3 haftalık hamileyim karnım çok şiş, normal mi?

0 oy
184 göst.
20 Ekim 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (33 puan) sordu
Merhaba hanımlar  3 haftalık hamileyim bebek kesesi gözükmedi oda tesadüfen öğrendim.hamile.oldugumu ama smdi benim karnım bı var 2 aylığım sanki kendimi sis hissediyorum ikinci gebeliğim neden böyle anlamadım 

1 cevap

0 oy
20 Ekim 2022 (957 puan) cevapladı
Çok gaz ve şişkinlik olabiliyor bazen bende ikinci gebeliğimi yaşıyorum bunda öyle oldu 12 haftalık olduk şimdi daha yeni tam olarak gerçek karnım çıkıyor 8 haftalıkken çıktı yumruk gibiydi şimdi daha net 
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 3. haftasında karında şişkinlik hissetmek normal mi?
Hamileliğin çok erken dönemlerinde, henüz kese görülmese bile karında şişkinlik hissetmek oldukça normal bir durumdur. Bu durum genellikle gebeliğin başlamasıyla birlikte vücutta yükselen progesteron hormonunun etkisiyle sindirim sisteminin yavaşlamasından kaynaklanır. Bağırsak hareketlerinin azalması gaz birikimine ve sanki birkaç aylık hamileymiş gibi bir şişkinlik hissine yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkinci gebelikte karın neden daha erken belirginleşir?
İkinci veya daha sonraki gebeliklerde karın bölgesindeki kaslar ve bağ dokuları ilk gebeliğe göre daha esnek olduğu için karın daha erken belirginleşebilir. İlk hamilelikte gerilen karın duvarı, ikinci gebelikte daha hızlı gevşer ve bu da kişinin kendini çok daha erken dönemde şiş veya hamile görünümünde hissetmesine neden olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Erken gebelik döneminde oluşan karın şişkinliği nasıl geçer?
Erken gebelik dönemindeki şişkinliği azaltmak için gün içinde küçük porsiyonlarla sık sık beslenmek ve sindirimi zorlayan gaz yapıcı gıdalardan kaçınmak faydalıdır. Bol su tüketimi sindirim sistemini desteklerken, gün içinde yapılan hafif tempolu yürüyüşler bağırsak hareketliliğini artırarak gaz sancısını ve şişkinlik hissini önemli ölçüde hafifletebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
3 haftalık gebelikte bebek kesesi neden ultrasonla görünmez?
Gebeliğin 3. haftası henüz döllenmenin yeni gerçekleştiği ve embriyonun rahme yerleşmeye başladığı çok erken bir evredir. Bu dönemde kese boyutu ultrason cihazlarının görüntüleyebileceği büyüklüğe ulaşmadığı için kese görülmemesi son derece normaldir; genellikle kese, son adet tarihinden itibaren 5. veya 6. haftalarda görünür hale gelir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte karın şişkinliği ne zaman tehlikeli olabilir?
Hamilelikte karın şişkinliği genellikle hormonal bir süreçtir ancak buna şiddetli karın ağrısı, vajinal kanama, ateş veya bulantı eşlik ediyorsa mutlaka bir doktora danışılmalıdır. Özellikle tek taraflı keskin sancılar veya şiddetli kramplar, gebelik sürecinin sağlıklı ilerlediğinden emin olmak için uzman kontrolü gerektiren belirtiler arasında yer alır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 225 göst.
0 oy
5 cevap 460 göst.
0 oy
1 cevap 275 göst.
0 oy
3 cevap 479 göst.
18 Şubat 2021 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Gulistannnn (178 puan) sordu

1,512,206 soru

24,666,284 cevap

366,994 kullanıcı

...