Hamilelikte ellerim ayaklarım çok şişti, ne yapmalıyım?

0 oy
580 göst.
5 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (384 puan) sordu
Hanımlar fena halde ellerim ayaklarım şişti. Tuzu %90 kestim, 3 litre su içiyorum ama ona rağmen asla geçmiyor. Ellerim falan asla inmiyor. Ne yapsam biraz azalır bu ödem
Gebelik haftası 36

3 Cevap

+1 oy
5 Ağustos 2022 (1,842 puan) cevapladı
Tatlı ile aranız nasıl tatlı şeylerde ödem yapabiliyor:) benim odemlerim hiç geçmedi o kadar su içmeme rağmen 
5 Ağustos 2022 (384 puan) yorumladı
Tatlıyı hiç yeme diyen olmamıştı. Hep tuzlu yeme dedi doktorum
5 Ağustos 2022 (1,842 puan) yorumladı
Bende bilmiyordum sırf tuzdan oluyor sanıyordum. Çok tatlı şeyler yiyorum. Netten araştırdım baktım şekerli şeylerde ödem yapabiliyormuş
-Reklam-
0 oy
5 Ağustos 2022 (85 puan) cevapladı
Bende aynıyım 
0 oy
5 Ağustos 2022 (395 puan) cevapladı
Bol bol ayakları uzatıp dinlenmek, başka türlü geçmiyor. 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte ellerim ve ayaklarım çok şişiyor, ne yapmalıyım?
Gebelikte eller ve ayaklardaki aşırı ödemi azaltmak için gün içinde düzenli olarak ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutarak dinlenmeniz ve uzun süre ayakta kalmaktan kaçınmanız oldukça etkilidir. Hafif tempolu yürüyüşler kan dolaşımını hızlandırarak ödemin vücuttan atılmasına yardımcı olurken, gün boyu yeterli su tüketmeye devam etmeniz böbreklerin çalışmasını destekleyecektir. Ancak şişlikler aniden oluştuysa veya yüksek tansiyon gibi belirtilerle birleştiyse mutlaka doktorunuza danışmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ödemi azaltmak için günlük ne kadar su içilmeli?
Hamilelik döneminde ödemle başa çıkmak için günlük ortalama 2,5 ila 3 litre su tüketimi vücuttaki toksinlerin atılması ve dolaşımın dengelenmesi açısından oldukça kritiktir. Yeterli su içmek vücudun su tutma eğilimini azaltır; bu nedenle susamayı beklemeden gün içine yayılmış şekilde su tüketmek en doğru yöntemdir. Suyunuza birkaç dilim salatalık veya nane ekleyerek hem ödem atımını destekleyebilir hem de içimi daha keyifli hale getirebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ayak şişmesi neden olur ve nasıl geçer?
Gebelikte ayak şişmesi, vücuttaki kan hacminin artması ve büyüyen rahmin toplardamarlara yaptığı baskı sonucu kanın kalbe dönüşünün zorlaşması nedeniyle meydana gelir. Bu durumu hafifletmek için tuz tüketimini sınırlamanın yanı sıra, sol yanınıza yatarak dinlenmek ana toplardamar üzerindeki baskıyı azaltacaktır. Ayrıca, gün içinde rahat ve sıkmayan ayakkabılar tercih etmek, kan akışını engellememek adına oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ödem atmak için hangi besinler tüketilmeli?
Hamilelikte ödemi doğal yollarla atmak için potasyum açısından zengin olan muz, kayısı, yoğurt ve yeşil yapraklı sebzeler gibi besinlere öğünlerinizde yer vermelisiniz. İşlenmiş gıdalardan ve aşırı tuzlu atıştırmalıklardan kaçınmak, vücudun ödem tutma kapasitesini doğrudan düşürür. Beslenmenize ekleyeceğiniz lifli gıdalar sindirimi düzenleyerek vücuttaki sıvı dengesinin korunmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ve ayak şişliği ne zaman tehlikeli kabul edilir?
El ve ayaklardaki şişlikler genellikle normal kabul edilse de, ani gelişen yüz ve göz çevresi şişlikleri, şiddetli baş ağrısı veya görme bozuklukları ile birlikte seyrediyorsa tehlikeli olabilir. Bu belirtiler preeklampsi (gebelik zehirlenmesi) habercisi olabileceği için zaman kaybetmeden uzman bir hekime başvurulmalıdır. Eğer şişlikler dinlenmeye rağmen inmiyor ve giderek artıyorsa durumu mutlaka takip eden doktorunuzla paylaşmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
1 cevap 570 göst.
0 oy
3 cevap 268 göst.

1,512,150 soru

24,665,560 cevap

366,955 kullanıcı

...