Devlet hastanesinde doğumda refakatçi sorununu nasıl çözerim?

0 oy
3,270 göst.
20 Haziran 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (110 puan) sordu
Napıcam ben ya eşim refaketçim olsa ne olur ki yani kimse yok refaketçim olsun bişe söyleyin kızlar 
Gebelik haftası 33

30 Cevap

+4 oy
20 Haziran 2021 (118 puan) cevapladı
Lafım sadece size değil diğer bilmeyen arkadaşlar içinde. Herkes kendini koysun diğer odadaki doğum yapan kişinin yerine siz istermiydiniz odada bi adam olsun devlet hastanesinde malesef tek kişilik oda olmuyor. Ben istemezdim doğum yapıp bir adamla aynı odada kalmak siz yanlış anlamayın sebebi bu olduğu için hastane izin vermiyor zaten mantıklı olanda o değil mi düşününce
22 Eylül 2021 (536 puan) yorumladı
Biz devlet Hastanesi'nde tek oda istedik ücretli bazı devlet hastaneleri kabul ediyor zaten Coronadan dolayı bir odaya eskisi gibi 2 3 hasta koymuyolar canım her oda tek diğer türlü bende istemem hem kalabalık olmasını hemde bir erkeğin girmesi hoş değil tabikide
22 Eylül 2021 misafir yorumladı
Hangi devlet hastanesi o tek kişilik oda veren bizim burada hala eski sistem devam ediyor
-Reklam-
+1 oy
20 Haziran 2021 (128 puan) cevapladı
Ben sorduğumda erkek bayan fark etmez sadece bir kişi dediler. Sorarak hareket edin kulaktan dolma değil.
0 oy
20 Haziran 2021 (3,358 puan) cevapladı
Durumu izah etseniz tek kişilik oda verip eşinizi de alırlar mı acaba
20 Haziran 2021 (110 puan) yorumladı
Sanmıyorum ya
0 oy
20 Haziran 2021 (576 puan) cevapladı
Bende devlette yapicam ama hiç sormadım daha 35+4 oldum illa bayan mi olması lazımmış yani refakatcinin
20 Haziran 2021 (110 puan) yorumladı
Herkes bayan diyo napcam ya refaketçim bi tek eşim olabilir başka kimse yok ki
20 Haziran 2021 (785 puan) yorumladı
Devlette sadece bayan alıyorlar refakatciyi iç içe olunduğu için bende sırf bakanım yok eşim bakacak diye özelde yapacam tekli oda için bu danışın dicem ama bence kabul etmezler. Oğlumda doğumhanr kapısından üstündekileri teslim edeceklerdi bayan lazım eşiniz olmaz dediler rezil olmuştum ameliyata geç girmek zorunda kalmıştım
0 oy
20 Haziran 2021 (870 puan) cevapladı
Durumu güzelce anlatirsaniz izin veriyorlar diye biliyorum.gecen sene ameliyat oldum iki kişilik odalardi.esiniz olmaz ,bir kadın kalmalı dediler.dedim eşimden başka kimse yok herkes uzakta..durumu ona göre ayarladilar..
0 oy
20 Haziran 2021 (63 puan) cevapladı
Valla bende aynı durumdayım ne yapacağımı şaşırdım Allah yardımcımız olsun hepimizin
0 oy
20 Haziran 2021 (187 puan) cevapladı
Almıyorlar canım kesinlikle 3 gün önce doğum yapan akraba var bakanı yoktu eşini almadılar mecbur birini buldular 
0 oy
20 Haziran 2021 (934 puan) cevapladı
Cnm devlette özel odada olsa bile kadın doğum bölümüne erkek refakatçi alınmıyor. Benim bildiğim kadarıyla. Bende doğum yaptım refakatcisi olmayan tek kalıyordu.
20 Haziran 2021 (227 puan) yorumladı
Özel alıyor hatta eşinizle birlikte bir refakatçi daha kalabiliyor devlet hastanesi almıyor ama sormak lazım
20 Haziran 2021 (934 puan) yorumladı
Evet özel alıyor ama devlet sadece 1 tane o da bayan kabul ediyor
22 Eylül 2021 (23 puan) yorumladı
Ben de geçen cumartesi görüştüm hastane ile normalde diğer bölümlere tek refakatçi ama sadece kadın doğuma özel eşinizi de refakatçi alabiliyoruz dediler ama benimkisi özel devlete de mutlaka bir sorun bence
22 Eylül 2021 (934 puan) yorumladı
Aynen cnm özel hastaneler alıyor. Ama devlet almıyor hasta mahremiyeti den dolayı.
0 oy
20 Haziran 2021 (150 puan) cevapladı
Benim esim kaldı yanımda devlette yaptım ilk doğumda yanımda sezaryan bayan vardi aramızda perde vardi kimse de bsey demedi 2 doğum da özel de yaptım yine esim ve kızım vardi yanımda kızım yanımda kalsın diye özel de doğum yaptım 
0 oy
20 Haziran 2021 (230 puan) cevapladı
Hangi şehirdesiniz aceba her şehirde var mı bilmiyorum ama üniversite hastanelerinde biraz ücretle özel oda tutulduğunu duydum kişiye özel olunca eşinizin kalmasınada izin verebilirler. Ankarada yaşıyorum gazi üniversite hastanesinde böyle bişey duydum ama orda gebe takibi yapanlar mı doğumdan yararlanıyo net bi bilgim yok 
0 oy
20 Haziran 2021 (2,148 puan) cevapladı
Bazı devlet ve uni hastanelerinde ücretli özel odalar var anca öyle yapabilirsiniz devletde odalar 2 kişilik olduğu için birde sezeryan emziklk kadınlar haklı olarak erkek almiyolar ama ezelden beridir böyleydi bu 
0 oy
20 Haziran 2021 (424 puan) cevapladı
Geçen hafta 5 gün araştırma hastanesi kadın doğumda yattım, normal doğum yapan kişilere dahi bırakın erkek kadın refakatçi bile yoktu. Pandemi nedeniyle refakatçi kabul etmediklerini söylediler
0 oy
20 Haziran 2021 (202 puan) cevapladı
Aynı durum benim içinde geçerli maalesef. Ankara da yaşıyorum. Bu yüzden refakatçi almıyor diye devlet hastanesini değiştirdim. Başka bir devlet hastanesinde takibimi aldırdım. Hastaneye tekrardan sormak da gerekiyor ama eşimden güzel kimse bana bakamaz diye düşünüyorum. Bu konuda hastanelerde tek kişilik oda verirlerse olur diye biliyorum
0 oy
20 Haziran 2021 (190 puan) cevapladı
Aynı sorun bendede var eşide erkek olduğu için hastane kabul etmiyormuş Allah yardımcımız olsun
0 oy
20 Haziran 2021 (644 puan) cevapladı
Canim ben de sehir hast.dogum yapicam biz gebe okuluna kayit olduk sizin gibi refaketcisi olmayanlara esiniz gelebilir dediler
20 Haziran 2021 (317 puan) yorumladı
Mrb nerde kayıt oldnz acba bnde esim in klmsnı isyrum da
21 Haziran 2021 (644 puan) yorumladı
Ankara sehir hast.canim gebe okulu var kayit olduk sizin gittiginiz hastaneye de sorun kaydinizi yaptirin
21 Haziran 2021 (317 puan) yorumladı
İstanbul'da da varmı dır acba
21 Haziran 2021 (644 puan) yorumladı
Valla onu bilmiyorum canim gittiginde sor istersen
21 Haziran 2021 (317 puan) yorumladı
Tmm dr sagolun
0 oy
20 Haziran 2021 (168 puan) cevapladı
Devlette odalar genelde birkaç kişi olduğu için senden dolayı değil ama diğer kadın hastaların rahatsız olacağı için erkek kabul etmiyorlar. Tek kişilik Özel odalar devlette de oluyor konuşun izah edin mecburlar. Eğer kabul etmezlerse hemşireler den biri tamamen sizinle ilgilenmeli çünkü tek çok zor 
0 oy
20 Haziran 2021 (420 puan) cevapladı
Malesef devlet hastaneleri onu yapmiyorlar erkek göremiyor zaten sadece bir eksiğin olduğunda getiriyor geri gidiyor ben doğum yapmadım ama 5 gün hastanede yattim o zmn öyle yapılmıştı
0 oy
20 Haziran 2021 (8 puan) cevapladı
Kesinlikle kabul etmezler şikayet olursa sorun olur çünkü kendinde olmaya bayanlar olabilir kimse kabul etmez sen olsan kabul edermisin hasta bakıcı ve hemşireler var rica edersin ya da durumun varsa özele gidersinn
0 oy
20 Haziran 2021 (284 puan) cevapladı
En kotu şartta halledemezseniz günlük refakatçi kalıyor hastanelerde 250 lira falan oluyor 
0 oy
20 Haziran 2021 (3,593 puan) cevapladı
Bende eşimi istiyorum o yüzden özel oda isticem özel olunca bence izin verirler

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Devlet hastanesinde doğum yaparken refakatçi bulundurma kuralı nedir?
Devlet hastanelerinde doğumhane ve yoğun bakım ünitelerine genellikle refakatçi alınmaz; ancak servis odalarında hastane yönetimi ve doğum şekline göre refakatçi kabul edilebilir. Normal doğum sonrası oda durumuna göre, hastane kuralları dahilinde bir kişinin yanınızda kalmasına izin verilebilir. Doğum yapacağınız hastanenin hasta hakları birimiyle önceden görüşerek refakatçi prosedürlerini öğrenmek en doğru yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumda yanımda refakatçim yoksa hastane personeli yardımcı olur mu?
Evet, refakatçiniz olmasa dahi doğum süreci boyunca ebe, hemşire ve doktorlar tüm tıbbi ve temel bakım ihtiyaçlarınızla ilgilenmekle yükümlüdür. Doğum sonrası dönemde bebek bakımı ve kendi ihtiyaçlarınız konusunda servis personeli size destek sağlar. Devlet hastanelerinde sağlık çalışanları, refakatçisi olmayan hastaların takibini süreç boyunca yakından yapmaktadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası refakatçim yoksa eşimi yanımda nasıl tutabilirim?
Doğum sonrası serviste refakatçi kuralı hastaneden hastaneye değişiklik gösterir ve genellikle kadın refakatçi şartı aranabilir. Eşinizin yanınızda kalabilmesi için hastanenin hasta hizmetleri biriminden özel durumunuzu belirterek izin almayı deneyebilirsiniz. Bazı hastanelerde özel oda (tek kişilik) tutulması durumunda eşin refakatçi olarak kalmasına daha esnek yaklaşılabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Devlet hastanesinde doğum çantasına neler koymalıyım?
Refakatçiniz olmayacaksa ihtiyaçlarınızı kolayca karşılayabileceğiniz pratik bir çanta hazırlamanız önemlidir. Yanınızda mutlaka önden açılan gecelikler, bol miktarda ped, bebek için gerekli zıbın takımları, temizlik malzemeleri ve suyunuzu kolay içmenizi sağlayacak pipetli bir matara bulundurun. Kendi kişisel bakım ürünlerinizi ve telefon şarjınızı ulaşılması en kolay bölmeye yerleştirmeniz süreçte size büyük kolaylık sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Refakatçisiz doğum yaparken nelere dikkat etmeliyim?
Refakatçisiz doğum yaparken en önemli konu, tüm ihtiyaçlarınızı yatağınızın yakınında ve düzenli tutmaktır. Doğum öncesi süreçte doktorunuza ve hemşirelere refakatçinizin olmadığını mutlaka bildirin, böylece sağlık ekibi sizi daha sık kontrol edebilir. İhtiyaç anında yardım çağırabileceğiniz hemşire çağrı butonunun yerini mutlaka öğrenin ve kendinizi güvende hissetmek için hastane personeliyle sürekli iletişim halinde olun.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
40 cevap 2,899 göst.
0 oy
13 cevap 1,374 göst.
22 Mart 2021 Doğum kategorisinde Erva.. (98 puan) sordu
0 oy
19 cevap 1,617 göst.

1,512,226 soru

24,666,544 cevap

367,014 kullanıcı

...