Bebeğimin hareketlerini 11. haftada hissetmem normal mi?

0 oy
689 göst.
6 Kasım 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (134 puan) sordu
Kızlar ben 11. Haftadan itibaren seyirme şeklinde ara ara bebeğin yerleştiği yerde  hissediyorum çoğu kişi güldü geçti saçmalama en erken 16. Haftada hissedilir felan dedi ama ultrasona girdiğimde bebeğimin önde gittiğini ve çok hareketli bir bebek olduğunu gördük doktora söylediğimde durumu , çoğu bu durumu gaz olarak nitelendiriyor ama her hamilelik farklıdır senin bebeğin çok hareketli ve böyle hissetmen çok normal çok güçlü olmasa da arada damar atması gibi yada seyirme gibi hissedebilirsin dedi . Burda bazen postlar açılıyor 12-13-14de hissettim diye ve çoğu kişi imkansız yazıyor onlara yönelik bunu yazıyorum her hamilelik çok farklı seyrediyor herkesin bebeğinin durumu ve gelişimi de farklı oluyor yani netlik yok. O yüzden siz yaşamıyorsunuz diye başkası da yaşamıyor olamaz bu konuda biraz daha açık fikirli olalım lütfen . Bu durum çok canımı sıkıyordu ondan dolayı 3 tane farklı doktorun görüşünü aldım ve gönül rahatlığıyla buraya yazıyorum . 
Gebelik haftası 12+5

7 Cevap

0 oy
6 Kasım 2021 (357 puan) cevapladı
Bende 12 de farkettim ama daha sonra 14 de kadar hissetmedim 16 da birdaha farkettim böyle ara ara farkediyorum üst üste değil yarın 20 haftalık olacam bebeğim çok sakin hiç hareket etmiyor ara ara hareket ediyor yada bende 2 çocuk daha var okula götür getir yemek temizlik derken kendimi dinleyemiyorum o yüzden hissedemiyorum
-Reklam-
0 oy
6 Kasım 2021 (444 puan) cevapladı
Olabilir. Neden gülüyorlarki bende 12 de hissetim. Doktor normal dedi. Oda ilk gebeliğim olmasına rağmen 
0 oy
6 Kasım 2021 (325 puan) cevapladı
Bende 12 ve 13. Haftalarımda dediğiniz gibi damar seyrimesi şeklinde hissediyordum. Herkes çok erken hissedilmez dediği için gaz sancısı o zaman diyip geçiyordum. Şuan 32 haftaligim çok şükür bebeğim hala çok hareketli :))
0 oy
6 Kasım 2021 (1,169 puan) cevapladı
Hissedilebilir sen gülenlere takılma bizim gelinimiz de hissetmiş ben hissetmiyorum herkeste değişiyor bu insanları hiç anlamıyorum karşınızda hamile biri morel bozmak yerine onun korkusunu heyecanı stretisini anlamaya çalışsaniz yada en azından saygı duysanız biraz 
0 oy
6 Kasım 2021 (1,065 puan) cevapladı
11 haftalığım bende hissediyorum bazen tabi ki bebek haraketi gibi net değil ama damar seyirmesi gibi hafif çarpıntı gibi. Eşim bana inanmıyor dalga geçiyor ama hissediyorum ben gaz veya bağırsak hareketi diyorlar amaa değil 
0 oy
6 Kasım 2021 (149 puan) cevapladı
Bende 11 haftalıkken hissetmeye başladım. Doktorum imkansız dedi sonra eşimde hisettı 14 haftada rahatça orada imkansız dedi bir daha o doktora gitmedim
0 oy
6 Kasım 2021 (3,821 puan) cevapladı
Her doktor farklı konuşuyo canım bazısı hissedersin bazısı hissedemezsin diyo bağırsak hareketlerini hissediyosundur diyo benimde ilk bebeğim 17. Haftada hissetmeye başladım herkeste farklılık gösterir bu durum 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeğin hareketleri en erken kaçıncı haftada hissedilir?
Bebek hareketleri genellikle 16 ile 20. haftalar arasında hissedilmeye başlanır. Ancak bazı anne adayları, özellikle ikinci veya üçüncü gebeliklerinde ya da bebeğin hareketli olduğu durumlarda 11-12. haftalardan itibaren seyirme veya damar atması şeklinde hafif kıpırtılar hissedebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 11. haftasında hissedilen seyirme bebek hareketi olabilir mi?
Evet, 11. haftada hissedilen seyirme hissi bebek hareketi olabilir. Özellikle ultrason muayenesinde bebeğin hareketli olduğu ve önde gittiği gözlemlenmişse, annenin bu erken dönemde damar atması veya pıt pıt şeklinde hissetmesi tıbbi olarak mümkün ve normal kabul edilen bir durumdur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek hareketleri gaz sancısından nasıl ayırt edilir?
Bebek hareketleri genellikle daha ritmik, seyirme veya damar atması hissi veren, belirli bir bölgede odaklanmış hareketlerdir. Gaz sancısı ise daha çok bağırsak hareketleri ile ilişkilidir, genellikle karın genelinde hissedilir ve sindirim süreciyle bağlantılı olarak düzensiz bir seyir izler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Neden bazı anneler bebek hareketlerini daha erken hisseder?
Bebeğin hareketlerini erken hissetmek; gebelik haftasının önde gitmesi, bebeğin fiziksel hareketliliği, annenin zayıf olması veya daha önce gebelik geçirmiş olması gibi faktörlere bağlıdır. Her hamilelik süreci kendine özgüdür ve bebeğin gelişim hızı hissetme zamanını doğrudan etkiler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin çok hareketli olması ne anlama gelir?
Bebeğin çok hareketli olması genellikle bebeğin sağlıklı geliştiğini ve fiziksel aktivitesinin yüksek olduğunu gösterir. Ultrason kontrollerinde bebeğin hareketli görünmesi, annenin erken dönemde hissettiği seyirme hislerini destekleyen bir bulgudur ve genellikle endişelenecek bir durum değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,149 soru

24,665,535 cevap

366,953 kullanıcı

...