16 haftalık hamileyim ve korona belirtilerim başladı, ne yapmalıyım?

0 oy
545 göst.
23 Ocak 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (4 puan) sordu

Kizlar 16 haftalık hamileyim eşimin testi 2.defa pozitif çıktı geçen hafta kontrole gidememistik haliyle bu haftada gidemiyorum bende de belirtiler başladı hem kontrole gidemediğim için hem de testim pozitif çıkar bebeğe bişey olur diye çok korkuyorum :( 

Gebelik haftası 16

5 Cevap

0 oy
23 Ocak 2022 (363 puan) cevapladı
Yani bı yoruma korkuyorum yazmışsınız da bebeğiniz için eşinizden önce sizin gidip test yaptırmanız gerekir. Başınıza gelmedi demeyin şu an karantinanin son gunundeyim ve çok şükür hiçbir ilaç kullanmadım doktor gerek görmedi. Bol c vitamini ve dinlenme dedi. 

Kan sulandorici iğne yaptor dedi kadın doğum doktorum ancak filyasyondaki doktor herhangi bir şey yapmadı. 
23 Ocak 2022 (4 puan) yorumladı
Ben de test yaptırdım zaten hepimiz bunun bilincinde olan insanlarız 4 gün önce negatif çıktı ancak belirtilerim bugün başladı
23 Ocak 2022 (405 puan) yorumladı
Ben size git bebeginden ol demedim evde hafif geçiriyorsun iki sefer başımdan geçti doktor hiç bisi vermedi dedim.allah esirgesin neden bu kadar yanlış anladiniz.bana doktor sana hap veremem çocuğuna zarar verir dedi bende sana doktorun dediğini dedim ilaç kullanma belki çocuğundan olursun diye.ama anlayamadiniz .bitkisel çaylar tabi bazıları araştırarak iç.bir sefer de parol attım başka hiç bisi yapmadılar bana bu sefer 7 gün çektim.ama şükür atlattım bende cocugumun sağlığından endişelendim ama şükür hiç bisi olamadı.allah büyük rabbim çocuklarımızı koruyor korkmayin  dinlenirseniz atlatacaksjniz
-Reklam-
0 oy
23 Ocak 2022 (371 puan) cevapladı
Canim korkma bende pozitifim ve 39ncu haftamdayim  dua ediyorum dogirmim biraz daha  sabredeyim die benim bi atesim yukseldi gittik teste edimde bnde pozitif ciktik bugun son gunu karantinanin aksam tekrar teste gidicez hafif atlatiyoruz ama mutlaka git bi test yaptir hastanede kontrolde ediyolar ben covidim die gdiyorum baktiriyorum bebegime bi sorun yok çok şükür insallah seninde biseyin yoktur canim
23 Ocak 2022 (4 puan) yorumladı
Canım çok teşekkür ederim geçen gün test verdim negatif çıktı ancak bugün tekrar gidicem Allah seni de sagsalim bebeğine kavuştursun hayırlı evlat olsun inşallah
0 oy
23 Ocak 2022 (1,602 puan) cevapladı
Bol bol c vitamini al canim ıhlamur icebilirsin geçmiş olsun
23 Ocak 2022 (4 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim
23 Ocak 2022 (363 puan) yorumladı
Ihlamuru 1 bardaktan fazla tavsiye etmiyorlar
23 Ocak 2022 (1,602 puan) yorumladı
Araştır canim doktorunu ara sor herkes farklı olabilir ona bişey diyemem
0 oy
23 Ocak 2022 (2,938 puan) cevapladı
Canım korkma bol bol dinlen bol meyve sebze yüklen protein linfaydali şeyler ye iç bide kan sulandırıcı kullanman gerek mutlaka sağlık ocağı ambulans vs bir kuruluşa ulaş ve danış
23 Ocak 2022 (4 puan) yorumladı
Hastaneye gideceğim canım Allah'ın izni ile bişey olmaz sen ve diğer arkadaşlar rahatlattilar sağolsunlar pozitif çıkarsam da doktoruma haber vereceğim hemen çok sagol
23 Ocak 2022 (2,938 puan) yorumladı
Ne demek canım inşallah hemencik atlatacaksin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

16 haftalık hamileyken korona olursam bebeğe bir şey olur mu?
16 haftalık hamilelikte korona enfeksiyonu geçirmek, bebeğin doğrudan zarar göreceği anlamına gelmez ancak annenin ateş takibinin yapılması hayati önem taşır. Yüksek ateş bebeğin gelişimini etkileyebileceği için doktorunuzla iletişime geçerek ateş düşürücü kullanımı konusunda onay almalı ve vücut ısınızı kontrol altında tutmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte korona belirtileri başlayınca ne yapmalıyım?
Hamilelikte korona belirtileri başladığında ilk yapmanız gereken şey, paniğe kapılmadan bir sağlık kuruluşuna veya takipli doktorunuza telefonla ulaşarak durumu bildirmektir. İzole bir odada dinlenmeli, bol sıvı tüketmeli ve doktorunuzun önereceği güvenli ateş düşürücüleri kullanmak dışında kendi başınıza ilaç tedavisine başlamamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte korona testi pozitif çıkarsa kontrol nasıl yapılır?
Hamilelikte test sonucu pozitif çıktığında, fiziksel muayeneye gitmeden önce doktorunuzdan online danışmanlık veya uzaktan takip talep etmelisiniz. Eğer nefes darlığı, şiddetli öksürük veya yüksek ateş gibi ciddi semptomlar gelişirse, maske takarak ve hastaneye önceden haber vererek pandemi polikliniklerine başvurmanız gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Korona olan hamileler evde nasıl tedavi edilmeli?
Evde tedavi sürecinde en önemli adım istirahat etmek, odanızı sık sık havalandırmak ve sağlıklı beslenerek bağışıklık sistemini desteklemektir. Doktorunuzun onay verdiği parasetamol içerikli ateş düşürücüler dışında herhangi bir ilaç kullanmamalı ve oksijen seviyenizi mümkünse bir nabız oksimetresi ile düzenli olarak takip etmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte korona bebeğin gelişimini nasıl etkiler?
Hamilelikte korona virüsünün bebekte yapısal bir bozukluğa yol açtığına dair kesin bir kanıt bulunmamaktadır, ancak annenin şiddetli geçirdiği hastalık süreçleri erken doğum riskini artırabilir. Bu nedenle enfeksiyon süresince doktorunuzun belirlediği periyodik takiplerle bebeğin kalp atışları ve gelişim süreci yakından izlenmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,216 soru

24,666,322 cevap

367,000 kullanıcı

...