Hamileyim ve sürekli ayaktayım bebeğime bir şey olur mu?

0 oy
600 göst.
8 Eylül 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (405 puan) sordu
Kızlar ben çalışıyorum sürekli ayaktayım ayaklarımın alti agiyor artık bebeğime bişey olur mu
Gebelik haftası 9+5

3 Cevap

0 oy
8 Eylül 2021 (515 puan) cevapladı
Doktor riskli gördü mü bana gerekirse rapor yazarım evde uzna demişti
8 Eylül 2021 (405 puan) yorumladı
Şuan herhangi bir şey söylemedi benimde zaten ağrılarım falan yeni başladı cuma günü kontrolüm var bı sorucam
-Reklam-
0 oy
8 Eylül 2021 (498 puan) cevapladı
Canım bende ful ayakta çalışıyordum ayaklarım tasimiyordu artık vücudumu ilerki haftalar da asıl zorlanacaksin bebek kilo aldıkça ayaklarımın alti sizliyordu belim Ağrı'dan kopuyordu benim gebeliğim yuksek riskli bide 26 ya kadar doktor  rapor kullandırmadı vermedi artık dayanamayacak raddeye geldim 10 +22 gün rapor aldım son 5 haftam kala raporu istedim artık dayanamıyorum diye 22 günlük raporu heyetle aldım riskli gördükleri için gebeligimi verdiler direk raporu sende verirler mi hiç bilmiyorum
0 oy
8 Eylül 2021 (13 puan) cevapladı
Korkulacak bişey yok canım benim ben 8 ay boyunca çalıştım hem hareket iyidr doğumun kolay olur 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte sürekli ayakta çalışmak bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte uzun süre ayakta kalmak doğrudan bebeğe fiziksel bir zarar vermez ancak annenin vücudunda ödem, varis ve şiddetli bel ağrısı gibi sorunlara yol açabilir. Uzun süre ayakta durmak kan dolaşımını yavaşlatarak tansiyon düşüklüğüne veya baygınlık hissine neden olabileceğinden, çalışma ortamında sık sık pozisyon değiştirmek ve kısa molalar vermek büyük önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken ayak tabanı ağrısı nasıl geçer?
Hamilelikte ayak tabanı ağrısını hafifletmek için gün sonunda ayakları kalp seviyesinden yukarıda tutarak 15-20 dakika dinlendirmek en etkili yöntemdir. Ayrıca, ayağın kavisini destekleyen ortopedik tabanlıklı ve rahat ayakkabılar tercih etmek, gün içinde ağrıların şiddetini ciddi oranda azaltacaktır. Ilık suyla yapılan ayak banyoları da bölgedeki kasların gevşemesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ayakta çalışırken nelere dikkat edilmeli?
Hamilelik döneminde ayakta çalışıyorsanız her saat başı en az 5-10 dakika oturarak dinlenmeli ve mümkünse varis çorabı kullanarak kan dolaşımınızı desteklemelisiniz. Çalışırken sürekli aynı pozisyonda kalmamaya özen gösterin, düzenli olarak esneme hareketleri yapın ve gün boyu yeterli miktarda su tüketin. Eğer ağrılarınız çok şiddetliyse veya bacaklarınızda aşırı şişme gözlemliyorsanız mutlaka doktorunuza danışın.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayaklardaki ağrı ve şişlik ne zaman doktora danışılmalı?
Ayaklardaki ağrı ve şişlik normal kabul edilse de, ani gelişen tek taraflı şiddetli şişlik, kızarıklık veya ısı artışı gibi durumlarda vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulmalıdır. Ayrıca ağrıya baş dönmesi, görme bulanıklığı veya yüksek tansiyon eşlik ediyorsa bu durum gebelik zehirlenmesi gibi ciddi risklerin habercisi olabilir; bu belirtileri asla ihmal etmeyin.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken ayakta durmanın bebeğe etkileri nelerdir?
Hamilelikte ayakta durmanın bebeğin gelişimi üzerinde doğrudan olumsuz bir etkisi yoktur, ancak annenin yorgunluğu ve fiziksel stresi dolaylı yoldan etkileyebilir. Annenin vücudunun aşırı yorulması, rahim kasılmalarını tetikleyebileceği için vücudunuzun sinyallerini dinlemek ve yorgunluk hissettiğiniz anda mutlaka istirahat etmek bebeğinizin sağlığı için en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,178 soru

24,665,965 cevap

366,976 kullanıcı

...