Tansiyonum 10/6 düştü ve başım ağrıyor, ne yapmalıyım?

0 oy
350 göst.
25 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (37 puan) sordu
Arkadaslar sabahtan beri baş ağrısı tansiyonum 10 /6   9/6 oluyor elim ayağım uyuşuk takatım  yok midem kötü acile gitsemmiki 2 Tane parol kulanding başka kullanmak istemiyorum
Gebelik haftası 18 hafta 4gun
Kapatılma nedeni: Soru başlığı sorunuzu kısaca özetleyecek şekilde belirlenmelidir. Bu tarz soru başlıkları platform kullanışlılığını azalttığı için soru kapatılmıştır.

1 cevap

0 oy
25 Nisan 2021 (730 puan) cevapladı
Kiz bende yeni acile gitim ensemin koku agriyo
25 Nisan 2021 (37 puan) yorumladı
İyi geldimi acile gitmek ne yaptilar
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tansiyon 9-6 olduğunda acile gitmek gerekir mi?
Tansiyon değerlerinin 9/6 veya 10/6 gibi seviyelere düşmesi ve buna şiddetli baş ağrısı, el ve ayaklarda uyuşma ile halsizlik eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır. Bu belirtiler vücudun ciddi bir sıvı kaybı, dolaşım bozukluğu veya tansiyon düşüklüğü yaşadığının göstergesi olabilir ve uzman bir hekim tarafından acilen değerlendirilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Baş ağrısı ve el uyuşması neden olur?
Şiddetli baş ağrısı ve el-ayak uyuşması; düşük tansiyon, anemi, vitamin eksiklikleri, ciddi yorgunluk veya nörolojik bir durumun belirtisi olabilir. Özellikle tansiyon düşüklüğü ile birlikte görülen bu semptomlar, vücuttaki oksijenlenmenin veya kan basıncının dengelenmesi gerektiğini gösterir. Kendi başınıza ağrı kesici kullanmak yerine, bu belirtilerin altında yatan temel sebebi öğrenmek için bir doktora görünmek en doğru adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sürekli parol kullanmanın zararları nelerdir?
Parol gibi parasetamol içerikli ilaçlar, doktor tavsiyesi dışında sürekli ve bilinçsiz kullanıldığında karaciğer üzerinde ciddi baskı oluşturabilir. İlaçların doz aşımı veya gereksiz kullanımı, vücuttaki mevcut semptomların maskelenmesine ve altta yatan asıl sağlık sorununun teşhisinin gecikmesine neden olur. Belirtileriniz devam ediyorsa ilaca devam etmek yerine mutlaka bir uzmana danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük tansiyon ve mide bulantısı nasıl geçer?
Düşük tansiyon ve buna eşlik eden mide bulantısı, vücudun sıvı ve elektrolit dengesinin bozulduğuna işaret edebilir. İlk aşamada tuzlu ayran içmek veya bol su tüketmek kan basıncını dengelemeye yardımcı olsa da, eğer baş ağrısı ve uyuşma gibi ek şikayetleriniz varsa bu evde çözülebilecek bir durum olmayabilir. Şikayetlerinizde iyileşme olmazsa mutlaka acil servise başvurarak tansiyonunuzun neden düştüğünü kontrol ettirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tansiyon düşüklüğü ve halsizlik için ne zaman doktora gidilmeli?
Tansiyon değerleri 10/6 ve altına düştüğünde halsizlik, baş ağrısı ve uzuvlarda uyuşma gibi semptomlar günlük yaşamı kısıtlıyorsa doktora gidilmelidir. Özellikle bilinç bulanıklığı, görme bozukluğu veya şiddetli mide bulantısı eklenirse bu durum acil bir müdahale gerektirir. Sağlığınızı riske atmamak adına, belirtileriniz geçmiyorsa en yakın sağlık kuruluşunda kan basıncınızın ölçülmesini ve gerekli tetkiklerin yapılmasını sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 306 göst.
25 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Feride.1 (37 puan) sordu
0 oy
0 cevap 127 göst.
25 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Feride.1 (37 puan) sordu
0 oy
8 cevap 2,016 göst.
23 Mart 2020 Doğum kategorisinde Arzu81 (1,156 puan) sordu

1,512,558 soru

24,670,813 cevap

367,245 kullanıcı

...