14 haftalık gebelikte karnımı boş gibi hissediyorum, normal mi?

0 oy
459 göst.
31 Temmuz 2022 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (52 puan) sordu
14+2 olduk pazartesi kontrolum var fakat bazen sanki karnım boş gibi hissediyorum uyurmuş bebekler karnın boşluga düşermiş korkma diyorlar ama insan huzursuz böyle hisseden varmı merak ettim
Gebelik haftası 14

5 Cevap

0 oy
31 Temmuz 2022 (472 puan) cevapladı
Bende 14+1 bende bazen karnım bomboş oluyor yüzüstü falan yatıyorum hiç bişey hissetmiyorum ozaman endişeleniyorum bazende bi şişiyor 9 aylık gibi neden öyle oluyor anlamıyorum. Bide bu aralar fena öksürük var 4 5 gündür ciğerlerim ağzıma gelecek bişey oldumu olacakmı diye korkuyla her dakika aklım
31 Temmuz 2022 (21 puan) yorumladı
Yüzüstü yatmamalısın ama 13 ten snra tehlikeli ne sıet üstü ne yüz üstü bebegin ve rahmin için
31 Temmuz 2022 (52 puan) yorumladı
Öksürük bendede oluyor sanırım klimadan ben asla yüz üstü yatmıyorum sakıncalı zaten genelde yyan yatıyorum uyurken sırt üstü yatıyormuyorum bilmiyorum ama zor bir durum eşimde yanımda degil şehir dışında dahada panikliyim
31 Temmuz 2022 (472 puan) yorumladı
Ben hep yüzüstü uyumaya alışmışım yanda yatsam sabah kalkınca yüzüstü buluyorum kendımı. Allah kolaylık versin cidden bende manavgattayım klimasız hayatta durulmuyor oda bizleri mahvediyor pazartesi doktora gideceğim İnşallah iyi haberler alırım bu aralar çok rahatsızım çünkü acile gittim  kaç kere hep serum falan taktılar öksürük için ilaç bile vermediler
-Reklam-
0 oy
31 Temmuz 2022 (657 puan) cevapladı
Yalnız değilsin canım başından berri bende de var ilk zamanlar daha zordu ayda bir kontrolde doktor sağlıklı diyordu da içim rahat ediyordu. 21. Haftamdayım bazen karnım çok şiş bazen inik, şiş olmadığı zamanlarda bir an boşluğa düşüyorum bebiş hareket ediyor da rahatlıyorum. 
0 oy
31 Temmuz 2022 (74 puan) cevapladı

O haftalarda daha bebek çok küçük. Karın şişliği genelde şişkinlik ve gazdan kaynaklanıyor. Ben 3aylıkken 7 aylık gibiydim bazı günler. Bazı günler hiç olmazdı nerdeyse. Hiçbir belirti de yaşamadım. Hamile olduğumu ancak doktora gidince anlıyordum. Şimdi 32+4 olduk hala bazı günler bebeğimin pozisyonuna göre karnım daha büyük, bazen daha küçük. Tabi şimdi kıpır kıpır olduğu için ben burdayım ve sorun yok diyor zaten :D Doktor herşey yolunda diyorsa sorun yoktur. 

31 Temmuz 2022 (52 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim benim normalde 3 gebeliği ama enson 14 yıl önce yaptıgım için unutmuşum sanırım birde çalışan bir gebe olunca sucluluk oluyor sanırım rabbim saglıkla kucagımıza almayı nasip etsin
3 Ağustos 2022 (74 puan) yorumladı
Kaçıncı olursa olsun o tedirginlikler hep oluyor herhalde. İçerde kapalı ve herşey yolunda mı emin olamıyoruz. Benim ilk hamileliğim bu. Amin size de kolay gelsin.ben doğum iznine çıktım. Bu sıcaklarda bir de çalışmak çok zor
0 oy
31 Temmuz 2022 (188 puan) cevapladı
Aynı haftayiz 14/2 yım bende bende de oluyor merak etme.
31 Temmuz 2022 (329 puan) yorumladı
Sizinle aynı haftalardayim 14.4 gebelik  aynı şeyi yaşıyoruz
0 oy
31 Temmuz 2022 (214 puan) cevapladı
Maşaallah 18 haftada olmamıza ragmen ben cok huzursuz ve tedırgın hıssedıyorum hala elımle kontrol yapıyorum bazen avucumun ıcınde bırsey kayar gıbı hıssedınce  rahatlıyorum hıssetmeyınce korkuyorum. İki düşük yasadım kıpırdamayınca içimde öldü sanıyorum. Bu hissi atlatamıyorum. Hareket etsın dıye cıkolata yıyorum. Bu psıkolojı ınsanı yoruyor artık kontrol etmek zorunda kalmayacak sekılde hareketlerını hissetsem rahatlayacagım. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

14 haftalık hamileyken karnımda boşluk hissi olması normal mi?
14 haftalık gebelik döneminde karnın boşlukta gibi hissedilmesi, rahmin henüz tam olarak karın boşluğunu doldurmaması ve bağırsak hareketlerinin değişimi nedeniyle oldukça yaygın bir durumdur. Bu his genellikle bebeğin büyümesiyle birlikte rahmin yukarı doğru yer değiştirmesinden kaynaklanan geçici bir algıdır. Ancak, bu hisse şiddetli ağrı, kanama veya ciddi bir huzursuzluk eşlik ediyorsa durumu doktorunuzla paylaşmanız en sağlıklı yaklaşım olacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte karnın boşluğa düşmesi hissi neden olur?
Gebelikte karnın boşluğa düşmesi hissi, genellikle rahmin büyümesiyle iç organların yer değiştirmesi ve karın duvarındaki kasların esnemeye başlamasından kaynaklanır. 14. haftadan itibaren bebek daha hareketli hale gelse de henüz hissedilemeyecek kadar küçük olduğu için bu boşluk hissi, vücudun gebelik adaptasyon sürecinin bir parçasıdır. Ayrıca gaz sancıları veya sindirim sistemindeki yavaşlama da bu tarz bir boşluk veya çekilme hissine yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
14 haftalık gebelikte bebek hareketleri hissedilir mi?
14 haftalık bir gebelikte bebeğin hareketleri genellikle henüz hissedilmez, çünkü bebek hala oldukça küçüktür ve amniyon sıvısı içinde geniş bir alana sahiptir. Çoğu anne adayı bebek hareketlerini gebeliğin 18 ile 22. haftaları arasında fark etmeye başlar. Bu haftalarda hissedilen boşluk hissi veya seyirmeler genellikle bebekten ziyade sindirim sistemi hareketleri veya rahmin genişlemesine bağlı doku gerilmeleridir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın bölgesindeki huzursuzluk hissi nasıl geçer?
Hamilelikte karın bölgesindeki huzursuzluk hissini azaltmak için öğünleri küçük ve sık tutarak sindirimi kolaylaştırabilir, gün içinde hafif tempolu yürüyüşler yapabilirsiniz. Dinlenirken sol yanınıza yatmak ve karnı destekleyen bir hamile yastığı kullanmak, karın bölgesindeki gerginliği ve boşluk hissini hafifletmeye yardımcı olabilir. Eğer bu his sizi çok endişelendiriyorsa, ılık bir duş almak veya rahatlatıcı nefes egzersizleri uygulamak da vücudunuzu sakinleştirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte hangi durumlarda doktora gidilmelidir?
Hamilelikte karnınızda hissettiğiniz boşluk hissinin yanı sıra şiddetli kramp, vajinal kanama, su gelmesi veya yüksek ateş gibi belirtiler varsa vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız. Özellikle geçmeyen ve yaşam kalitenizi düşüren keskin ağrılar, gebelik sürecinin yakından takip edilmesini gerektirir. Herhangi bir şüphe durumunda, rutin kontrollerinizi beklemeden uzman hekim görüşü almak hem sizin hem de bebeğinizin sağlığı için en güvenli yoldur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,220 soru

24,666,364 cevap

367,002 kullanıcı

...