Sezaryen sonrası 6. günde eklem ağrısı ve terleme normal mi?

0 oy
561 göst.
19 Haziran 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (326 puan) sordu
Doğumdan sonra benim.gibi olan var mı 6 gün oldu dogum yapalı sezeryan ile resmen hasta oldum dikiş ağrı falan onlar yok şükür sadce eklem ağrısı ve sürekli terleme üşüme bazen sicaklama  kafayı yemek üzereyim  ilkkez böyle oluyorum doğum sonrası herşey geçti bu cıktı smdide annem.benimle kalıyor oda aynı sekil sanrım hastanede hasta olduk
Gebelik haftası Doğdu

2 Cevap

0 oy
19 Haziran 2021 (1 puan) cevapladı
Bende hasta olmustum terledigim icin. Vucudun hamilelikte olusan odemi atiyor ondan terliyosun cok normal yani 
19 Haziran 2021 (326 puan) yorumladı
Ay zaten sanki sabaha kadar dayak yemiş gbiym  her yerim agriyo
-Reklam-
0 oy
19 Haziran 2021 (843 puan) cevapladı
Lohusalıkta çok dikkat edilmesi gerekiyor canım çabuk hasta olunabilir bol bol lohusa teri atmaya çalış usutmemeye ayaklarını sıcak tutmaya çalış. Lohusalıkta bir terleme bı üşüme olması normal bende o durumları yaşıyordum lohusayken 
19 Haziran 2021 (326 puan) yorumladı
Ay çok sinirm bozuluyo su gbi  oluyorum sabah kadar ustumi değiştiriyorm  birde yeni yeni sütüm geliyo  yara oldu biraz belkide oda etkiliyodr

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Sezaryen sonrası 6. günde eklem ağrısı ve terleme neden olur?
Sezaryen sonrası yaşanan eklem ağrısı, gece terlemesi ve üşüme şikayetleri genellikle vücudun doğumdan sonra ödem atma süreci ve hormonal değişimlerden kaynaklanır. Doğumdan sonraki ilk 1-2 hafta içerisinde vücuttaki fazla sıvıların dışarı atılması, hormon seviyelerindeki ani düşüşler ve lohusalık süreci bu tip belirtileri tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumdan sonra sürekli terleme ve üşüme normal mi?
Doğum sonrası terleme ve üşüme, gebelik boyunca vücutta biriken fazla suyun atılması ve östrojen seviyesinin hızla düşmesi nedeniyle oldukça yaygın görülen lohusalık belirtileridir. Vücut ısısını düzenleyen merkezler bu süreçte hassaslaşabilir; ancak ateşin 38 dereceyi geçmesi veya titreme ile birlikte genel durum bozukluğu yaşanması enfeksiyon belirtisi olabileceği için mutlaka bir doktora danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Lohusalıkta eklem ağrısı ne zaman geçer?
Lohusalık dönemindeki eklem ağrıları genellikle vücudun toparlanma süreciyle birlikte ilk 2 ila 4 hafta içerisinde kendiliğinden azalır. Hormonal dengelenme ve ödemin çözülmesiyle birlikte eklemlerdeki hassasiyet kaybolur; ancak ağrının şiddeti artıyorsa veya hareket kısıtlılığı yapıyorsa bir uzman görüşü almak faydalı olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası terleme ve ateş farkı nasıl anlaşılır?
Doğum sonrası yaşanan terleme, genellikle hormonlara bağlı doğal bir süreçtir ve ateş yükselmesiyle doğrudan ilişkili değildir. Eğer terlemeye 38 derece ve üzeri ateş, kötü kokulu akıntı veya dikiş yerlerinde şiddetli kızarıklık ve şişlik eşlik ediyorsa bu durum normal bir lohusalık belirtisi değil, bir enfeksiyon habercisi olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Sezaryen sonrası vücuttaki ödem nasıl atılır?
Sezaryen sonrası vücuttaki ödemi atmak için bol su tüketmek, tuz alımını sınırlamak ve doktorunuzun onayıyla kısa yürüyüşler yapmak en etkili yöntemlerdir. Vücut, doğumdan sonraki ilk günlerde terleme ve idrar yoluyla fazla sıvıdan kurtulmaya çalışır; bu süreçte dengeli beslenmek ve dinlenmek iyileşme hızını artırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 302 göst.
3 Kasım 2022 Doğum kategorisinde Anne.sevgisi (317 puan) sordu
0 oy
4 cevap 777 göst.

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...