39 haftalık hamileyim, 40. haftada suni sancı istersem ne olur?

0 oy
1,255 göst.
17 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (69 puan) sordu
40.haftada bebek hala gelmesse 39 dayım suni sancıyla beni hastaneye yatırırlar mi acile gitsem artık yoruldum beklemekten acı çekmekten :/ 
Gebelik haftası 38+1

10 Cevap

0 oy
17 Haziran 2021 (198 puan) cevapladı
40+2 halen bekliyorum canım yarın gidecm bakalım ne yapacak
-Reklam-
0 oy
17 Haziran 2021 (195 puan) cevapladı
Ahhhh ahhh 36+3 haftalığız bende şimdiden mızmızlanmaya başladım yoruldum yoruldum diye son 4 gündür bel ağrısı beni bitirdi onun dışında son 2-3 haftadır gece uykusu haram oldu nefes darlığı da cabası sürekli terlemeler bunalmalar hayır çok kilo da almadım hatta gören sadece bebişi büyütmüşsün hiç kilo almamışsın diyor Allah sağlıklı sıhhatli tez vakitte kavuşmayı nasip etsin hepimize inşallah 
0 oy
17 Haziran 2021 (875 puan) cevapladı
Allah yardımcımız olsun ben 37+1 ken bir an önce doğsun istiyorum son haftalar daha da zorlamaya başladı uyuyamiyorum sıcak basıyor midem ekşiyor halsizlik aşırı derece arttı bel ve ayak ağrıları başladı zor hareket ediyorum hayırlısıyla gelsinler inşallah bebekler
0 oy
17 Haziran 2021 (675 puan) cevapladı
40+1 m hala beklemedyz yarin bnde kontrole gtcem 
0 oy
17 Haziran 2021 (1,122 puan) cevapladı
40 haftamdayim bende bekliyorum halen 41 de son gelmezse haftaya suni veya sezeryan olucam 
17 Haziran 2021 (149 puan) yorumladı
Uygulamaya göre günlerin dolmuş o zamn sizin dimi
17 Haziran 2021 (1,122 puan) yorumladı
Benim günüm doldu canım 9 ay 10 günlük kısım tamamlandı uzatmaları oynuyoruz :)
0 oy
17 Haziran 2021 (10 puan) cevapladı
Ben de aynı şekilde 38 haftalığım bir umut bekliyorum aniden sancı mancı gelsin diye ama tık yok göbek kocaman hava çok sıcak kaplumbağa gibiyim yattığım yerden kalkamıyorum :D
0 oy
17 Haziran 2021 (615 puan) cevapladı
Ah bende 34 haftaligim mizmizlaniyorum yoruldum nasil gecicek 1.5 ay bilmiyorum :(
0 oy
17 Haziran 2021 (274 puan) cevapladı
Alttan muayene yapilinca bende hemen dogum oldu iki gun sonra belki sizdede oyle olur
0 oy
17 Haziran 2021 (1,896 puan) cevapladı
Valla ben ilk dogumumu 41 de yaptım acilmam olmadı  4 gün bekledik devlet hastanesi çıkarmadı her an olabilir diye en sonunda çatin dar bebek iri dediler 41 de sezeryana aldilar suni sancı bile vermediler çünkü sancım vardı ama açılmam olmadı onlarda bıktı benden anlayacağın şuan 3. Ye hamileyim 38 en geç 39 da alıyorlar 15 dakika fln sürüyor iyikide sezeryan olmuşum diyorum çok rahat geçiyor 
0 oy
17 Haziran 2021 misafir cevapladı
Sürekli kontrol oluyorsanız doğum belirtileri yoksa sancı nisan bebekte yada sizde de bir problem olmadığı sürece 41 e kadar bekleten dr var

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

39 haftalık hamileyim, 40. hafta dolmadan suni sancı verilir mi?
40. hafta dolmadan suni sancı uygulaması genellikle rutin bir işlem değildir ancak doktorunuz bebeğin ve sizin sağlık durumunuzu değerlendirerek tıbbi bir gereklilik görürse erken müdahale kararı alabilir. Tıbbi literatürde spontan doğumun 41. haftaya kadar beklenebileceği kabul edilse de, bebeğin kalp atışları veya suyun durumu gibi risk faktörleri oluştuğunda suni sancı veya sezaryen gibi yöntemlere 39. haftadan sonra başvurulabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40. haftada bebek gelmezse hastaneye ne zaman başvurulmalı?
Gebeliğin 40. haftası dolduğunda bebek henüz gelmediyse, doktorunuzun belirlediği periyodik NST ve ultrason kontrollerini aksatmamalısınız. Eğer 41. haftaya kadar doğum başlamazsa, genellikle hastane ortamında tıbbi takip süreci başlatılır ancak suyun gelmesi, bebek hareketlerinde azalma veya düzenli sancıların başlaması durumunda 40. haftayı beklemeden acil servise başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı süreci tam olarak nasıl işler?
Suni sancı, vücudun doğal doğum sancısını başlatmak için oksitosin hormonu içeren bir ilacın damar yoluyla kontrollü olarak verilmesi işlemidir. Bu süreçte hem sizin sancılarınız hem de bebeğin kalp atışları sürekli olarak NST cihazı ile izlenir; amaç rahim ağzının açılmasını sağlayarak normal doğumu başlatmaktır. Uygulama hastane ortamında, uzman doktor ve ebe gözetiminde gerçekleştirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun gecikmesi durumunda hangi belirtiler acil sayılır?
Doğumun geciktiği dönemlerde bebek hareketlerinde hissedilir bir azalma, suyun gelmesi, vajinal kanama veya şiddetli karın ağrısı yaşanması acil durum belirtileridir. Bu tür bir durumda vakit kaybetmeden hastaneye gitmelisiniz çünkü bu belirtiler bebeğin oksijensiz kalması veya enfeksiyon riski gibi acil müdahale gerektiren durumların habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
40. haftada doğum sancısı nasıl tetiklenir?
Doğum sancısını doğal yollarla tetiklemek için yürüyüş yapmak, ılık duş almak veya doktor onayı varsa meme ucu uyarımı gibi yöntemler önerilse de, bunlar tıbbi suni sancı kadar etkili değildir. En güvenli yol, doktorunuzun yönlendirmesiyle NST takiplerini yaptırmak ve doğumun kendiliğinden başlamasını beklerken süreci klinik ortamda yönetmektir; hiçbir yöntemi doktorunuza danışmadan denememelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 409 göst.
15 Ekim 2023 Doğum kategorisinde 21071999 (60 puan) sordu
0 oy
13 cevap 1,342 göst.
0 oy
8 cevap 913 göst.
0 oy
3 cevap 502 göst.
28 Eylül 2020 Doğum kategorisinde pinarkarahan (112 puan) sordu

1,512,149 soru

24,665,531 cevap

366,953 kullanıcı

...