33 haftalık hamileyim rahim üstünde baskı var, normal mi?

0 oy
155 göst.
17 Mart 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (41 puan) sordu
Kizlar 33+3 haftalık hamileyim ve rahimim üst bölgesinde hep bir baskı var neden acaba 
Gebelik haftası 33+3

2 Cevap

0 oy
17 Mart 2022 (100 puan) cevapladı
Bebek baskı yapıyodur. Aynı durum bende de var büyüyor artık.
-Reklam-
0 oy
17 Mart 2022 misafir cevapladı
Bebek baskı yapiyordur benimde sol tarafimda olurdu bacağım şişmişti oturup kalkamiyordum magnezyum kullandım doktoruna danış derim bir magnezyum yazdır canm

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

33 haftalık hamileyim rahim üst bölgesindeki baskı normal mi?
33 haftalık hamilelikte rahim üst bölgesinde hissedilen baskı, bebeğin büyümesi ve rahimin diyaframa doğru genişlemesiyle oldukça yaygın görülen bir durumdur. Bebek büyüdükçe karın boşluğunda daha az yer kaplar ve bu da üst karın bölgesinde basınç veya gerginlik hissi yaratabilir. Eğer bu baskıya şiddetli ağrı, kanama veya su gelişi eşlik etmiyorsa genellikle fizyolojik bir süreç olarak değerlendirilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
33 haftalık gebelikte karın üst kısmındaki baskı hissini azaltmak için ne yapmalı?
33 haftalık gebelikte karın üst kısmındaki baskıyı azaltmak için dik oturmaya özen göstermek, öğünleri daha küçük porsiyonlar halinde sık aralıklarla tüketmek ve vücudu yormayan hafif esneme hareketleri yapmak oldukça etkilidir. Ayrıca, sol tarafa yatmak rahim üzerindeki baskının hafiflemesine ve dolaşımın rahatlamasına yardımcı olur. Mide yanması veya nefes darlığı gibi semptomlar eşlik ediyorsa, başı yüksekte tutacak şekilde yastık kullanmak baskı hissini ciddi oranda azaltabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin 33. haftasında rahim baskısı ne zaman tehlikeli olur?
Gebeliğin 33. haftasında hissedilen rahim baskısı; vajinal kanama, düzenli ve şiddetli kasılmalar, su gelmesi, şiddetli baş ağrısı veya görme bozukluğu gibi belirtilerle birleştiğinde mutlaka tıbbi destek alınmalıdır. Baskının ani başlaması veya dayanılmaz bir ağrıya dönüşmesi, erken doğum belirtisi veya plasental bir sorun olabileceği için zaman kaybetmeden doktorunuza başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
33 haftalık hamileyim karnımın üst tarafı neden sürekli gergin?
33 haftalık hamilelikte karnın üst tarafındaki gerginlik, bebeğin pozisyonu, rahim kaslarının gerilmesi ve iç organların yer değiştirmesi nedeniyle oluşur. Bu dönemde bebek artık iyice büyüdüğü için diyafram bölgesine baskı yapmaya başlar ve bu da sanki bir ağırlık varmış gibi hissetmenize neden olur. Genellikle dinlenmek ve pozisyon değiştirmek bu gerginliğin hafiflemesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte rahim üstündeki baskı hissi ne zaman geçer?
Hamilelikte rahim üstündeki baskı hissi, genellikle doğumdan birkaç hafta önce bebeğin doğum kanalına girmesi yani 'çökmesi' ile birlikte azalmaya başlar. 36. haftadan itibaren bebeğin aşağı yerleşmesiyle üst karın bölgesindeki baskı hafifler ve nefes alışverişiniz kolaylaşır. Ancak bu süreç her anne adayında farklılık gösterebilir ve bazen doğum anına kadar hafif düzeyde devam edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,150 soru

24,665,578 cevap

366,955 kullanıcı

...