4 günlük anneyim, mastit oldum ne yapmalıyım?

0 oy
570 göst.
21 Ağustos 2022 Doğum kategorisinde (69 puan) sordu
Kızlar 4 gün önce doğum yaptım çok erken mastit oldum ya göğüslerim yanıyo acıyo dün gece acile gittik kendimi sağdırdım acil doktoruna göründüm mastit olmuşsun dedi antibiyotik ve madecasol verdi. Bebeğim emiyo sütüm var ama çok çabuk çenesi yorulduğu için fazla ememiyo. Sağma makinesiyle kendimi sağıyorum. Kac saat arayla sağmam lazım. Bebegimide nerdeyse 1-1.5 saat arayla emziriyorum. Başka ne yapabilirim yaşayan varmı 

8 Cevap

0 oy
21 Ağustos 2022 (115 puan) cevapladı
Benimde öyle olmuştu yumuşayana kadar sagdim duş alincada sıcak su ve sabunla köpükle felan bol bol ovalayip masaj yaptım geçmişti şükür inşallah geçer senin kide 
-Reklam-
0 oy
21 Ağustos 2022 (1,908 puan) cevapladı
Göğüsünde şişlik olur süt kanalı tıkanmıştır sütü sağıp o kanalı açman lazım bebeğin emmesi yeterli olmaz bol bol sağacaksın ve göğüslerini sıcak suda beklet masaj yap 
0 oy
21 Ağustos 2022 (957 puan) cevapladı

Sıcak su tut sıcak duş al 10 dk en az tut bebeğini sonra emzir süt kanalların daha kolay açılır.Ben o kadar erken yaşamamıştım ama 2 defa yasadim ağlıyordum ağrıdan en son sıcak dusla bebeğimi emzirmistim açılmıştı anında.O an Allah senden razı olsun yavrum demiştim :) ama bebeğin daha çok küçük sen sagarsan ardından daha hızlı açılır bebek tam bitiremez daha

0 oy
21 Ağustos 2022 (159 puan) cevapladı
Canım öncelikle hayırlı uğurlu olsun rabbim önünü hayırlı uzun eylesin .emzirirken siyah yeri komple vermeye çalış ucunu alırsa çıkar tekrar ver bu çok önemli göğsünü devamlı temiz kuru tut ve tahin yagi sur tahin yagi birebir geliyor mastit ve yaralara geçmiş olsun 
0 oy
21 Ağustos 2022 (42 puan) cevapladı
Ben daha kolay yöntemini bulmuştum.  Banyo lavabosunda kalıp sabunla ovalayıp eğilerek  ılık suyla yıkıyordum ardından bebeği yatırıp bir güzel emziriyordum pat diye açıldığını hissediyordum . Benim yöntem daha kolay bir deneyin isterseniz geçmiş olsun
0 oy
21 Ağustos 2022 (4,793 puan) cevapladı
Kavanoza sıcak su koyup göğsünü sal içine tutabildigin kadar tut sonra çek. Defalarca tekrarla. Sonra emzir en son sağ. Sık sık sıcak duş al. Emzirdikten sonra muhakkak sağ 
0 oy
21 Ağustos 2022 (43 puan) cevapladı
Sıcak duş al ovala göğsünü sıcak havlu koy aksın sütun sağ sürekli kuzum . Geçer bende öyle oldum 2 .de .
0 oy
21 Ağustos 2022 (1,131 puan) cevapladı
Canım bende 5 gün önce doğum yaptım dediğin gibi göğsüm taş gibi oldu bir de felaket yanıyordu ben sıcak duş aldım bir de normalde bir sağ bir sol göğüs veriyordum ama bu sefer bir göğsüm komple boşalana kadar bebeğe verdim çok şükür geçti bir dene istersen

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Mastit olduğumda göğüslerimi kaç saat arayla sağmalıyım?
Mastit döneminde göğüslerdeki süt birikimini engellemek için her 2-3 saatte bir sağım yapmak oldukça önemlidir. Göğüslerinizdeki sertlik ve dolgunluk hissi geçene kadar düzenli sağım yapmak, sütün kanallarda tıkanmasını önleyerek iyileşme sürecini hızlandırır. Eğer göğüslerinizde hala sert bölgeler varsa, sağım aralıklarını biraz daha sıklaştırarak göğüslerinizin tamamen boşaldığından emin olmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğum yaptım mastit ağrısını hafifletmek için ne yapabilirim?
Mastit ağrısını hafifletmek için emzirme öncesi göğsünüze ılık kompres uygulayarak sütün akışını kolaylaştırabilir, emzirme sonrasında ise ağrıyı ve şişliği azaltmak için soğuk kompres yapabilirsiniz. Emzirme veya sağım sırasında göğüslerinize hafif dairesel masajlar yapmak, tıkanmış kanalların açılmasına yardımcı olur. Ayrıca, doktorunuzun verdiği antibiyotik tedavisini aksatmadan kullanmak ve bol sıvı tüketerek dinlenmek iyileşme sürecinde kritik rol oynar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek az emiyorsa mastit nasıl geçer?
Bebeğinizin çenesi çabuk yorulduğu için yeterince ememiyorsa, mutlaka sağma makinesi ile göğüslerinizi boşaltmaya devam etmelisiniz. Bebeğin emmediği durumlarda sütün göğüste kalması mastiti tetikleyen en büyük unsurdur. Emzirme sonrası hala sertlik hissediyorsanız, elle sağım yaparak veya elektrikli pompa kullanarak göğüs ucunu ve çevresini yumuşatmanız, enfeksiyonun yayılmasını engellemek için en etkili yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mastit belirtileri nelerdir ve ne zaman doktora gidilmeli?
Mastit belirtileri arasında göğüste şiddetli ağrı, yanma hissi, kızarıklık, sertlik ve bazen ateş yer alır. Eğer bu belirtilere yüksek ateş, titreme veya vücutta kırgınlık eklenirse vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurmalısınız. Özellikle antibiyotik tedavisine rağmen 24-48 saat içinde bir iyileşme gözlemlemiyorsanız veya semptomlar şiddetleniyorsa doktorunuzla tekrar iletişime geçmeniz gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Mastit olan emziren anne nelere dikkat etmeli?
Mastit olan bir anne öncelikle göğüs hijyenine dikkat etmeli, emzirme pozisyonlarını değiştirerek bebeğin göğsü farklı açılardan boşaltmasını sağlamalıdır. Dar kıyafetlerden veya göğse baskı yapan sütyenlerden kaçınmak, süt kanallarının üzerindeki baskıyı azaltır. Ayrıca bağışıklığınızı güçlü tutmak için dengeli beslenmeye, stresten uzak durmaya ve vücudunuzun dinlenmesine ekstra özen göstermeniz iyileşme sürecini doğrudan destekleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
3 cevap 313 göst.
0 oy
4 cevap 719 göst.
0 oy
0 cevap 136 göst.
25 Şubat 2021 Doğum kategorisinde Buse27 (37 puan) sordu
0 oy
1 cevap 177 göst.
25 Şubat 2021 Doğum kategorisinde Buse27 (37 puan) sordu

1,512,150 soru

24,665,542 cevap

366,953 kullanıcı

...