38 haftalık gebeyim, NST sancım ve muayene sızım normal mi?

0 oy
314 göst.
4 Nisan 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (25 puan) sordu

Merhaba hanımlar 38 haftalık gebeyim hafif sancılarım vardı nstde çıkmış mi bakar mısınız 

Birde alttan muayene etti ama sızlıyor hala birşey olur mu doğumu tetiklermi sizce

image

imagej2

Gebelik haftası 38+2

3 Cevap

0 oy
4 Nisan 2023 (1,913 puan) cevapladı
Sancı çıkmış kiminde yüksek kiminde alçak düzenli geliyo muhtemelen yükselir sancin 
4 Nisan 2023 (1,913 puan) yorumladı
Ve ayrıca ustte ki bebeğin kalp atışı alttaki sanciniz alttakiler dağ gibi büyük olması 60 i geçmesi gerekiir
4 Nisan 2023 (25 puan) yorumladı
Teşekkür ederim bilgileriniz için
-Reklam-
0 oy
4 Nisan 2023 (673 puan) cevapladı
Bende 4 gün önce nst bu şekilde ydi canım şuanda 38+3 olduk alttan muayene oldum oldupum günüm lekelenme oldu kahve pembe arası hala bekliyorum :) 
4 Nisan 2023 (25 puan) yorumladı
Rabbim şifa versin inşallah. Sağ salim kavuşun bebeğinize
0 oy
4 Nisan 2023 (2,817 puan) cevapladı
Nst de baya sancı var doğum yakın gibi Allah bir avazda kurtarsın inşallah 
4 Nisan 2023 (25 puan) yorumladı
Amiin tüm gebeleri inşallah canım teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık gebelikte NST sancısı nasıl anlaşılır?
NST cihazında çıkan sancı dalgaları, rahim kasılmalarının şiddetini ve sıklığını gösterir. 38. haftada bu dalgaların düzenli ve belirli bir seviyenin üzerinde olması, vücudun doğuma hazırlandığına veya gerçek doğum sancılarının başladığına işaret edebilir; ancak sancıların gerçek doğum sancısı olup olmadığını anlamak için süresi ve aralıkları takip edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alttan muayene sonrası sızlama neden olur ve tehlikeli mi?
Alttan muayene sonrası hissedilen hafif sızlama veya lekelenme, rahim ağzının hassas yapısı nedeniyle oldukça yaygın ve genellikle normal bir durumdur. Muayene sırasında serviksin uyarılması bu sızlamaya yol açabilir; ancak şiddetli ağrı, yoğun kanama veya su gelmesi gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden doktora başvurulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çatı muayenesi veya alttan muayene doğumu tetikler mi?
Alttan muayene veya çatı muayenesinin doğrudan doğumu başlatma gibi bir etkisi yoktur, ancak muayene sırasında serviksin uyarılması hafif kasılmaları tetikleyebilir. Bu durum genellikle doğumun başlaması için değil, vücudun sürece olan doğal tepkisi olarak değerlendirilir ve endişe edilmemelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
38 haftalık hamilelikte alttan muayene sonrası nelere dikkat edilmeli?
Muayene sonrasında sızlamayı hafifletmek için dinlenmek ve ağır fiziksel aktivitelerden kaçınmak en doğrusudur. Eğer sızlama kısa süre içinde geçmezse, şiddetli bir kasık ağrısı oluşursa veya vajinal akıntıda normalden farklı bir değişim gözlemlenirse mutlaka hekiminize bilgi vermeniz gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğumun yaklaştığını gösteren belirtiler nelerdir?
Doğumun yaklaştığını gösteren temel belirtiler arasında düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan sancılar, nişan gelmesi, suların gelmesi ve bebeğin hareketlerinde değişim yer alır. 38. haftada bu belirtileri yaşıyorsanız sancılarınızı takip etmeli ve sıklığı 5-10 dakikaya düştüğünde hastaneye gitmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
5 cevap 387 göst.
0 oy
2 cevap 244 göst.
6 Nisan 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Saremsnm (169 puan) sordu
0 oy
17 cevap 1,522 göst.

1,512,371 soru

24,668,311 cevap

367,118 kullanıcı

...