Hamilelikte alttan muayene neden yapılır, bebeğe zararlı mı?

0 oy
359 göst.
5 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (374 puan) sordu
Bayanlar dün akşam kasık agrilarim için kadin doğum acile gittim düşük riskimde var doktor dediki alttan bakacaz iznin varmi nasil olduğunu bilmediğim için kabul ettim daha sonra eldiven giyip jel sürdü daha sonra parmağını katti neden yaptığını solemedi ne ise yaradığını da neden yapmış olabilir birde zararlimi 
Gebelik haftası 10.
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

3 Cevap

0 oy
5 Mayıs 2022 (628 puan) cevapladı
Bişey olmaz canım korkma olsa neden baksın rahat ol bana da ultrasyonda bakmak için bakmıştı bi kere doktorum 
-Reklam-
0 oy
5 Mayıs 2022 misafir cevapladı
Rahimagzinda yumuşama varmi diye bakmistit. Rahim agzi eksikligi yada yumusamasi serklaj gerektiriyor yumusamayi anca elle kontrol eder. Ayrica zararli olsa göz gore göre yapmaz. Saglikli bir gebelik ise ne yaparsaniz yapin kucaginiza alırsınız 
0 oy
5 Mayıs 2022 (105 puan) cevapladı
Açılma veya rahim ağzında kısalma var mı diye bakarlar, ona göre tedavi uygulamak için

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte alttan muayene neden yapılır ve neyi kontrol eder?
Gebelikte alttan (vajinal) muayene, özellikle düşük riski veya erken doğum belirtileri gibi durumlarda rahim ağzının uzunluğunu, açıklığını ve sertliğini değerlendirmek için yapılır. Doktorlar, parmakla veya ultrason probu yardımıyla rahim ağzındaki değişimleri fiziksel olarak kontrol ederek bebeğin güvenliğini ve gebeliğin seyrini en doğru şekilde takip etmeyi hedefler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yapılan alttan muayene bebeğe zarar verir mi?
Uzman bir doktor tarafından steril koşullarda yapılan alttan muayene bebeğe veya gebeliğe zarar vermez. Muayene sırasında kullanılan eldiven ve kayganlaştırıcı jel, sürtünmeyi önleyerek işlemin konforlu geçmesini sağlar. Rahim ağzı, gebelik boyunca mukus tıkacı ile kapalı olduğu için bu tür muayeneler bebeğin bulunduğu amniyon kesesine ulaşmaz ve ona temas etmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alttan muayene sırasında doktor neden parmakla kontrol yapar?
Doktorlar, rahim ağzındaki yumuşamayı, kısalmayı veya açıklık derecesini en hassas şekilde anlamak için manuel muayeneye ihtiyaç duyabilirler. Ultrason bazen rahim ağzı detaylarını tam göstermeyebilir; bu durumda parmakla yapılan kontrol, hekimin serviksin durumunu fiziksel olarak hissetmesini ve riskli bir durum olup olmadığını anında değerlendirmesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Düşük riski olan gebelerde alttan bakılması zorunlu mudur?
Düşük riski olan veya kanama yaşayan gebelerde, rahim ağzı açıklığının kontrol edilmesi tıbbi açıdan kritik bir öneme sahiptir. Eğer rahim ağzında bir açılma varsa, müdahale edilmesi gerekebilir. Doktorunuz bu muayeneyi sadece durumu netleştirmek ve doğru tedavi yolunu belirlemek için gerekli gördüğünde teklif eder; bu yüzden risk durumlarında bu muayene oldukça güvenilir bir tanı yöntemidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alttan muayene sonrası ne gibi belirtiler normal kabul edilir?
Alttan muayene sonrasında çok hafif lekelenme veya pembe renkli akıntı görülmesi, muayenenin etkisiyle serviksteki hassas dokuların etkilenmesi sonucu normal kabul edilebilir. Ancak yoğun kanama, şiddetli karın ağrısı veya kötü kokulu akıntı gibi durumlar yaşanırsa, vakit kaybetmeden muayeneyi yapan doktorunuzla tekrar iletişime geçmeniz oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 196 göst.
5 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde User010172 (374 puan) sordu
0 oy
3 cevap 863 göst.
0 oy
2 cevap 318 göst.
5 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde User010172 (374 puan) sordu

1,512,174 soru

24,665,886 cevap

366,974 kullanıcı

...