35 haftalık hamileyim, el ve ayaklarım çok şişti ne yapmalıyım?

0 oy
431 göst.
27 Nisan 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (365 puan) sordu
Hanımlar 35 haftalık hamile olup özellikle el ayaklari ödem toplayan var mı aranizda, bikac gündür baya şişti elim ayağım, doktora sormadan sizler arasında yaşayan var mi bu durumu sorayım dedim
Gebelik haftası 35

5 Cevap

0 oy
27 Nisan 2021 (121 puan) cevapladı
Geceleri uyuyamıyorum bel ve kasık ağrısı başladı mide yanması ödem aynı sorunlar bende de var 35+3 haftaligiz ama.norma diye biliyorum.bu agrilari
27 Nisan 2021 (365 puan) yorumladı
Ağrım yok.sukur canım da sadece, namaza eğilip.dogrulurken odemden ayaklarım açıyor.. magnezyum kullanıyor musun , bana o iyi geliyor ağrı.sizi olmuyor
-Reklam-
0 oy
27 Nisan 2021 (779 puan) cevapladı
34 haftaligim benimde artık oluyor her gün ödemlerim özellikle ayaklarımda ama aşırı olmadığı sürece normalmiş canım artık 
27 Nisan 2021 (365 puan) yorumladı
Az az olurdu da birkaç gündür sanki daha arttı korktum biraz da
27 Nisan 2021 (779 puan) yorumladı
Tansiyonunu kontrol edebilirsin ara ara tuzlu tukkettigin günler daha da artabilir fark ediyor gün içinde yediğimiz şeyler bir de ayağını yükseğe kaldir
27 Nisan 2021 (365 puan) yorumladı
Tansiyonum hep 11.7 civarı çıkıyor. Tuzu iyice azaltıp beyaz ekmek tüketmeyim en iyisi bakalım azalacakmi
0 oy
27 Nisan 2021 (701 puan) cevapladı
Normal canım, ben bilek ağrılarından uyuyamıyordum, doğumdan sonra da hala geçmedi 
27 Nisan 2021 (365 puan) yorumladı
Kaç gün oldu doğum yapalı ki geçmedi cnm
27 Nisan 2021 (701 puan) yorumladı
5 gün oldu canım
27 Nisan 2021 (365 puan) yorumladı
Maşallah, hayırla büyüt insallahh bebisini,
27 Nisan 2021 (701 puan) yorumladı
Teşekkür ederim Allah razı olsun canım
0 oy
27 Nisan 2021 (2,131 puan) cevapladı
35+5 im özellikle ayaklarım da çok oluyor tansiyon normal olduğu için önemsemiyorum ama bazen korkulacak derece de şişiyor doktora danıştım tuzu kes dedi :/
27 Nisan 2021 (365 puan) yorumladı
Bu kadar fazla yokken sorduğumda bana da tuzu tamamen kaldır demişti.. tamamen tuzsuz da yutamiyorumki:)
27 Nisan 2021 (2,131 puan) yorumladı
Ben tuz delisi bı insanım ya o kadar zor oluyor ki tamamen zaten kesemedim de :))) azaltmaya çalışıyorum
0 oy
27 Nisan 2021 (129 puan) cevapladı
Bol su iç canım ayaklarını aşağı uzatma tuzu tuketme
27 Nisan 2021 (365 puan) yorumladı
Saol.canim söylediklerini dikkate alicam. Temizliği falan bu ara çok yapıyorum yoruluyorum belki o da etki ediyor yatayım en iyisi artık,

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

35 haftalık gebelikte el ve ayaklarda ödem olması normal mi?
35 haftalık gebelikte el ve ayaklarda hafif ödem olması, vücudun artan kan hacmi ve baskı nedeniyle oldukça yaygın ve normal karşılanan bir durumdur. Ancak ödemin aniden gelişmesi, yüz ve ellerde aşırı şişlik olması veya şiddetli baş ağrısı gibi belirtilerle seyretmesi durumunda mutlaka bir sağlık kuruluşuna başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el ve ayak şişmesi ne zaman tehlikeli olur?
Gebelikte el ve ayak şişmesi, eğer tansiyon yüksekliği, ani kilo artışı, şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu veya karın ağrısı ile birlikte görülüyorsa preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) belirtisi olabilir. Bu belirtiler fark edildiği anda vakit kaybetmeden doktora gidilerek tansiyon ölçümü ve idrar tahlili yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ve ayak ödemi nasıl azaltılır?
Hamilelikte ödemi azaltmak için gün içerisinde uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmalı, oturduğunuzda ayaklarınızı yüksek bir yere uzatarak dinlendirmelisiniz. Ayrıca günlük su tüketimini artırmak, tuz alımını sınırlandırmak ve sol tarafa yatmak böbreklerin çalışmasını destekleyerek vücuttaki fazla sıvının atılmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
35 haftalık hamileyim el ve ayaklarım şişti ne yapmalıyım?
35 haftalık hamilelikte el ve ayaklarınız şiştiğinde ilk yapmanız gereken tansiyonunuzu kontrol ettirmek ve doktorunuza danışmaktır. Günlük yaşantınızda rahat kıyafetler ve destekleyici ayakkabılar tercih ederek, gün boyu bol su içerek ve düzenli kısa yürüyüşler yaparak ödemin yönetilmesine destek olabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik ödemi için ne kadar su içilmelidir?
Gebelik ödemini dengelemek adına günde ortalama 2,5 ila 3 litre su tüketilmesi oldukça önemlidir. Yeterli su içmek vücudun sodyum dengesini korumasına ve böbrekler aracılığıyla ödemin daha hızlı atılmasına yardımcı olur, bu nedenle susamayı beklemeden gün içine yayılmış şekilde sıvı alımı sağlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,417 soru

24,668,806 cevap

367,148 kullanıcı

...