Hamilelikte ilk muayeneye 11. haftada gitmek geç mi?

0 oy
359 göst.
23 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (1 puan) sordu
Ilk muayeneye 11.hafta da gitmek geç midir 
Gebelik haftası 8

3 Cevap

0 oy
23 Ağustos 2021 (406 puan) cevapladı
Bence o kadar beklemeyin 9.haftada falan gidin kalp atışını duyun ve düşük tehlikesi falan varsa onlem alınır 
-Reklam-
0 oy
23 Ağustos 2021 (1,386 puan) cevapladı
Şuan ilk muayeneye gitmen gerekiyor herhangi bir tehlike var mı bütün tahlillerin yapılması lazım bence 11i beklememen gerekiyor
0 oy
23 Ağustos 2021 (283 puan) cevapladı
Bence gitmelisin canım her an her sey olabiliyor seni korkutmak istemem ama ben boş gebelik yaşadım bilmeden sana tavsiyem gitt

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte ilk muayene için en ideal zaman aralığı nedir?
Hamilelikte ilk doktor kontrolü için en ideal zaman dilimi, gebeliğin 6. ile 8. haftaları arasıdır. Bu dönemde yapılan muayene ile gebeliğin sağlıklı bir şekilde rahim içine yerleşip yerleşmediği ve kalp atışlarının durumu net bir şekilde kontrol edilebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 11. haftasında ilk muayeneye gitmek geç mi sayılır?
Gebeliğin 11. haftasında ilk muayeneye gitmek geç bir dönem olarak kabul edilse de, bu süre zarfında da tüm temel taramalar ve kontroller yapılabilir. 11-14. haftalar arası ikili tarama testinin yapıldığı kritik bir dönem olduğu için, muayeneye 11. haftada gitmek aslında bu testlerin zamanında tamamlanması için oldukça yerinde bir karardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
11. haftada ilk kez doktora gidince hangi testler yapılır?
Gebeliğin 11. haftasında ilk muayeneye gittiğinizde doktorunuz öncelikle ultrasonla bebeğin gelişimini ve kalp atışlarını değerlendirir. Ardından ense kalınlığı ölçümü ve ikili tarama testi için gerekli kan tahlilleri yapılarak gebeliğin genel sağlık durumu detaylıca incelenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk muayeneyi geciktirmek gebelik takibinde sorun yaratır mı?
İlk muayeneyi geciktirmek, gebeliğin başlangıcındaki dış gebelik veya düşük riski gibi durumların erken tespitini engelleyebilir ancak 11. haftaya kadar herhangi bir şikayetiniz olmadıysa genellikle ciddi bir sorun teşkil etmez. Yine de gebelik takibinin düzenli ilerlemesi için mümkün olan en kısa sürede bir uzman hekime görünmek en sağlıklı olanıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk döneminde doktora gitmek neden önemlidir?
Gebeliğin ilk döneminde doktora gitmek, bebeğin yerleşim yerini doğrulamak, çoğul gebelik durumunu tespit etmek ve anne adayının genel sağlık taramalarını yapmak için hayati önem taşır. Erken teşhis, oluşabilecek komplikasyonların önceden belirlenmesi ve gerekli vitamin takviyelerine başlanması açısından büyük avantaj sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,202 soru

24,666,196 cevap

366,986 kullanıcı

...