20. haftada sağ ayak bileğimde şişlik var, neden olabilir?

0 oy
329 göst.
27 Mayıs 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (446 puan) sordu
Hanımlar merhaba, 20.haftamdayım. 2 3 gündür sağ ayak bileğimde ( özellikle tam eklemin olduğu kısımda) ödem var. Diğer ayağımda bir şey yok, sağ bacağında da bir şey yok sadece ayak bileğim ve biraz ayağımın üstü. Bu ara beslenmeme çok dikkat edemiyorum ama egzersiz yapıyorum ve bol su içmeye çalışıyorum. Bunun dışında ne yapsam ayağım biraz daha rahatlar? Böyle bölgesel şişlikler neden olur, ne kadar sürer? Yaşayan varsa bilgisini paylaşabilir mi benimle?
Gebelik haftası 20+2

1 cevap

0 oy
27 Mayıs 2022 (1,071 puan) cevapladı
Tuz ödem yapar tuzdan uzak durun 
27 Mayıs 2022 (446 puan) yorumladı
Tuza dikkat ediyorum zaten normalde de şişkinlik yaşayan biriydim ve tuzla hiç aram yoktu. Sadece ayak bileğimde ve ayağımın üstünde olunca başka bir sebebi mi var acaba dedim.
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte sadece tek bacakta veya ayak bileğinde ödem olması normal mi?
Gebelikte tek taraflı şişlikler genellikle dolaşım baskısıyla ilgili olsa da, ani başlayan ve ağrılı tek taraflı ödemler damar sağlığı açısından mutlaka takip edilmelidir. Gebeliğin 20. haftasında vücudun alt kısmına binen yük artarken, bebeğin damarlara yaptığı baskı tek taraflı şişkinliğe yol açabilir. Ancak şişliğin yanında bacakta kızarıklık, sıcaklık artışı veya şiddetli ağrı varsa, ciddi bir dolaşım problemi olup olmadığının anlaşılması için vakit kaybetmeden bir uzmana başvurulması gerekir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte 20. haftada ayak bileği şişmesi nasıl azaltılır?
Hamilelikte ayak bileği şişmesini hafifletmek için gün içinde uzun süre ayakta kalmamaya özen göstermeli ve oturduğunuzda ayaklarınızı mutlaka kalp seviyesinden yukarıda tutmalısınız. Düzenli yürüyüş yapmak kan dolaşımını destekler ancak yorucu egzersizlerden kaçınmak önemlidir. Ayrıca tuz tüketimini sınırlamak, gün boyu yeterli su içmek ve bacaklara soğuk kompres uygulamak ödemin azalmasına yardımcı olan etkili yöntemler arasındadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayak ödemi ne zaman tehlikeli kabul edilir?
Gebelikte ayak ödemi; aniden gelişiyorsa, sadece bir bacakta belirgin şekilde hissediliyorsa veya beraberinde yüksek tansiyon, şiddetli baş ağrısı, görme bozukluğu gibi belirtiler getiriyorsa tehlikeli kabul edilir. Normal gebelik ödemi genellikle gün sonunda artıp istirahatle azalan bir durumdur. Eğer şişlik istirahat etmenize rağmen inmiyorsa, cildinizde parlaklık ve dokunduğunuzda çukurlaşma (pitting) oluşuyorsa mutlaka doktorunuzla iletişime geçmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte bölgesel şişlikler neden kaynaklanır?
Hamilelikte bölgesel şişlikler, artan kan hacmi ve büyüyen rahmin toplardamarlara yaptığı bası sonucu bacaklardaki kanın kalbe dönmesinin zorlaşmasıyla kaynaklanır. Bu durum vücutta sıvı tutulumunu artırarak özellikle ayak bilekleri, ayaklar ve ellerde ödem oluşmasına neden olur. Beslenme düzenindeki değişiklikler, uzun süre aynı pozisyonda kalmak veya sıcak hava gibi faktörler de bu bölgesel şişliklerin şiddetini artırabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ödem kaçıncı haftada başlar ve ne kadar sürer?
Hamilelikte ödem genellikle ikinci trimesterin sonlarına doğru, yaklaşık 20. haftadan itibaren başlar ve doğum anına kadar dalgalı bir seyir izleyebilir. Bazı anne adaylarında ödem daha erken dönemde başlarken, bazılarında ise son aylarda yoğunlaşır. Doğum sonrasında vücudun fazla sıvıyı atmasıyla birlikte ödem genellikle birkaç hafta içinde kendiliğinden geçer. Ödemin ne kadar süreceği kişisel dolaşım sağlığına ve yaşam tarzına bağlı olarak değişkenlik gösterir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,628 soru

24,671,431 cevap

367,282 kullanıcı

...