28 haftalık hamileyim, ayaklarım ve baldırlarım çok şişti?

0 oy
726 göst.
9 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (289 puan) sordu
Merhaba anneler dünden ayaklarımın şişliği baldırlarımın şişliği arttı ve bu durum çabuk yorulmama neden olsada ben durmuyorum yerimde sorumluluklarım var çünkü kimler benim gibi erkenden ödem oldu

4 Cevap

+1 oy
9 Temmuz 2021 (72 puan) cevapladı
Bende 31. Haftaya giriyorum 1 haftadır başladı şişlik ellerimde ayaklarımda yüzük olmuyor sürekli yürüyüş de yapıyorum tuzlu da yemiyorum niye böyle oldu bilmiyorum 
9 Temmuz 2021 (639 puan) yorumladı
Bende 31. haftaya girmek üzereyim ayaklarım 40 numara oldu
9 Temmuz 2021 (289 puan) yorumladı
Allah yardımcımız olsun inşallah
-Reklam-
0 oy
9 Temmuz 2021 (143 puan) cevapladı
Benim 26 da başladı ...dinlenince anca iniyo şişler....şimdiden ayakkabılar olmuyo terlik kullanıyorm...daha 27+3üz...hahırlısı
9 Temmuz 2021 (289 puan) yorumladı
Allah yardımcımız olsun inşallah
0 oy
9 Temmuz 2021 (4 puan) cevapladı
25.5 m canım 24 CÜ haftada başladı ellerim ayaklarım şiş ayaklarını yükseğe koyarak dinlemeye çalış bnde çok zorlanıyorum ayaklarımın üstüne basamıyorum
9 Temmuz 2021 (289 puan) yorumladı
Sadece yatarken dinlenebiliyorum
0 oy
9 Temmuz 2021 (6,204 puan) cevapladı
20. haftada ödem oldu, ama İzmir'e tatile gitmiştim ve yoğun nem vardı. Ankara'ya dönünce azaldı normale döndüm. Sıcakların çok etkisi var demek ki.

Tansiyon durumunuz nasıl
9 Temmuz 2021 (289 puan) yorumladı
Adana da yaşıyorum aşırı sıcak tansiyonum normal
9 Temmuz 2021 (6,204 puan) yorumladı
Muhtemelen sıcaklar kan basıncınızı etkiliyor :( Yaylaları serindir Adana'nın, keşke gidebilseniz
9 Temmuz 2021 (289 puan) yorumladı
Adananın en tepesinde oturuyoruz biz zaten konum olarak ama adananın kendisi çok sıcak yaylayı sevmiyorum ben iki oğlum var biri okula gidiyor tüm gün büyüğü evde zaman geçirmeye çalışıyoruz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

28 haftalık hamilelikte ayak şişmesi normal mi?
28. haftadan itibaren vücutta artan kan hacmi ve büyüyen rahmin damarlara yaptığı baskı nedeniyle hafif ayak şişmesi normal kabul edilir. Ancak şişlik aniden geliştiyse, tek taraflıysa veya yüz ile ellerde de belirginleştiyse mutlaka doktorunuza danışmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ödem oluşumu nasıl azaltılır?
Hamilelikte ödemi azaltmak için gün içinde uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmalı ve dinlenirken ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutmalısınız. Ayrıca günlük tuz tüketimini sınırlamak, bol su içmek ve düzenli hafif yürüyüşler yapmak vücuttaki fazla sıvının atılmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ödem ne zaman tehlikeli olur?
Ödemin aniden başlaması, tansiyon yüksekliği, şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu veya ani kilo artışı ile beraber görülmesi preeklampsi gibi ciddi durumların habercisi olabilir. Bu belirtilerden herhangi birini yaşıyorsanız vakit kaybetmeden tıbbi destek almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak ve baldır şişmesi için ne yapılmalı?
Ayak ve baldır şişmesini hafifletmek için gün sonunda sol tarafınıza yatarak dinlenmek, dolaşımı rahatlatacaktır. Ayrıca dar giysilerden ve sıkı çoraplardan kaçınarak, kan akışını engelleyecek pozisyonlarda uzun süre oturmamaya özen göstermelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte oluşan ödem ne zaman geçer?
Hamilelikte oluşan fizyolojik ödem, genellikle doğumdan sonraki ilk birkaç hafta içinde vücudun fazla sıvıyı atmasıyla kendiliğinden geçer. Doğum sonrası dönemde idrara çıkma sıklığının artması, ödemin hızla azaldığının en önemli göstergesidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 688 göst.
0 oy
14 cevap 813 göst.
0 oy
3 cevap 567 göst.

1,512,742 soru

24,673,121 cevap

367,376 kullanıcı

...