NST'de bebeğimin kalp atışları neden hızlı çıkıyor?

0 oy
462 göst.
11 Eylül 2021 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (88 puan) sordu
Merhaba anneler imi gundur hastanedeyim nst de bebegin kalp atislari hizli çikiyor doktor da bisry demedi tedirgin oldum acaba boyle bisey yaşayan var mi 
Gebelik haftası 31

1 cevap

0 oy
11 Eylül 2021 (357 puan) cevapladı
Canım daha bir hafta önce bende aynı postu açtım hatta doktor yatış yapyiracakti 200e kadar çıkmıştı bebeğin kalp atışları sonra bir doktor serum taktı sanirim enfeksiyonla ilgili bir serum kan ve idrar tahlili verdim sorundan sonra kalp atışları düştü ve idrarın enfeksiyon cikti antibiyotik verdi bebeğin kalbinde bisey yok senden kaynakli sende enfeksiyon var dedi uc gün sonra kontrole gel dedi ve üç gün sonra gittiğimde normaldi benden kaynaklıdır 4 günde 4 kere nstye girmiştim bende doktoruna bir soyle istersen enfeksiyon olabilir mi diye 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST'de bebeğin kalp atışının yüksek çıkması ne anlama gelir?
NST sırasında bebeğin kalp atış hızının yüksek çıkması, genellikle bebeğin o an hareketli olmasından veya kısa süreli bir uyarılmadan kaynaklanır. Normal fetal kalp atış hızı dakikada 110 ile 160 vuruş arasındadır; bu değerlerin kısa süreli üzerine çıkılması (taşikardi) her zaman bir risk teşkil etmez ancak doktorunuz tarafından bebeğin genel sağlık durumu ve oksijen seviyesi ile birlikte değerlendirilmesi gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin kalp atış hızı NST'de kaç olmalıdır?
Sağlıklı bir fetüste bazal kalp atış hızı dakikada 110 ile 160 vuruş arasında seyretmelidir. NST takibinde bebeğin kalp atışlarında artış (akselerasyon) olması, bebeğin sağlıklı olduğunun ve hareket ettiğinin bir göstergesidir. Eğer kalp hızı sürekli olarak 160'ın üzerinde seyrederse, bu durum detaylı bir inceleme ve bebeğin stres seviyesinin kontrol edilmesi için bir neden olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de bebeğin kalp atışı neden hızlı çıkar?
Bebeğin kalp atışının NST'de hızlı çıkmasının en yaygın nedenleri arasında annenin stresli olması, bebeğin o sırada aktif hareket etmesi, annenin sıvı tüketiminin az olması veya enfeksiyon gibi süreçler yer alır. Ayrıca bebeğin uykudan uyanması veya dış uyaranlara tepki vermesi de kalp hızını anlık olarak yükseltebilir. Doktorunuz bu durumu gözlemleyerek bebeğin kalp ritmindeki değişimin geçici bir durum olup olmadığını belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek kalp atışı yüksek çıkınca ne yapılmalı?
NST sonucunda bebeğin kalp atışı yüksek çıktığında öncelikle sakin kalmalı ve doktorunuzun yönlendirmelerini takip etmelisiniz. Genellikle doktorunuz bebeğin kalp ritmini dengelemek için sizi sol yanınıza yatırarak dinlendirebilir veya bol su içmenizi isteyebilir. Eğer hızlanma devam ederse, doktorunuz bebeğin oksijen alımını ve genel iyilik halini kontrol etmek için biyofizik profil veya renkli doppler ultrason gibi ileri tetkikler isteyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin kalp atışı yüksek çıkması tehlikeli mi?
Bebeğin kalp atışının yüksek çıkması, tek başına her zaman tehlikeli bir durum değildir ve çoğu zaman geçicidir. Ancak bu durumun sürekli olması veya ritim bozukluğu ile birlikte seyretmesi durumunda, bebeğin oksijensiz kalıp kalmadığı veya bir enfeksiyon durumu olup olmadığı uzman hekim tarafından mutlaka araştırılmalıdır. Doktorunuz herhangi bir olumsuzluk belirtmediyse, bu genellikle bebeğin o anki hareketliliğine bağlı normal bir tepkidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 937 göst.
0 oy
5 cevap 511 göst.
15 Mart 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde minikom_ (212 puan) sordu
0 oy
1 cevap 521 göst.

1,512,149 soru

24,665,545 cevap

366,953 kullanıcı

...