33. haftada ayaklarım çok şişti, ne yapmalıyım?

0 oy
233 göst.
11 Ağustos 2021 Doğum kategorisinde (390 puan) sordu
Kızlar ayaklarım şişti. Davul gibiler siz nasılsınız?
Gebelik haftası 33 hafta

2 Cevap

0 oy
11 Ağustos 2021 (705 puan) cevapladı
Birden bire mi oldu acaba ben şuan 31 haftaligim ins tez zamanda geçer
11 Ağustos 2021 (390 puan) yorumladı
Bu hafta daha çok belli oluyor
-Reklam-
0 oy
11 Ağustos 2021 (719 puan) cevapladı
Benim 30.haftadan beri şişik :) özellikle sağ ayağım daha çok şişik bacaklarımda falan her yerimde var şişlik ama özellikle ayaklar tabi rahatsız eden

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

33. haftada hamilelikte ayak şişmesi normal mi?
Hamileliğin 33. haftasında ayak şişmesi, vücudun artan kan hacmi ve büyüyen rahmin damarlara yaptığı baskı nedeniyle oldukça yaygın ve genellikle normal kabul edilen bir durumdur. Ancak ayaklardaki şişlik çok ani bir şekilde başladıysa, tek taraflıysa veya beraberinde şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu ve tansiyon yüksekliği gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
33 haftalık gebelikte ayak ödemi nasıl geçer?
Hamilelikte ayak ödemini azaltmak için gün içerisinde uzun süre ayakta kalmaktan veya bacak bacak üstüne atmaktan kaçınmalı, oturduğunuzda ayaklarınızı yüksek bir yere uzatarak dinlendirmelisiniz. Günlük su tüketiminizi artırmak, tuz alımını sınırlandırmak ve rahat, ortopedik ayakkabılar tercih etmek ödemin hafiflemesine yardımcı olan en etkili yöntemler arasındadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 33. haftada ayak şişmesi ne zaman tehlikelidir?
Ayak şişmesi, ani gelişen yüz ve el ödemiyle birlikte görülüyorsa veya tansiyon değerleriniz 140/90 mmHg ve üzerine çıkıyorsa bu durum gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) açısından risk teşkil edebilir. Eğer şişlik sadece dinlenmekle geçmiyor, üzerine bastığınızda ciltte derin bir çukurluk kalıyorsa ve beraberinde idrara çıkmada azalma gibi şikayetleriniz varsa mutlaka tıbbi destek almalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 33. haftada ödemi azaltmak için ne yapmalı?
Ödemi azaltmak için sol tarafınıza yatarak uzanmak, böbreklere giden kan akışını iyileştirerek vücuttaki fazla sıvının atılmasına yardımcı olur. Ayrıca düzenli olarak hafif tempolu yürüyüşler yapmak bacaklardaki kan dolaşımını hızlandırır ve ödem birikimini minimize eder; gün sonunda soğuk olmayan ılık suyla ayaklarınızı dinlendirmek de rahatlatıcı bir etki sağlayabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayak şişmesi için hangi doktora gidilir?
Hamilelik sürecinde gelişen tüm ödem ve şişlik şikayetleri için öncelikli olarak takibinizi yapan kadın hastalıkları ve doğum uzmanınıza başvurmalısınız. Doktorunuz, şişliğin fizyolojik bir durum mu yoksa tansiyon veya idrar tahlili ile takip gerektiren patolojik bir süreç mi olduğunu yapacağı basit muayeneler ve tetkikler sonucunda belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 252 göst.
0 oy
2 cevap 175 göst.
0 oy
15 cevap 1,061 göst.
0 oy
2 cevap 200 göst.

1,512,378 soru

24,668,388 cevap

367,122 kullanıcı

...