Hamilelikte alttan muayene neden yapılır, zararlı mı?

0 oy
195 göst.
5 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (374 puan) sordu
Bayanlar dün akşam kasık agrilarim için kadin doğum acile gittim düşük riskimde var doktor dediki alttan bakacaz iznin varmi nasil olduğunu bilmediğim için kabul ettim daha sonra eldiven giyip jel sürdü daha sonra parmağını katti neden yaptığını solemedi ne ise yaradığını da neden yapmış olabilir birde zararlimi 
Gebelik haftası 10.
Kapatılma nedeni: Aynı sorunun tekrar tekrar paylaşılması yasaktır. Sorunuzu paylaşatıktan sonra cevaplanması için beklemeniz gerekmektedir.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte alttan muayene neden yapılır?
Gebelikte alttan muayene, yani vajinal muayene, doktorun rahim ağzı uzunluğunu, açıklığını veya bebeğin yerleşimini doğrudan hissederek değerlendirebilmesi amacıyla yapılır. Özellikle düşük riski, kanama veya erken doğum şüphesi gibi durumlarda ultrasonun göremediği detayları kontrol etmek için en güvenilir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Alttan muayene düşük riskini artırır mı?
Uzman bir hekim tarafından steril eldiven ve uygun tıbbi jel kullanılarak yapılan vajinal muayenenin düşük riskini artırdığına dair bilimsel bir kanıt yoktur. Muayene sırasında kullanılan yöntemler, rahim ağzına zarar vermeyecek şekilde tasarlanmıştır ve doktorunuz bebeğin güvenliğini gözeterek süreci yönetir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Vajinal muayene sırasında doktor neden parmak kullanır?
Doktorun parmakla muayene yapmasının temel nedeni, rahim ağzındaki yumuşamayı, kanalın kapalı olup olmadığını ve bebeğin başının pozisyonunu fiziksel olarak hissetmektir. Bu manuel muayene, ultrason cihazının tam olarak netleyemediği doku sertliği ve açıklık gibi kritik verileri anlamak için gerekli olan tıbbi bir prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte alttan muayene acı verir mi?
Alttan muayene genellikle kısa süreli bir baskı hissi yaratır ancak acı verici bir işlem değildir. Doktorun kullandığı tıbbi jel bölgenin kayganlığını sağlar ve süreci kolaylaştırır; gevşek kalmaya çalışmak ve derin nefes almak muayenenin daha konforlu geçmesine yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte doktor izni olmadan alttan muayene yapar mı?
Tıbbi etik kuralları gereği, doktorun her türlü müdahale öncesinde hastadan onay alması gerekir. Ancak acil durumlarda veya düşük riski gibi hayati öneme sahip vakalarda, doktorun durumu hızlıca teşhis edebilmesi için bu muayene hayati bir önem taşır ve hastanın bilgilendirilerek onayı alınması standart prosedürdür.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 318 göst.
5 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde User010172 (374 puan) sordu
0 oy
3 cevap 359 göst.
5 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde User010172 (374 puan) sordu
0 oy
3 cevap 863 göst.

1,512,169 soru

24,665,819 cevap

366,971 kullanıcı

...