Gebelik şekerim ve kilom var, sezaryen riskli mi?

0 oy
349 göst.
20 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde (129 puan) sordu
Kizlar bende gebelik sekeri var insülin kullaniyorum.  36+4 haftalik hamileyim. 39+0 a sezeryan icin tarih aldim ama dün hastaneye gittigimde kendi doktor äum  yoktu baska doktor bakti. kilon var sekerin var neden sezeryan  falan dedi kafami karistirdi. Sekerden yaran kapanmaz dedi kilonda var falan diyince ne bilim kafam allak bullak oldu. Bebegim iki hafta önden gidiyor. Tarihini geciremeyiz o yüzden dedi. Seker ölcümü yapiyorum hergün onlara bakti iyi degil sekerin dedi. Böyle giderse 39+0 dan lnce suni sanciyla aliriz bebegi dedi  bebek iki hafta önden gidiyor ama bunun bir önemi yok dogdugunda solunum sikintisi yasaya bilir dedi sekerden dolayi. Yani dedi de dedi. Seker ve kilosu olupta sezeryan olan varmi arkadaslar?  Bu arada bebegimin kilosu 36+3 de 3200 kg du
Gebelik haftası 36+4

6 Cevap

0 oy
20 Ağustos 2022 (337 puan) cevapladı
Benimde göbek bölgem çok yağlı kilom da var hiç sezeryan yerinin kapanmasın da sıkıntı yaşamadım.sekerle alakası varsa onu bilemicem tabi de.doktorlarda bi tuhaf kilon var normal doğuramazsn.kilon var sezeryan olamazsın  napcaz içimizde ki tutcaz 
-Reklam-
0 oy
20 Ağustos 2022 (1,293 puan) cevapladı
Şeker hastalarında yaralar çok zor iyileşir canimm. Eşimden biliyorum. Birde neden sezeryan dediler ki bebeğin önden gidiyo diye mi
0 oy
20 Ağustos 2022 (86 puan) cevapladı
Ben seker hastayim kizimi doğurdum ilk gun kalktım.islerimi yaptim.qz agrinile sezeryan yerim hem3nniyi oldu ama ven hamileyimde çok dikkat ettim beslenme su ictim yuruyus falan. Sekerlerinoz lac cikiyo4 biraz bbbegin kilosu var sa ki benim 35/4 gubluk dogdu 2700 grm gebelik zehirlenmesi den dolayi
0 oy
20 Ağustos 2022 (1,364 puan) cevapladı
Hamilelikte zaten gebelik sekeri yuksek oldugundan şeker ölçümleri tavan yapiyor. 35haftalik dogum yaptim hamileligimde 35 kilo aldim doktorlar surekli perhiz yap dediler bebek erken dogar kuveze girer dediler dinlemedim düşük riskim erken dogum riskim hep vardi 6aylikken nişanım geldi sorun olmadi 35haftalik suyum geldi acil sezaryen oldum 3380 gr cocugum 6gun kuvezde kaldi cehennem gibi gunler yaşadım allah kimseyi evladindan ayirmasin şimdi 7yasinda kardeşini bekliyoruz nasipse. Simdi her konuda tecrubeliyim dikkat edicem ayni seyleri yasamamak icin. Kiloyla sezaryen zor iylesiyor malesef 
0 oy
20 Ağustos 2022 (148 puan) cevapladı
Canım benim ilk oglumda vardı gebelik şekeri insülin kullanmadm diyet yaptm sadece hep diyetisyenin dediklerini yedim . Bende sezeryan doğum yaptm 37 bitti doğum yaptm iki günde ayaklandım Allah'a şükür. Ozmn ve dedfin gibi bı skmtida yaşamadım 
20 Ağustos 2022 (148 puan) yorumladı
Benim bebeğimde 3150 dogmstu
0 oy
20 Ağustos 2022 misafir cevapladı
İnsukin kullaniyirdum gebelik tansiyinumda vardi. Tansiyindan doguma alio mecburi sezeryan oldum. Dogumun ertesi gunu sekerim normale döndü insulin kulkanmadim. Sezeryan yerim 10 gune hareketleri toparlayacak kadar iyilesmisti. Ayrica 103 ike hamile kaldim 109 kilo doguma girdim ciktigimda 97.kiloydum. sen kendi doktorunun dediklerini dinle canim. Basindan beri detaylarini o biliyor ona gore onerir. Ayrica 2610 gram dogdu ertesi gun 2500 kiloydu kuveze girmedi hos tansiyindan ciger gelistirici 34 haftada  vurulmustu onunda etkisi olabilir. 37 de dogum yaptim

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerinde 39. haftadan önce sezaryen neden önerilir?
Gebelik şekeri olan anne adaylarında insülin kullanımı ve bebeğin önden gitmesi gibi durumlar, 39. haftadan önce doğumu gerekli kılabilir. Şeker dengesizliği bebeğin doğum anında solunum sıkıntısı yaşama riskini artırdığı ve iri bebek (makrozomi) gelişimi görüldüğü için, doktorlar süreci kontrol altında tutmak adına daha erken bir doğum tarihini tercih edebilirler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinin sezaryen yara iyileşmesi üzerinde etkisi var mı?
Evet, kontrol altına alınamayan yüksek kan şekeri seviyeleri, vücuttaki yara iyileşme sürecini yavaşlatabilir ve enfeksiyon riskini artırabilir. Ancak düzenli insülin kullanımı ve kan şekeri takibiyle bu riskler minimize edilebilir. Sezaryen sonrası yara bakımı için hekimin önerdiği hijyen kurallarına uymak ve kan şekerini stabil tutmak iyileşme süreci için kritiktir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde bebek neden iki hafta önden gider?
Gebelik şekeri olan annelerin kanındaki yüksek glikoz seviyeleri plasenta yoluyla bebeğe geçer ve bebeğin pankreasının daha fazla insülin salgılamasına neden olur. Bu durum, bebeğin yağ dokusunun artmasına ve normalden daha hızlı büyümesine, yani 'iri bebek' gelişimine yol açar. Bu yüzden ultrason ölçümlerinde bebek, gebelik haftasına göre daha kilolu veya önden gidiyor olarak görünebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde suni sancı ile doğum süreci nasıl işler?
Kan şekeri değerlerinin stabil seyretmediği veya bebeğin gelişiminin risk oluşturduğu durumlarda, doktorlar 39. haftayı beklemeden doğumu başlatmak için suni sancı yöntemini kullanabilirler. Bu süreçte anne adayının şeker değerleri hastanede yakından takip edilir ve bebeğin kalp atışları (NST) sürekli izlenerek doğumun güvenli bir şekilde gerçekleşmesi hedeflenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İnsülin kullanan gebelerde doğum zamanı nasıl belirlenir?
Doğum zamanı belirlenirken bebeğin ultrason ölçümleri, annenin kan şekeri değerleri ve insülin dozajı gibi faktörler bir bütün olarak değerlendirilir. Genellikle insülin bağımlı gebelik şekerinde, kan şekeri regülasyonu sağlansa bile, bebeğin solunum sıkıntısı yaşama riski veya iri bebek durumu göz önüne alınarak 37 ile 39. haftalar arasında doğum planlanması yaygın bir klinik uygulamadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 117 göst.
20 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde Gmze34 (129 puan) sordu

1,512,458 soru

24,669,429 cevap

367,171 kullanıcı

...