Hamileliğin ilk aylarında bebeğe bir şey olduğunu anlar mıyım?

0 oy
1,198 göst.
1 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (37 puan) sordu
Merhaba anneler benim ilk hamileliğim bebeğe bişey olur diye çok korkuyorum eğer bişey olursa kanama vs bişey olur değil mi yani bir şekilde hissederim veya fark ederim herkes ilk 3 ay çok önemli diyip duruyor bende de korku oluştu aşırı belirtilerimde yok çünkü
Gebelik haftası 5+6

12 Cevap

+2 oy
1 Ekim 2021 (147 puan) cevapladı
Hiç korkma Allah'ın izniyle bir şey olmaz olsa tabiki hissedersin canım benim ikinci gebeliğim ilkinde ilk ay pikniğe gittik voleybol filan oynadım atla zıpla sandalye üstünde tabak çanak dizdim dolap sildim artı çalışıyordum da bir şey olmadı sorun yoksa eğer tutunan bebek tutunuyor yani sağlıklı bebekse bir şey olmaz Allah ın izniyle. Bu ikinci gebeliğim 12 haftalık fark ettim düşün o zamana kadar diğer bebeğim kucağımda sırtımda kanguruya takıp ev süpürüyordum. Bir şey olmadı hani dediğim gibi olan var mıdır vardır ama doktor da bana bunu dedi tutunan bebeği ne yapsın düşmez düşecekseeğer yatsan da düşecektir sağlıksız ise o yüzden içine korku verme pozitif düşün güzel olsun. :))))
-Reklam-
0 oy
1 Ekim 2021 (122 puan) cevapladı
Bende dün 5+6 idim sorduğunuz soruyu tecrübeli olanlar cevaplarsanız daha iyi olur neredeyse aynıyız sağlıkla gelsinler inşallah bu arada korkmayın sakin olun inşallah her şey son ana kadar normal geçer ❤
0 oy
1 Ekim 2021 (2,256 puan) cevapladı
Kuzum bende tecrübesizdim ama şöyle bi bel bi kasık agrısı iki büklüm oldum kanamam öyle geldi düşük vs için kanama ve pıhtı oluyo direk bekleme öyle bişey olursa acile koş ama tedbir amaçşı progestan kullanıyorum ben 
0 oy
1 Ekim 2021 (361 puan) cevapladı
5. Haftada zaten belirti olmaz benim belirtilerim 7. Haftada başladı çok kafanıza takmayın. 
0 oy
1 Ekim 2021 (243 puan) cevapladı
Kanama olmasa bile kahve rengi leke yada sancı olur cnm içini rahat tut aklına kötü bişey getirme iyi düşün iyi olsun:)
0 oy
1 Ekim 2021 (243 puan) cevapladı
Belirti her keste olmaz kusma baş dönmesi çoğu kişide olmaz ben iki kızım da 4 aya kadar sustum hep yattım şimdi 31 haftalık hamileyim 3 cü sezeryan oğlum olucak 5 aya kadar hiç bir belirti olmadı sadece baş ağrısı ne kusma ne tiskinme ne halsizlik olmadı taki hareketler başladı öyle anladım hamileliği inşallah senin de güzel geçer 
0 oy
1 Ekim 2021 (5 puan) cevapladı
İlla ki bir şekilde bir belirti olur bu kanama veya dayanılmayacak ağrı şeklinde. Ben 20 haftalık iken karın ağrısı yaşadım hemen doktorumu aradım ağrının nerde olduğunu nasıl olduğunu tarif ettim ve gelmeme gerek olmadığını söyledi biraz dinlenince geçti zaten sırf içim rahatlasın diye sabah doktora gittim o da bana bebekle bağlantılı bir ağrı olsa dayanılmayacak şekilde olacağını söyledi bazen yediklerimiz özellikle dışarıdan tükettiğimiz hazır yemeklerin böyle bir ağrı yaşatabileceğini söylemişti. İçiniz rahat olsun diye gidin tabii çünkü herkesin o an ki yaşadığı durum farklı olabilir sadece sakin olun ve korkmayın❤️
1 Ekim 2021 (5 puan) yorumladı
Ve ilk 3 ay tedbir amaçlı düşük önleyici ilaç kullanmıştım ben, bel ağrılarım baş ağrılarım bulantılar ve kusmalar. Hepsi anormal olmadığını sürece normal
0 oy
1 Ekim 2021 (736 puan) cevapladı
Durup dururken neden olsun ki canım Sen dikkat ettikten sonra. Evet nasip ama Allah korusun, iyi düşün, Hiç kafana takma moralini yüksek tut hamileliğin Keyfini çıkar. Evet vücut normal olmayan bir belirti ile seni farkettirir illaki merak etme
0 oy
1 Ekim 2021 (101 puan) cevapladı
Allha korusun bebeğini sana bağışlasın Allah'ım, ama ilk 3 ay hiç bir belirti göstermeden de kalbi durabilir.bende senin gibiydim acaba bişey olicakmi olursa anlarmiyim diye şimdi 9 günüm var doğuma  evet ilk 3 ay çok önemli dikkat et ben hiç ağır bişey kaldirmadim ama soylede bişey var bebek sağlıkliysa ne yaparsan yap zaten bişey olmaz düşük ile ilgili yani doktorlaron dediği bu yönde Allah'ım sağlıklı kucağımıza almayı nasip etsin inşallah aklına kötüyü getirme 
0 oy
1 Ekim 2021 (2,038 puan) cevapladı
6 haftalık iken şiddetli kusma başladi ki bu belirtiler herkeste olmuyor 22 haftaligim hala kötüyüm mesela. Daha 2 aylikken cenazemiz oldu cenazede bir sanci girdi ve belim ağrıdı gittim oturdum dinlendirdim kendimi doktorumu aradım öyle hemen birşey olmaz merak etme dedi devam ederse o zaman gel dedi ve biraz dinlendikten sonra da gecti. Psikilojik sıkıntı çektim çok strese girdim kendimi kaybettim ama maşallah bebek iyi. Yani demem o ki en ufacik birseyde bebege birsey olmuyor biz evham yapiyoruz. O yüzden sakin ol hareketlerini hissedene kadar 
0 oy
1 Ekim 2021 (768 puan) cevapladı
Küçük daha ondandır benim bulantılarım 7.haftada başlamıştı ama uyku hali hep vardı:) Allah esirgesin düşük falan olsa kanaman ya da aşırı sancın olur ama kalbi durursa sen hissedemezsin Malesef ancak kontrolde çıkar.

Bişey olmaz Allahın izniyle korkma. Ben ilk bebeğimde kürtaj olmak zorunda kalmıştım bunda da aklımda hep yine aynı şeyleri yaşarmıyım korkusu vardı sürekli stresliydim çok şükür bişey olmadı 21 haftalık olduk şimdi konuşuyoruz kızımla tekmelerin hissediyorum çok güzel bir his. Evham yapma hamileliğin tadını çıkar sadece. Olacak olana engel olamıyorsun zaten sen strese girince bebişte strese girer
0 oy
1 Ekim 2021 (174 puan) cevapladı
Cnm bnde aynı senin gibiydim inan sonra 8 haftam oldu başladı mide bulantım halsizligim yani bazilarinda olur bazılarında olmaz sitres yama daha çok yenisin bazen kasik ağrın olucak bazen karın ağrın sadece bol su iç hep dinlen bu evrede Allah'ın izniyle bişe olmaz

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin ilk 3 ayında bebeğe bir şey olduğunu nasıl anlarım?
Hamileliğin ilk trimesterinde bebeğin sağlığıyla ilgili bir sorun olduğunda vücudunuz genellikle şiddetli kasık ağrısı, vajinal kanama veya hamilelik belirtilerinin aniden ve tamamen kaybolması gibi somut işaretler verir. Ancak, sadece belirtilerin hafiflemesi her zaman bir soruna işaret etmez; hormon seviyeleri zamanla dengelendiği için bazı belirtiler azalabilir. Kesin teşhis ve sağlık takibi için mutlaka doktorunuza başvurarak ultrason kontrolü yaptırmanız gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelik belirtilerinin olmaması bebeğe bir şey olduğu anlamına mı gelir?
Hamilelik belirtilerinin az olması veya hiç hissedilmemesi bebeğe bir şey olduğu anlamına gelmez, çünkü her kadının hamilelik süreci ve vücudunun verdiği tepkiler tamamen farklıdır. Birçok anne adayı ilk aylarda mide bulantısı veya göğüs hassasiyeti gibi klasik belirtileri yaşamadan sağlıklı bir gebelik süreci geçirebilir. Belirtilerin olmaması gebeliğin sağlıklı ilerlemediği anlamına gelmez, endişelerinizi gidermek için doktorunuzla görüşerek rutin muayenelerinizi aksatmamanız yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin ilk dönemlerinde bebek kaybı belirtileri nelerdir?
Gebeliğin ilk dönemlerinde bebek kaybı veya düşük riski durumunda en yaygın belirtiler; vajinal kanama, pıhtı gelmesi ve bel bölgesine vuran şiddetli kramplardır. Bu belirtiler her zaman düşükle sonuçlanmaz ancak mutlaka tıbbi müdahale gerektiren durumlardır. Eğer bu tür bir durumla karşılaşırsanız vakit kaybetmeden en yakın sağlık kuruluşuna başvurarak bebeğin kalp atışlarını ve gebelik kesesinin durumunu kontrol ettirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İlk hamilelikte bebek sağlığı nasıl takip edilmelidir?
İlk hamilelikte bebek sağlığını takip etmenin en güvenilir yolu, uzman doktor tarafından planlanan düzenli ultrason muayenelerine ve kan testlerine sadık kalmaktır. Doktorunuz belirli aralıklarla bebeğin kalp atışlarını, gelişimini ve gebelik kesesinin yerleşimini kontrol ederek sağlıklı bir süreç geçirdiğinizden emin olmanızı sağlar. Evde kendinizi dinleyip korkuya kapılmak yerine, doktorunuzun önerdiği takip takvimine uymak hem fiziksel hem de psikolojik olarak daha güvende hissetmenize yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ne zaman doktora gitmeliyim?
Hamilelikte vajinal kanama, şiddetli karın ağrısı, yüksek ateş veya normalin dışında seyreden akıntı gibi durumlarda vakit kaybetmeden doktora gitmelisiniz. Ayrıca, gebelikle ilgili aklınıza takılan her türlü soru veya yoğun kaygı durumu da profesyonel destek almanız için yeterli bir sebeptir. Erken teşhis ve düzenli takip, yaşanabilecek olumsuzlukların önceden tespit edilmesinde ve bebeğin sağlığının korunmasında en kritik rolü oynar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 892 göst.
0 oy
9 cevap 1,613 göst.
0 oy
3 cevap 360 göst.
23 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Hayirlisi&2853 (1 puan) sordu

1,512,228 soru

24,666,588 cevap

367,016 kullanıcı

...