38 haftalık gebeyim, ellerim çok şişti ve uyuşuyor, ne yapmalıyım?

0 oy
298 göst.
7 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (12 puan) sordu
38+4 haftayım kızlar ellerim çok şişti ve uyuşuyo bileklerim de ağrı var ne iyi gelir kapatamyrm ellerimi yardımcı olursanız sevinirim
Gebelik haftası 38+4

3 Cevap

0 oy
7 Mayıs 2022 (214 puan) cevapladı
Masaj yaptırın ama doktor belki bısey önerebilir 
7 Mayıs 2022 (12 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
7 Mayıs 2022 (476 puan) cevapladı
Tansiyonunuz yüksek mi? İlerleyen saatlerde dr ile iletişime geçin elbette şuan ödeminiz var ama tansiyon önemli dinlemisken sol koldan ölçün bol su tüketin tuz seker unlu gıdalardan uzak durun 
7 Mayıs 2022 (12 puan) yorumladı
Evet tansiyon yükselme sorunum oldu bi kaç kez ama şu anda normal durumda
7 Mayıs 2022 (476 puan) yorumladı
Sabah aksam ayni saatte enaz 5 dak dinlendikten sonra sol koldan tansiyonunuzu olcup yazin bol su içip dediğim gibi tuz, seker ve unlu gıdalardan uzak durun doktorunuz ile iletişime gecin Allahim sagsalim kucağınıza almayı nasip etsin
0 oy
7 Mayıs 2022 (232 puan) cevapladı
Şişlik için bolca su içmelisin ve tuzdan uzak durmalısın ve tansiyonunu sabah akşam ölçüp en kısa zamanda bi perinatolojiye gitmelisin çok geçmiş olsun 
7 Mayıs 2022 (12 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

38 haftalık hamileyim ellerimdeki şişme ve uyuşma neden olur?
Hamileliğin son dönemlerinde ellerde görülen şişme ve uyuşma, genellikle vücutta artan sıvı tutulumunun sinirlere baskı yapmasıyla oluşan karpal tünel sendromundan kaynaklanır. Özellikle 38. haftada vücut doğuma hazırlık için daha fazla ödem toplar ve bu durum bileklerdeki sinir kanallarının daralmasına yol açarak uyuşma hissini tetikler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebeliğin son haftalarında el şişmesi ve ağrı için ne iyi gelir?
El şişmesi ve ağrıyı hafifletmek için bilekleri zorlamayan hafif esnetme hareketleri yapmak ve elleri kalp seviyesinden yukarıda tutarak dinlendirmek oldukça etkilidir. Ayrıca gün içerisinde bol su tüketmek ödemin atılmasına yardımcı olurken, bilekleri destekleyen gece atelleri kullanmak uyuşma hissinin azalmasına ve daha rahat uyumanıza destek sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el uyuşması ve şişme ne zaman doktora danışılmalıdır?
Elinizdeki şişlik ve uyuşma günlük yaşamınızı ciddi oranda kısıtlıyorsa, ani kilo artışı yaşıyorsanız veya görme bozukluğu, şiddetli baş ağrısı gibi ek belirtileriniz varsa vakit kaybetmeden doktorunuza danışmalısınız. Özellikle tansiyon yüksekliğiyle seyreden ödem, gebelik zehirlenmesi riskine karşı mutlaka uzman takibinde değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum yaklaşırken ellerde şişme ve uyuşma normal midir?
Evet, hamileliğin 38. ve 39. haftalarında ellerde şişme, uyuşma ve karıncalanma hissi oldukça yaygın görülen bir durumdur ve genellikle doğumdan sonra kısa sürede kendiliğinden geçer. Ancak bu belirtilerin şiddeti kişiden kişiye değiştiği için, oluşan ödemin tansiyon değerlerinizi etkileyip etkilemediğini takip etmeniz sağlığınız açısından oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ağrısı ve uyuşma için hangi pozisyonda yatmalıyım?
El uyuşmasını azaltmak için yatarken ellerinizi ve bileklerinizi vücudunuzun altına almamaya, aksine yastık yardımıyla kalp seviyesinin üzerinde veya aynı hizada desteklemeye özen göstermelisiniz. Yan yatış pozisyonunda kolunuzun üzerine baskı yapmamak, bölgedeki kan dolaşımını rahatlatarak sinirler üzerindeki baskıyı hafifletecek ve uyuşma hissini azaltacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 238 göst.
0 oy
1 cevap 259 göst.
0 oy
1 cevap 290 göst.

1,512,191 soru

24,666,113 cevap

366,983 kullanıcı

...