Hamileyken balık yedikten sonra sütlü tatlı yedim, zararlı mı?

0 oy
267 göst.
28 Temmuz 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (103 puan) sordu
Kızlar merhaba Bugün akşam balık yedim Daha sonrasında sütlü tatlı yedim sonra zararlı dokunabileceğim ya Aklıma geldi sizce bir sakıncası olur mu
Gebelik haftası 10+2

2 Cevap

0 oy
28 Temmuz 2021 (1,747 puan) cevapladı
Afiyet olsun.. hiç bir şey olmaz... Psikolojik olarak kendinizi kötü hissedecek düşüncelere kapilmayin... 
-Reklam-
0 oy
28 Temmuz 2021 (1,581 puan) cevapladı
Balık taze olduktan sonra yanında ayran bile için derler. Korkmayın yani bir şey olmaz Allah'ın izniyle ☺️

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileyken balık yedikten sonra sütlü tatlı yemek zararlı mı?
Hamileyken balık yedikten sonra sütlü tatlı tüketmenin tıbbi bir sakıncası yoktur; balık ve süt ürünleri birlikte zehirlemez. Bu inanış, balığın taze olmaması durumunda ortaya çıkan histamin zehirlenmesinin sütle karıştırılmasından kaynaklanan bir şehir efsanesidir. Eğer balığınız taze ise bu iki besini tüketmek gebeliğinize herhangi bir zarar vermez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Balık ve süt ürünleri birlikte tüketilirse zehirlenme yapar mı?
Balık ve süt ürünlerinin birlikte tüketilmesi tek başına zehirlenmeye yol açmaz; zehirlenme riski sadece balığın taze olmaması veya bayatlamış olması durumunda gerçekleşir. Balık bayatladığında içerisinde histamin birikir ve bu madde sütle birleştiğinde vücutta alerjik reaksiyonları tetikleyebilir. Taze balık tüketildiği sürece bu iki besin arasında hiçbir olumsuz etkileşim bulunmaz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte balık yedikten sonra nelere dikkat edilmeli?
Gebelikte balık yedikten sonra en önemli dikkat edilmesi gereken konu balığın tazeliğidir. Balığın taze olduğundan emin olmalı, ağır metal içeriği yüksek olan büyük balıklardan kaçınmalı ve balığı mutlaka iyi pişmiş şekilde tüketmelisiniz. Balık sonrası sütlü tatlı yemenin sağlığa bir zararı yoktur, ancak sindirim sisteminizi rahatlatmak için öğünlerinizde porsiyon kontrolüne özen göstermelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Balık yedikten ne kadar süre sonra sütlü tatlı yenmeli?
Balık yedikten sonra sütlü tatlı yemek için belirli bir süre beklemenize gerek yoktur. Taze balık tükettiğiniz sürece balık ve sütlü tatlıyı aynı öğünde yemenin herhangi bir tıbbi riski bulunmamaktadır. Sindirim açısından kendinizi rahat hissetmek isterseniz, yemekten yaklaşık 1 saat sonra tatlınızı tüketebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Balık zehirlenmesi belirtileri nelerdir ve nasıl anlaşılır?
Balık zehirlenmesi genellikle balığı yedikten sonraki 2 saat ile 10 saat arasında ortaya çıkar. Belirtileri arasında şiddetli mide bulantısı, kusma, ishal, ciltte kızarıklık, kaşıntı ve karın ağrısı yer alır. Eğer balık yedikten sonra bu belirtileri yaşıyorsanız, tükettiğiniz balığın tazeliğinden şüphelenmeli ve vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 550 göst.
0 oy
1 cevap 279 göst.
5 Nisan 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Jess_arss (1,263 puan) sordu

1,512,754 soru

24,673,370 cevap

367,399 kullanıcı

...