32 haftalık hamileyim karnım neden çok çıkmadı?

0 oy
1,250 göst.
15 Temmuz 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (109 puan) sordu
Kızlar 32 haftalık olupta karnı çok çıkmayan var mı acaba artık çok bıktım yok çok.kucuk niye böyle felan artık böyle şeyler duyunca.cok.sinir.oluyorum.illa göbeğim 1 metre önde mi olmasi lazım ne yapayım yani 
Gebelik haftası 32+1

20 Cevap

0 oy
15 Temmuz 2022 (2,349 puan) cevapladı
Şanslısın canım iç karnın büyük senin. Boşver herkesin dili var konuşurlar sen duymazdan gelmelisin 
15 Temmuz 2022 (109 puan) yorumladı
Aynen de son haftalarim artık yeter yani kolay kolay sinirlenmem ama herkes.ayni şeyi söylediği zaman sinir.oluyorum
15 Temmuz 2022 (2,349 puan) yorumladı
Bosvermelisin kendini bebeğini düşün. Benim eşimin bi akrabası doğurdu karnı son aya kadar 5 aylık gibiydi. Bebeği de olması gereken kilodaydi sen takma kimseyi
-Reklam-
0 oy
15 Temmuz 2022 (380 puan) cevapladı
Ben varım karnım küçük bende üzülüyorm acaba bebekli kilo almamış haftaya randevum var içim içimi yedi ama normal yani herkesin büyuk olacak deil ya
15 Temmuz 2022 (109 puan) yorumladı
Ben küçük olmasına üzülmüyorum.canim benim.boyum.da.cpk.uzun.dpktorum.normal dedi sende korkma sakin ben sadece insanların dediklerine sinir.oluyorum
15 Temmuz 2022 (380 puan) yorumladı
Banada sürekli neden küçük diyip duruyorlar bebektemi sorun var falan deniliyor
15 Temmuz 2022 (109 puan) yorumladı
İşte o en sinir.bozucu ne alaka ya cevabını vereceksin aslında
15 Temmuz 2022 (380 puan) yorumladı
Bundan sonra tersleyecem ki sussunlar
0 oy
15 Temmuz 2022 (24 puan) cevapladı
Ahh bu insanlar... Ağzı olan konuşuyor. Benim karnım da ilk günden beri çok büyük sanki her an doğuracakmışım gibi davranıyorlar sen hala çalışıyor musun diyorlar. Büyük olsa da konuşacaklar yani sen takılma. Karın büyüdükçe oturmak eğilmek zorlaşıyor. Bebeğin sağlıklıysa avantajlı konumdasın bence. Allah sağ salim kucağına almayı nasip etsin. 
15 Temmuz 2022 (109 puan) yorumladı
Amin inşallah canım hepimizinkini
0 oy
15 Temmuz 2022 (4,793 puan) cevapladı

image

burda 34 haftalık hamileyim :) tek çatlak olmadan 40 haftayı tamamladım. Son ana kadar her işimi kendim yaptım. Abdest alırken ayaklarımı lavaboda yikayabiliyordum son gün bile. Hiç dert etme :)
15 Temmuz 2022 (109 puan) yorumladı
Maşallah canım :)
0 oy
15 Temmuz 2022 (182 puan) cevapladı
Benimde durum aynı  minicik kilo aldım sanıyor goren
0 oy
15 Temmuz 2022 (193 puan) cevapladı
Bende aynı senin gibiyim 37 haftalık oldum hala göbeğim yok gibi zaten oturunca hiç belli etmiyor çok şükür çatlakta yok iç karnimiz geniş 
0 oy
15 Temmuz 2022 (126 puan) cevapladı
Bebegın saglıklı olduktan sonra insanların ne söyledikleride pek umrumda olamaması lazım ınan kımseyı hıc ciddiye almam bebegım saglıklı olsunda gobegım kucuk olsun onu soranlar bence baya cahıl kesimi hıcmı İnternet kullanmıyorlar yada araştırma yapmıyorlar ınan sende oturdun bunumu takıyorsun canım 
15 Temmuz 2022 (109 puan) yorumladı
Ardı ardına söylenince artık çok sinir.oldum göbeğim küçük.olduguna takılıyorum.canim.sadece böyle.konusmalarina sinir.oluyorum.dalga geçer gibi zaten hamilelik zor bir süreç hassas bir süreç böylede.konusulunca insan sinir.oluyor
0 oy
15 Temmuz 2022 (19 puan) cevapladı
Hiç takilipta hamileliğini kendine zehir etme bence. Bende 34+0 haftaligim karnım çok fazla yoktur gebelik haftası küçük olupta karnı çok cikanlarda var önemli olan bebislerimizin sağlıklı olması bebeğinde bir sıkıntı yoksa karnının çıkıp çıkmadığına takılma bende senin gibiyim.
0 oy
15 Temmuz 2022 (886 puan) cevapladı
Kuzum ben de 32 haftayım.karnım 6 aylık falan gibi)))her kes şaşırıb kalıyo haftamı duyunca))boş verr takma kafana benim de iç karnım geniş
0 oy
15 Temmuz 2022 (168 puan) cevapladı
Sen gobegin cikmasini milletin ne dedigini bosverde bebegin kilosu falan iyimi iyiyse kimseyi takma keyfine bak saglikla kucagina alirsin insallaj:)
15 Temmuz 2022 (109 puan) yorumladı
Amin cümlemize kızlar sağlıklı dogsunlar gerisi boş
0 oy
15 Temmuz 2022 (10 puan) cevapladı
Karnının içi geniştir benimde fazla cikmiyo cocuklarimdada sıkıntı olmadı gayet iyi kiloda doğdu şimdi 3. Çocuğa hamileyim 32 haftaligim sancılarım var sizdede varmı aceba
15 Temmuz 2022 (109 puan) yorumladı
Çok az benim de oluyor canım.
0 oy
15 Temmuz 2022 (1,075 puan) cevapladı
Çok şanslısın canım hiçç kulak asma boş konuşan cok 
0 oy
15 Temmuz 2022 (229 puan) cevapladı
Bende 31 haftadayım. Doğum ne zaman  ikiz mi gibi şeyler söylüyorlar.  Hiç takma küçük olması ne senin ,büyük olması da benim elimde değil. Yani onlar bulup söylerler. Sağlıkla gelsinlerde gerisi boş
0 oy
15 Temmuz 2022 (448 puan) cevapladı
Ben de 4.5 ay oldum amma karnım yok bir tek pantolonlarım olmuyor bana, thirt, bluz hepsi oluyor karnım yok ki ne yapayım, uzanınca hiç olmuyor) korkuyorum bebekle ilgilimi diye ama iş karın büyük olunca da böyle oluyormuş
0 oy
15 Temmuz 2022 (290 puan) cevapladı
Bende kilolu hamile kaldım şuan 32+6 günlük oldum 50 günümüz kaldı kimse inanmıyor buda beni uzuyor herkes aynı kilodasın deyip duruyor 
0 oy
15 Temmuz 2022 (133 puan) cevapladı
Bende 29. Haftadayim benim karnında çok küçük görenler hiç belli değil falan diyorlar bende üzülüyorum senin gibi acaba bebek büyümüyor mu diye. Ama avantajliyiz bence çünkü karnı büyük olanlarda hareketleri kısitlaniyor diye şikayetçi. 
0 oy
15 Temmuz 2022 (187 puan) cevapladı
Bugün 29 hafta oldu sanırım ve 51 kiloyum, bebeğimiz sağlıklı olsun da kilonun önemi yok. Bazen insanın canını sıkmak için konuşurlar, ben kilo olmamaya çalışıyorum kiloyu sevmiyorum diyorum ve ağızlarını kapatıyorum.
0 oy
15 Temmuz 2022 (187 puan) cevapladı
Ben 37. Haftadayım benim şu an hâlâ küçük, böyle söylenince mutlu oluyorum sinirlenmiyorum
0 oy
15 Temmuz 2022 (55 puan) cevapladı

Bugun 36 haftalık olduk. İnsanlar doğum ne zaman diye soruyor bu ayın sonunda diye söyleyince şaşırıyor. 4 aylik gibi diyor herkes. Bence üzülecek bisey yok bunda şükür bebeğim sağlıklı, kilosu yerinde. Bende agirlasmadim oyle. Göbeğimin engel olduğu bi durum yok. Ben şükrediyorum bu duruma. Siz niye üzüldünüz ki :)

15 Temmuz 2022 (109 puan) yorumladı
Ben.gobegimin küçük.olduguna üzülmedim.canim üzülmem de asla.menunuk.hatta .insanlar.dalga geçer gibi konuşuyorlar.onlara çok.sinir.oluyorum.
16 Temmuz 2022 (55 puan) yorumladı
Kız bosver insanlar laf etmeye yer ariyo. Göbeği küçük olana ay çok küçük kesin bebek zayıftır diyolar. Büyük olsa ay çocuğu buyutememissin sen almışsın bütün kiloyu diyolar. Onlar için üzülüp stres yaptığına değmez hiç takma :)
0 oy
15 Temmuz 2022 (268 puan) cevapladı
Ayy ne güzel valla keşke benim de hiç olmazsa ben 3 aylık oluyor bayaa büyük oluyir ben senin yerinde olmayı çok isterdim 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32 haftalık hamilelikte karnın küçük olması normal mi?
32 haftalık hamilelikte karnın küçük görünmesi genellikle normaldir ve her kadının vücut yapısına göre farklılık gösterir. Bebeğin pozisyonu, plasentanın yerleşimi, anne adayının karın kaslarının sıkılığı ve vücut kitle indeksi karın büyüklüğünü doğrudan etkileyen temel faktörlerdir. Doktorunuz rutin kontrollerde bebeğin gelişimini ve amniyon sıvısının miktarını takip ediyorsa ve gelişim değerleri haftasıyla uyumluysa endişelenmenize gerek yoktur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın büyüklüğü bebeğin gelişimi hakkında bilgi verir mi?
Karın büyüklüğü doğrudan bebeğin kilosu veya gelişimi ile ilgili kesin bir gösterge değildir. Dışarıdan bakıldığında küçük duran bir karın, bebeğin rahim içinde arkaya doğru yerleşmiş olmasından veya annenin fiziksel yapısından kaynaklanabilir. Bebeğin sağlıklı gelişimi, sadece karın çevresine bakılarak değil, ultrason ölçümleri, rahim yüksekliği takibi ve kilo alımı verileri ile uzman doktor tarafından belirlenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32 haftalık gebelikte karın neden hala küçük görünebilir?
32 haftalık gebelikte karın büyüklüğünün az olmasının en yaygın nedeni annenin karın kaslarının güçlü olması veya ilk gebelik olması nedeniyle karın duvarının daha gergin durmasıdır. Ayrıca bebeğin transvers (yan) veya oblik (çapraz) duruş sergilemesi karın şeklini ve büyüklük algısını değiştirebilir. Rahim içindeki alanın genişliği veya annenin uzun boylu olması da karnın daha az belirgin görünmesine sebep olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi durumlarda gebelikte karnın küçük olması doktora sorulmalı?
Eğer rutin ultrason kontrollerinde doktorunuz bebeğin gelişimiyle ilgili bir gerilik veya amniyon sıvısı azlığı (oligohidramnios) gibi bir teşhis koymadıysa, sadece dış görünüşe bağlı küçük karın genellikle bir sorun teşkil etmez. Ancak bebeğin hareketlerinde azalma hissediyorsanız, karın çevresinde ani bir küçülme fark ettiyseniz veya doktorunuzun yaptığı ölçümlerde bebek gelişimi haftasına göre beklenenden küçük çıkıyorsa mutlaka uzman bir hekime danışılmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte 32. haftada karın büyüklüğü nasıl takip edilmelidir?
32. haftada karın büyüklüğünün takibi evde değil, klinik ortamda doktor tarafından yapılmalıdır. Doktorlar bu süreçte 'fundus yüksekliği' adı verilen, kasık kemiğinden rahmin tepesine kadar olan mesafeyi ölçerek haftalık gelişimi takip ederler. Bu ölçüm değerleri, bebeğin büyüme eğrisiyle karşılaştırılarak gebeliğin sağlıklı ilerleyip ilerlemediği konusunda en doğru veriyi sunar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,175 soru

24,665,913 cevap

366,975 kullanıcı

...