36 haftalık gebelikte sancım var ama alttan muayene edilmedim?

0 oy
243 göst.
6 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (169 puan) sordu
Yarın 36 haftalık olucaz dün doktora gittim ne zamandan beri kasılmalarım vardı enfeksiyondan kaynaklı olduğunu söylemişlerdi ama artık kasılmalar ağlatır boyuttaydi özellikle geceleri 

Dün nst de sancı çıktı ama doktor bişey yapamam bu sanciya dedi ve enfeksiyon çıkmadı hiç alttan falan açılma var mı diye bakmadı eve gelince kafama dank etti bişey soramadım doktora 

Normalde bakması gerekmez miydi açılmaya 

Çünkü alttan çok ağrım oluyor belimde kasığımda affersiniz büyük abdestim var gibi oluyor gidiyorum lavaboya bişey yok
Gebelik haftası 35+6

2 Cevap

0 oy
6 Nisan 2022 (1,169 puan) cevapladı
Bende o şikayetler ile gitmiştim 34 haftada nts sancı çıkmadı tahlil istedi enfeksiyon da çıkmadı alttan muayene etti beni açılma yok ama sınırda dedi eger sanci çıkarsa yatış yaparız demişti şükür çıkmadı ve progestron fitil verdi gönderdi 37 haftaya gireceğiz bugün tekrar kontrol var bakması lazım aslında ama anlamadım 
6 Nisan 2022 (169 puan) yorumladı
Bakalım olmazsa bugün gideyim tekrar çünkü geceleri çok kötü oluyorum karnım sertleşiyor bebek tek tarafta toplanıyor şuan bile bıçak kesiği gibi ağrı var alttan
6 Nisan 2022 (1,169 puan) yorumladı
Ağrı her iki saate bir olup ve devam ederse muhakkak gidin ve birde bebeğin hareketlerini kontrol edin doktor bana öyle demişti
-Reklam-
0 oy
6 Nisan 2022 (117 puan) cevapladı
Ultrasonla rahim ağzı açılmana baktiysa canım rahim Ağzında henüz kapalıysa alttan muayeneye gerek duymamistir. Baskılar da çok normal artık bebeğin büyüdü ve doğum pozisyonunu aliyo. İlk gebeliğin sanırsam o yüzden biraz tedirginsin hayırlısıyla al kucağına insallah

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

36 haftalık gebelikte sancı çıkmasına rağmen alttan muayene neden yapılmaz?
36 haftalık gebelikte NST'de sancı görülmesine rağmen doktorunuzun alttan muayene yapmama sebebi, erken dönemde gereksiz müdahaleden kaçınmak veya su kesesinin bütünlüğünü korumak olabilir. Bazı durumlarda enfeksiyon riski veya rahim ağzının henüz hazır olmaması nedeniyle hekimler fiziksel muayeneyi ileri bir tarihe erteleyebilir. Eğer ağrılarınız şiddetliyse ve durumunuzdan endişe ediyorsanız, bu durumu doktorunuza mutlaka tekrar danışmalı ve muayene gerekliliğini sorgulamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında büyük abdest varmış gibi hissetmek normal mi?
Gebeliğin son haftalarında hissedilen büyük abdest varmış gibi baskı hissi, bebeğin başının pelvise yerleşmesi ve rektum üzerine baskı yapmasından kaynaklanır. Bu durum genellikle doğumun yaklaştığının veya bebeğin doğum kanalına doğru ilerlediğinin bir belirtisi olabilir. Ancak bu hisse şiddetli kasık ve bel ağrıları eşlik ediyorsa, durumu takip eden kadın doğum uzmanınızla paylaşarak bir değerlendirme talep etmeniz sağlığınız açısından önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST'de sancı çıkması doğumun başladığı anlamına mı gelir?
NST'de sancı çıkması, rahim kasılmalarının varlığını gösterir ancak bu durum her zaman doğumun hemen başlayacağı anlamına gelmez. Gerçek doğum sancıları genellikle düzenli, giderek şiddetlenen ve araları kısalan ağrılardır. NST sonuçları tek başına yeterli bir veri değildir; doktorunuz bu sancıları rahim ağzındaki açılma miktarı ve bebeğin durumu ile birlikte değerlendirerek bir teşhis koyar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
36 haftalık gebelikte bel ve kasık ağrısı için ne zaman doktora gidilmeli?
36 haftalık gebelikte özellikle geceleri ağlatacak şiddette kasılmalar, düzenli hale gelen bel ve kasık ağrıları veya su gelmesi gibi durumlar acil değerlendirme gerektirir. Eğer evde istirahat etmenize rağmen geçmeyen, nefesinizi kesen şiddetli ağrılarınız varsa veya bebek hareketlerinde azalma hissediyorsanız vakit kaybetmeden hastaneye başvurmalısınız. Doktorunuz muayene ile rahim ağzı açıklığını kontrol ederek durumun ciddiyetini belirleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi alttan muayene (çatı muayenesi) hangi durumlarda yapılır?
Alttan muayene, genellikle gebeliğin 37. haftasından sonra rahim ağzındaki yumuşamayı, açıklığı ve bebeğin kanala giriş seviyesini anlamak için yapılır. Ancak erken doğum riski, şiddetli sancı veya enfeksiyon şüphesi gibi özel durumlarda doktorlar 36. haftada da bu muayeneyi gerçekleştirebilir. Muayenenin yapılıp yapılmaması tamamen hastanın klinik tablosuna ve hekimin tercihine bağlı olarak belirlenen tıbbi bir karardır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 387 göst.
0 oy
3 cevap 314 göst.
4 Nisan 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde ilknur_ozclk (25 puan) sordu
0 oy
17 cevap 1,522 göst.

1,512,361 soru

24,668,226 cevap

367,113 kullanıcı

...