Gebelik şekerim ve kilom var, sezaryen kararı doğru mu?

0 oy
117 göst.
20 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde (129 puan) sordu
Kizlar bende gebelik sekeri var insülin kullaniyorum.  36+4 haftalik hamileyim. 39+0 a sezeryan icin tarih aldim ama dün hastaneye gittigimde kendi doktor äum  yoktu baska doktor bakti. kilon var sekerin var neden sezeryan  falan dedi kafami karistirdi. Sekerden yaran kapanmaz dedi kilonda var falan diyince ne bilim kafam allak bullak oldu. Bebegim iki hafta önden gidiyor. Tarihini geciremeyiz o yüzden dedi. Seker ölcümü yapiyorum hergün onlara bakti iyi degil sekerin dedi. Böyle giderse 39+0 dan lnce suni sanciyla aliriz bebegi dedi  bebek iki hafta önden gidiyor ama bunun bir önemi yok dogdugunda solunum sikintisi yasaya bilir dedi sekerden dolayi. Yani dedi de dedi. Seker ve kilosu olupta sezeryan olan varmi arkadaslar?  Bu arada bebegimin kilosu 36+3 de 3200 kg du
Gebelik haftası 36+4

Bu soruya cevap vermek için lütfen giriş yapınız veya kayıt olunuz.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerim ve kilom varken sezaryen olmam riskli mi?
Gebelik şekeri olan ve insülin kullanan anne adaylarında sezaryen sonrası yara iyileşmesi, kan şekeri regüle edilmediği sürece daha yavaş olabilir. Ancak günümüzde modern cerrahi teknikler ve sıkı glikoz takibi ile bu riskler minimize edilmektedir. Önemli olan doğum öncesi ve sonrası dönemde kan şekeri seviyelerinin hedeflenen aralıkta tutulmasıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde bebek neden önden gider ve kilolu doğar?
Gebelik şekeri, anneden bebeğe yüksek miktarda glikoz geçişine neden olur ve bu durum bebeğin pankreasını daha fazla insülin üretmeye teşvik ederek hızlı büyümesine ve kilo almasına yol açar. Bebeklerin iki hafta önden gitmesi yaygın bir durum olsa da, doğum planlaması yapılırken bebeğin tahmini ağırlığı ve akciğer gelişimi doktor tarafından detaylıca değerlendirilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İnsülin kullanan gebelerde 39. haftadan önce doğum neden tercih edilir?
Gebelik şekeri nedeniyle insülin kullanan anne adaylarında, bebeğin 39. haftadan sonra anne karnında gelişebilecek ani komplikasyon risklerini azaltmak için erken doğum planlanabilir. Özellikle bebeğin gelişiminin önden gitmesi veya kan şekeri kontrolünün zorlaşması durumunda, uzmanlar solunum sıkıntısı riskini önlemek adına daha erken bir müdahale kararı alabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum sonrası bebeklerde solunum sıkıntısı neden görülür?
Gebelik şekeri olan annelerin bebeklerinde, doğumdan hemen sonra kan şekeri düşüklüğü (hipoglisemi) ve akciğer gelişiminin tam olgunlaşamaması nedeniyle geçici solunum sıkıntıları yaşanabilir. Bu durum, bebek doğar doğmaz yenidoğan yoğun bakım ünitesinde veya yakın gözlem altında gerekli destek tedavileriyle kısa sürede kontrol altına alınabilmektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Suni sancı ile doğum gebelik şekerinde güvenli midir?
Suni sancı, bebeğin anne karnında daha fazla büyümesini engellemek veya şeker seviyelerinin bebeği etkilemesini durdurmak için hekim kontrolünde uygulanan bir yöntemdir. Eğer kan şekeri değerleri ideal aralıkta seyretmiyorsa, doktorunuz bebeğin sağlığını korumak amacıyla 39. haftayı beklemeden suni sancı ile doğumu başlatmayı uygun görebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 350 göst.
0 oy
6 cevap 870 göst.
0 oy
7 cevap 442 göst.

1,512,491 soru

24,669,955 cevap

367,200 kullanıcı

...