19 haftalık hamileyim sol tarafım çok ağrıyor, normal mi?

0 oy
175 göst.
15 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (69 puan) sordu
Kizlar yaklaşık 2 saatir karnimin  sol tarafa aşırı derece ağrıyor  özellikle uzaninca  sanci var 19 haftalik hamileyim nedeni ne olabilir ilk gebeligim de bilginize ihtiyacim  var 
Gebelik haftası 19+0

1 cevap

0 oy
15 Temmuz 2021 (67 puan) cevapladı
Gaz sancisi olabilir belki biraz uzan gecerse endise etme cnm
15 Temmuz 2021 (69 puan) yorumladı
Bilmiyorum ki çok korkuyorum sadece sol tarafta sancim var şiddetli
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

19 haftalık hamileyim sol tarafımdaki şiddetli sancı neden olur?
19 haftalık gebelikte hissedilen sol yan ağrısı genellikle büyüyen rahmin bağ dokularına yaptığı baskıdan kaynaklanan yuvarlak bağ ağrısı olabilir. Ancak şiddetli ve geçmeyen sancılar idrar yolu enfeksiyonu, gaz sıkışması veya erken kasılma gibi durumların habercisi olabilir. Ağrının karakteri, süresi ve eşlik eden ateş veya kanama gibi diğer belirtiler değerlendirilerek mutlaka bir uzmana danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sol karın ağrısı ne zaman doktora gösterilmelidir?
Hamilelik sürecinde karın ağrısı; dinlenmekle geçmiyorsa, şiddeti giderek artıyorsa veya ağrıya vajinal kanama, ateş, mide bulantısı ve idrar yaparken yanma eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doktora gidilmelidir. Özellikle 19. hafta gibi gebeliğin orta dönemlerinde, vücudun verdiği bu tür sinyallerin ciddiye alınması ve bir hekim tarafından fiziksel muayene ile değerlendirilmesi anne ve bebek sağlığı açısından hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte uzanınca artan karın sancısı nasıl hafifletilir?
Uzanınca artan veya değişen karın sancılarını hafifletmek için sol tarafa doğru cenin pozisyonunda yatmak, rahmin ana damarlar üzerindeki baskısını azaltarak kan akışını rahatlatabilir. Ayrıca gün içinde uzun süre aynı pozisyonda kalmamaya özen göstermek ve ani hareketlerden kaçınmak bağ dokusundaki gerilmeyi azaltabilir. Yine de ağrının altında yatan tıbbi bir neden olup olmadığını anlamak için mutlaka doktorunuza danışarak hareket etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
19 haftalık gebelikte görülen karın sancıları tehlikeli mi?
19 haftalık gebelikte görülen ağrıların çoğu rahim büyümesine bağlı normal fizyolojik süreçler olsa da, her ağrı masum olmayabilir. Eğer ağrı düzenli aralıklarla gelip giden bir kasılma şeklindeyse veya batma hissi çok keskinse, bu durum rahim ağzı veya enfeksiyon kaynaklı sorunların işareti olabilir. Kendi başınıza teşhis koymak yerine, ağrının şiddetini ve sıklığını not ederek bir kadın doğum uzmanına başvurmanız en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte sol taraftaki batma hissi neden kaynaklanır?
Hamilelikte sol tarafta hissedilen batma hissi, genellikle rahmi destekleyen yuvarlak bağların gerilmesinden kaynaklanan ligament ağrısıdır. Bebek büyüdükçe bu bağlar esner ve ani hareketlerde, öksürme veya uzanma gibi durumlarda kısa süreli batmalar hissedilebilir. Bununla birlikte, eğer batma hissi sürekli bir hal alıyorsa bağırsak hareketleri, gaz veya idrar yolu enfeksiyonları da bu ağrıyı tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 127 göst.
16 Temmuz 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Oktusrc (12 puan) sordu
0 oy
8 cevap 451 göst.
0 oy
3 cevap 232 göst.
0 oy
2 cevap 203 göst.

1,512,225 soru

24,666,514 cevap

367,013 kullanıcı

...