, ani kan şekeri düşüşü veya dolaşım sistemiyle ilgili bir sorundan kaynaklanır. Tansiyonun 10/6 seviyelerine inmesi beyne giden kan akışının azalmasına yol açarak şiddetli baş ağrısı ve ekstremitelerde uyuşma hissini tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon düşüklüğüne parol iyi gelir mi?
Parol etken maddesi parasetamol olan bir ağrı kesicidir ve tansiyon düşüklüğünü tedavi edici bir etkisi yoktur. Tansiyon düşüklüğü yaşayan birinin altta yatan nedenini bilmeden bilinçsizce ağrı kesici kullanması, mide sorunlarını tetikleyebilir veya altta yatan gerçek tıbbi problemin maskelenmesine neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
El ve ayak uyuşması tansiyon düşüklüğü ile ilgili mi?
Evet, el ve ayaklarda uyuşma, tansiyonun düşmesiyle birlikte dokuların ve sinir uçlarının yeterli oksijen alamamasından kaynaklanan yaygın bir belirtidir. Tansiyon düşüklüğü sinir sistemi üzerinde baskı yaratarak karıncalanma ve uyuşma hissine yol açabilir, bu durum halsizlik ve mide bulantısı ile birleştiğinde mutlaka bir uzman tarafından görülmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyonum 10/6 olduğunda evde ne yapmalıyım?
Tansiyonunuz 10/6 seviyesindeyse ve buna baş ağrısı, mide bulantısı ve uyuşma eşlik ediyorsa evde tedavi denemek yerine hemen bir sağlık kuruluşuna gitmelisiniz. Hastaneye gidene kadar kendinizi zorlamadan uzanmalı, ayaklarınızı hafifçe yukarı kaldırarak kanın beyne gitmesini desteklemeli ve bilinciniz yerindeyse yavaş yavaş su tüketmeye çalışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 2,016 göst.
23 Mart 2020 Doğum kategorisinde Arzu81 (1,156 puan) sordu
0 oy
1 cevap 350 göst.
25 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Feride.1 (37 puan) sordu
0 oy
2 cevap 306 göst.
25 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Feride.1 (37 puan) sordu

1,512,532 soru

24,670,467 cevap

367,226 kullanıcı

...