35 haftalık hamileyim, ayak bileklerimde kaşıntı var normal mi?

0 oy
313 göst.
29 Ağustos 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (362 puan) sordu
35 haftalık olduk iki gündür ayak bileklerinde geceleri kaşıntı oluyor neden acaba Dr sıra bulamıyorum .acile gitsem bakarlar mı tahlil vs .
Gebelik haftası 35+4

1 cevap

0 oy
29 Ağustos 2021 (1 puan) cevapladı
Karaciger değerlerine baktir aile hekimine gidip ast alt yüksek olabilir. Geceleri ozellikle avuc içi ve ayak altında olan kaşıntı karacigerlerden olabiliyor ama herkesde ayak alti ve avuc ici olmaya biliyor
29 Ağustos 2021 (362 puan) yorumladı
Sağlık ocağındaki testler hep bozuk çıkıyor sorduğum da da diyorlar ki hava sıcak kanlar burda çok beklediğinden bozuk çıkabiliyor .hastaneye randevu bulamıyorum .acilde bu tahlilleri yaparlar mı acaba bilginiz var mı .
29 Ağustos 2021 (1 puan) yorumladı
Yaparlar gebeyim karaciger degerlerime baktirmam soylendi derseb bakarlar 1 saate e nabiza duser zaten. Ben 15 günde bir yaptırıyorum karaciğer degerleri icin tahlil
29 Ağustos 2021 (362 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim .
29 Ağustos 2021 (1 puan) yorumladı
Geçmiş olsun haberdar edersin Allah sağlık sıhhat afiyet versin
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

35 haftalık gebelikte ayak bileği kaşıntısı neden olur?
35 haftalık gebelikte ayak bileklerinde görülen kaşıntı, genellikle artan ödem ve cildin gerilmesine bağlı olarak ortaya çıkar. Ancak gebeliğin son dönemlerinde görülen şiddetli kaşıntı, karaciğer enzimlerinin etkilenmesiyle seyreden gebelik kolestazı gibi durumların habercisi olabileceği için mutlaka ciddiye alınmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayak kaşıntısı için acile ne zaman gidilmeli?
Özellikle geceleri artan, el ve ayak içlerinde yoğunlaşan şiddetli kaşıntı durumlarında vakit kaybetmeden acil servise başvurulmalıdır. Gebelik kolestazı riski nedeniyle, kaşıntının yayılımı ve şiddeti takip edilmeli; doktorunuzun belirlediği rutin kontroller dışında ani başlayan kaşıntılarda tahlil yaptırmak için acil muayene gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik kolestazı belirtileri nelerdir ve nasıl anlaşılır?
Gebelik kolestazının en belirgin işareti, özellikle avuç içi ve ayak tabanlarında başlayan, geceleri şiddetlenen ve döküntü yapmayan yoğun kaşıntıdır. Teşhis için kan tahlili yapılarak karaciğer enzim değerlerine ve safra asidi seviyelerine bakılması gerekir. Bu değerlerdeki yükseklik, durumun klinik olarak doğrulanmasını sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayaklardaki kaşıntı nasıl hafifletilir?
Kaşıntıyı hafifletmek için bölgeyi serin tutmak, bol ve pamuklu kıyafetler giymek ve doktorunuza danışarak gebelikte kullanıma uygun nemlendiriciler tercih etmek faydalı olabilir. Ancak kaşıntının altında yatan tıbbi bir neden olup olmadığını anlamak için mutlaka bir uzman görüşü alınmalı ve kendi başınıza ilaç veya krem kullanımından kaçınılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
35 haftalık hamilelikte ayak şişmesi ve kaşıntı normal mi?
35 haftalık hamilelikte hafif ayak şişmesi beklenen bir durum olsa da, buna eşlik eden kaşıntı her zaman masum olmayabilir. Ödemin cildi gererek kaşıntı yapması yaygın bir durumdur; fakat kaşıntının şiddeti günlük yaşamı etkiliyorsa veya uyku düzenini bozuyorsa, gebelikle ilişkili karaciğer komplikasyonlarını dışlamak adına mutlaka doktor kontrolü yapılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 259 göst.
0 oy
4 cevap 417 göst.
0 oy
2 cevap 292 göst.

1,512,746 soru

24,673,211 cevap

367,381 kullanıcı

...