10 haftalık hamileyim, covid aşısı olmalı mıyım?

0 oy
786 göst.
3 Eylül 2021 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (294 puan) sordu
10 haftalik hamileyim aşı olmadm hala   3 4 ay once hem saglik ocagina hemde aczaciya sordum o zamanlar hamile degildim kizimi emziriyordum hala emziriyorum şuan olma biraz bekle dediler emziren anneler uzerinde denenmedi ne olur bilinmez yani gozum korkmadi dersem yalan olur burda herkez bisey yaziyor bünyem alerjik bir bunye bisey olur diw korkuyorum ama zorunlu hale getriyolar bu kadr   etkiliyorsa hastaligi neden kagit imzalatiyolar  doktorumada sorucam    2 hafta sonra randevum var siz neler yaptiniz bi yan etkisi oldumu

5 Cevap

0 oy
3 Eylül 2021 (1 puan) cevapladı
Ben 37 haftalık hamileyim yarın olucam aşı
3 Eylül 2021 (294 puan) yorumladı
Baklm bnm doktorum ne diycek bide bn herseyden alerji olurum
-Reklam-
0 oy
3 Eylül 2021 (934 puan) cevapladı
Cnm ben hem gebeyim hemde emziriyorum iki dozu da yaptırdım 
3 Eylül 2021 (294 puan) yorumladı
Bnde cnm hem emziriyorum hemde hamileyim onlar icin korkuyom zaten
3 Eylül 2021 (934 puan) yorumladı
Canım biz çok araştırdık ve görüştüğümüz doktorlar olmamın benim için iyi olacağını söylediler. En son perinatolog bile gittiğimde ilk sorduğu aşını oldun degilmi. Ve sıradan bir perinatolog değil .
3 Eylül 2021 (0 puan) yorumladı
Hangi aşıyı önerdi peki
3 Eylül 2021 (934 puan) yorumladı
Biontec önerildi cnm bende yaptırdım bu ara kalp ameliyatı bir gebeyim. Herhangi bir sorun yaşamadım.
4 Eylül 2021 (294 puan) yorumladı
Anladm cnm sorucam bnde
0 oy
3 Eylül 2021 (3,785 puan) cevapladı
Ben 2 doz biontech yaptirdim
0 oy
3 Eylül 2021 (94 puan) cevapladı
2 gün önce oldum biontech kol ağrısı dışında başka bir şikayetim olmadı Allah'a şükür 15+3 Ken oldum
3 Eylül 2021 (785 puan) yorumladı
38 haftaligim iki hfta oluyo asi olalı ikinciyi olcam 10 güne kadar
3 Eylül 2021 (294 puan) yorumladı
Bklm bnde orucam doktoruma
0 oy
3 Eylül 2021 (592 puan) cevapladı
Ben olmadım doktorum biontec olcaksan doğum sonrası ol dedi dikkat ettim hep çünkü ilaç bile içemeyen hamile içinde ne olduğu belirsiz bi aşı bilemedim arkadaşım oldu aşısını doğumdan bir buçuk ay sonra oldupu halde corana oldu aşısını olduğu halde altını çiziyorum
3 Eylül 2021 (294 puan) yorumladı
Bnde burda yaziyolar duyuyoruz aşi olmus koronadan ölüyor tabi takdiri ilahi bu kadar başarili bi aşiysa neden kagit imzalatiyolar
3 Eylül 2021 (592 puan) yorumladı
Madem çok başarılı kendi halkı niye olmamak için isyan çıkarıyo abd çok kafa karıştırıcı
3 Eylül 2021 (294 puan) yorumladı
Cogunun oldgunuda inanmiyorum

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

10 haftalık hamileyken covid aşısı olmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte Covid-19 aşısı yapılması, anne adayını ve bebeği hastalığın ağır etkilerinden korumak için sağlık otoriteleri tarafından önerilmektedir. Klinik çalışmalar, aşının hamilelik sürecinde güvenli olduğunu ve bebeğin gelişimine olumsuz bir etkisinin bulunmadığını göstermektedir. Aşı, vücudunuzun virüse karşı antikor geliştirmesine yardımcı olurken, bu antikorların plasenta yoluyla bebeğe geçerek onu da koruma altına alabileceği gözlemlenmiştir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Emzirme döneminde covid aşısı yaptırmak güvenli midir?
Emzirme döneminde Covid-19 aşısı yaptırmak hem anne hem de bebek için güvenli kabul edilmektedir. Aşı içeriği anne sütüne geçmez, aksine aşı sonrası oluşan antikorlar anne sütü yoluyla bebeğe geçerek bağışıklık desteği sağlayabilir. Dünya Sağlık Örgütü ve ilgili sağlık kuruluşları, emziren annelerin aşılanmasının, bebeğin enfeksiyon riskine karşı korunmasında ek bir avantaj sunduğunu belirtmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alerjik bünyeli hamileler covid aşısı olurken nelere dikkat etmeli?
Alerjik bünyeye sahip hamilelerin aşı öncesinde mutlaka kendi doktorlarına danışmaları ve varsa bilinen ilaç veya madde alerjilerini bildirmeleri gereklidir. Aşı uygulanmadan önce doktorunuz, alerji geçmişinizi değerlendirerek aşı sonrası 15-30 dakika boyunca gözlem altında kalmanızı isteyebilir. Şiddetli alerjik reaksiyon öykünüz yoksa, aşı genel olarak alerjik bünyeler için de güvenli kabul edilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte aşı için neden bilgilendirme formu imzalatılıyor?
Aşı öncesi imzalatılan formlar, tıbbi uygulamalarda standart bir prosedür olan 'aydınlatılmış onam' sürecinin bir parçasıdır. Bu form, aşının içeriği, olası hafif yan etkileri ve aşılanmanın faydaları hakkında hastanın bilgilendirildiğini belgelemek için kullanılır. Bu işlem, aşının güvensiz olduğu anlamına gelmez, aksine her türlü tıbbi müdahalede hastanın sürecin farkında olmasını sağlamak amacıyla yasal bir gerekliliktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte covid aşısının yaygın yan etkileri nelerdir?
Hamilelikte yapılan Covid-19 aşılarının yan etkileri, hamile olmayan bireylerle benzerlik göstermektedir. En sık görülen yan etkiler aşı yapılan bölgede ağrı, hafif yorgunluk, baş ağrısı ve geçici ateş yükselmesidir. Bu yan etkiler genellikle 24 ile 48 saat içerisinde kendiliğinden geçer. Eğer aşı sonrası yüksek ateş veya beklenmedik bir semptom gelişirse, doktorunuzla iletişime geçerek basit ağrı kesiciler konusunda tavsiye alabilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 477 göst.
0 oy
9 cevap 640 göst.
20 Ekim 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Mihribanhira (97 puan) sordu
0 oy
0 cevap 301 göst.

1,512,339 soru

24,667,968 cevap

367,100 kullanıcı

...