10 haftalık gebelikte tokluk şekerim 130 çıktı, erken mi?

0 oy
525 göst.
10 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (11 puan) sordu
Tokluk şekeri 130 çıktı doktor şeker yüklemesi yapalım dedi 10 hafta için erken değil mi yaptıran var mı
Gebelik haftası 10

3 Cevap

0 oy
10 Ocak 2022 (350 puan) cevapladı
24 ve 28. Hafta arasında yapması lazım saçma 10. Haftada yapması
10 Ocak 2022 (11 puan) yorumladı
Size yaptılar mı
-Reklam-
0 oy
10 Ocak 2022 (2,924 puan) cevapladı
Seker meselesi 24.haftada vücutta sorun cikariyor. Snn 10.Haftada 130 cikmis tokluk 24te kim bilir kaca cikar cnm cok zararli şeker. Onlemini al simdiden
10 Ocak 2022 (11 puan) yorumladı
Sizde şeker var mıydı
10 Ocak 2022 (2,924 puan) yorumladı
Sonradan çıktı malesef
0 oy
10 Ocak 2022 (110 puan) cevapladı
Ben dün yaptırdım 24+5 haftalıkken çok şükür 80 çıktı sizinki yüksek sanırım ondan erken istemiş dr

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

10 haftalık gebelikte şeker yüklemesi yapılması erken mi?
Gebeliğin 10. haftasında şeker yüklemesi yapılması rutin bir uygulama değildir; genellikle gebelik şekeri taraması 24 ile 28. haftalar arasında önerilir. Ancak doktorunuz tokluk şekeri değerlerinizi yüksek gördüyse, erken dönemde diyabet riskini dışlamak veya mevcut bir durumu yönetmek için bu testi daha erken bir tarihte talep etmiş olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tokluk şekeri 130 çıkması gebelik şekeri belirtisi mi?
Tokluk kan şekerinin 130 mg/dL civarında ölçülmesi, gebelik döneminde doktorlar tarafından yakından takip edilmesi gereken bir sınırdır. Genellikle gebelikte tokluk şekerinin 140 mg/dL'nin altında olması beklenir; 130 değeri sınırda kabul edildiği için hekiminiz riski netleştirmek adına şeker yükleme testi yapılmasını uygun görmüş olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri taraması ne zaman yapılır?
Gebelik şekeri (gestasyonel diyabet) taraması, standart protokollerde gebeliğin 24. ile 28. haftaları arasında yapılmaktadır. Eğer erken haftalarda bir risk faktörü veya yüksek tokluk şekeri gibi bir bulgu saptanırsa, hekimler bu süreyi beklemeden daha erken dönemde test isteyebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde şeker yüklemesi neden istenir?
Erken gebelik döneminde şeker yüklemesi, annede gebelik öncesinden gelen fark edilmemiş bir diyabet durumu olup olmadığını anlamak için istenir. Özellikle ilk trimesterde tokluk şekerinin yüksek çıkması, bebeğin gelişimi ve annenin sağlığı açısından erken müdahale gerektiren bir durum olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte şeker yükleme testi nasıl uygulanır?
Gebelik şekeri yükleme testi, genellikle 50 gram glikozun içilmesi ve belirli süreler sonunda kan şekerinin ölçülmesi prensibine dayanır. Test sırasında vücudun şekeri nasıl tolere ettiği izlenir; eğer sonuçlar referans aralıklarının üzerindeyse, doktorunuz diyet veya tedavi planı oluşturarak süreci yönetmenize yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,482 soru

24,669,864 cevap

367,196 kullanıcı

...