27 haftalık bebeğim 3 hafta önde gidiyor, ne yapabilirim?

0 oy
545 göst.
2 Aralık 2022 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (127 puan) sordu
27 haftalığız 30 hafta ile uyumlu  1600 g diyete uyuyorum günlük en az 1 saat yürüyüşümüde yapıyorum ama haftamızı yakalamıyorum lüften bilgisi olan bi yardım etsin kilo almaması için ne yapabilirim 
Gebelik haftası 27+4

6 Cevap

0 oy
2 Aralık 2022 (73 puan) cevapladı
Doktorun ne duyor bu duruma nr yapman gerektigine dair
2 Aralık 2022 (127 puan) yorumladı
Kandın doğum  doktorum bişey demedi 1 ay sonra kontrole gel dedi dahiledeki doktorum 2 haftada bir kontrole çağırıyor şekerim olduğu için şeker takibi yapıyorum hergün 36 haftaya kadar hep böle takip etcez dedi dün 2 hftalık şeker sonuçlarıma baktı iyi böle devam et dedi  diyetime uyuyorum ve çok şükür şekerim 140 geçmiyor 120-  130 civarı hep  2 kere çok canım çekti pastane tatlısı yedim 160- 170 gördü ama genelde yemiyorum şekeri karbonhidratı komple bıraktım ilk gebeliğim endişeliyim
3 Aralık 2022 (73 puan) yorumladı
Anladim canim sen de bebegin de iyi olursunuz insallah saglikla gelsin minigin:)
-Reklam-
0 oy
2 Aralık 2022 (400 puan) cevapladı
Kilosu felan yerindeyse gelişimi de erken de doğum yapabilirsiniz korkulacak bisey yok bnce hesaplamanix yanlış olabilir ultrasona göre doğumu belirliyorlar zaten endişe etmeyin bu kadar sağlıklı dogsunlar da
2 Aralık 2022 (127 puan) yorumladı
Dediğim gibi ultrasonda kilosu ve gelişimi 3 hfta önde gidiyor şekerimden dolayı diyete uyuyorum inşallah  tek sağlıklı  olsunlar da başka bişey istemiyorum ilk gebeliğim olduğu için endişeliyim sadece
2 Aralık 2022 (400 puan) yorumladı
Korkma canm gorumcem 4900 doğurdu onunda şekeri vardı hiç de Bi sorun yaşamadı doğar doğmaz düzene giriyor zaten hamur işi 3 beyazdan uzak dur *** şu iç geçer insallah
2 Aralık 2022 (127 puan) yorumladı
Öyle yapıyorum şeker ve hamur işi yok ve elimden geldiğince su içmeye çalışıyorum ve yürüyüşü ihmal etmiyorum hergün yapmaya çalışıyorum
0 oy
2 Aralık 2022 (277 puan) cevapladı
Hic kendinizi korkutmayın sadece diyete uyun 25. Haftamdaym beri 3 hafta olduğunu öğrendim önceleri hep bir hafta idi . 25ten sonra yediklerime dikkat ettim elimden geldiğince sağlıklı beslendim ancak çok yağlı şekerli ve tuzlu yememeye çalıştım imkanım olmadığı için yürüyüş yapamıyordum. Doktorlar bana 4 kiloyu geçer karnı büyük kafası büyük gibi şeyler söyledi. İlk gebeliğim ve normal doğumu çok istiyordum sezeryan olursun dediler . 32den sonra şekerim de dengelendi bebeğim de gelişimi önce 2 hafta önde gitti sonra haftasına uyumlu olmaya başladı. Şuan 38 haftaligim 39a girmek üzereyim. Pazartesi kontrolde 3200 olduğunu söyledi tabi bu su ve plasenta ile beraber oluyor kilosu çok değil yani kim bilir doğunca o şişlik inince kaça düşecek. Siz diyetinize dikkat edin şeker bebeğe sağlık açısından zarar vermesin kilo dengelenir inşallah.
2 Aralık 2022 (127 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim birazda olsa içimi ferahlattınız inşallah bizimde düzelir. Hergün şeker takibi yapıyorum 2 haftada bir kontrol dedi 36 haftaya kadar takip etcez dedi  dahiliye doktorum diyete böle devam dedi şeker karbonhidratı kestiğim beri çok şükür şekerim 140 geçmiyor hep 120- 130 kusur  1 saatlik tokluk 2 saatlikte 100 kusurlara düşmüş oluyor   sizin şekeriniz nasıl çıkıyordu diyete uyduğunuzdan beri
2 Aralık 2022 (277 puan) yorumladı
Benim açlık 158 tokluk 159 çıkmıştı. Diyetten sonra başlar da açlık 100 120 arası toklukta 150 150 170 arası idi sonradan hafta hafta azalmaya başladı. Şuan açlık 80 ve 70 arası tokluk ise 110 120 veya 100 arası gidiyor. Düşük diye bazen şekerli bir şey yiyebiliyorum :)) hemen ölçünce hamdolsun en fazla 130 oluyor . Yani insüline muhtaç kalmadıkça inşallah o olan şeker de zamanla gidebiliyor.
2 Aralık 2022 (127 puan) yorumladı
Benim açlığım diyetten öncede 90 geçmemişti hiç diyetten sonra da 80-85 arası hep inşallah benimde öle olur çok şükür bende insülin kullanmıyorum diyete devam inşallah düzeliriz
0 oy
2 Aralık 2022 (236 puan) cevapladı
38+2yiz ve en basından beri hep önde giden bir oğlum var biraz genetik bende  yediklerime dikkat ediyorum ama nr yaparsam hep önde. Salı günü kontrol vardı ben 37+5 in bebeğim 40+2 ile gidiyor kilosu da 3800 şuan normal doğum gözüküyor ama 4250yi geçerse sezeryan diyor doktorum 
2 Aralık 2022 (127 puan) yorumladı
Benimde bebişim oğlan Şekeriniz varmıydı sizinde inşallah sağlıklı bir şekilde kucağımıza alırız
2 Aralık 2022 (236 puan) yorumladı
Hayır yok şükürler olsun ki. Kız kardeşim geçen sene 41haftada doğum yaptı kızına 4250 gr idi genetik bir şey sanırım
0 oy
2 Aralık 2022 (193 puan) cevapladı
Bende 3 hafta öndeyim senin şekerin olduğu için böyle cnm bnde olcturdum test yaptım bnde şeker çıkmadı hatta hafta 31 sistemde 35im  bnde blmyrm ne ypcam bünye meselesi ilk çocuğumda iri olarak doğdu 
2 Aralık 2022 (127 puan) yorumladı
Evet gebelik şekerim var dikkat ediyorum ama düzelme yok ondan endişeliyim başına gelen var mı diye çözüm arıyorum işte diyetten sonra kilo bile verdim
2 Aralık 2022 (193 puan) yorumladı
Bn kızımda 16 kilo aldım bunda hiç almadım hatta 5 kilo verdim 32haftaya grcem
2 Aralık 2022 (127 puan) yorumladı
Ben toplam 7 kilo aldım başında hiç kaybım olmadı
0 oy
2 Aralık 2022 (716 puan) cevapladı
sizde gebelik şekeri yoksa ve bebek sağlıklıysa çokta takmayın. benim kızım için 3-4 hafta önde diyorlardı. 26.hafta 1860gr dediler. hatta 34.hafta doktor 3800 gr bu çocuk doğana kadar 4500 gr olur boyu 55cm dediler. Ben yaptığım çantada yenidoğan kıyafetlerini 3 aylıkla değiştirdim bebek sığmayacak diye. 38+3te doğdu 51 cm 3570gr :) gayet haftasoyla uyumlu. günde 6 kez şeker ölçüm hergün. değerlerim hep normal çıktı. Ya birşey olursa ya erken doğarsa diye çok strese girdim. doktorlar yanılabiliyor. Bende 3 farklı hastanedeki doktor aynı anda yanıldı mesela. hamileliğinizin tadını çıkartın derim. 
2 Aralık 2022 (127 puan) yorumladı
Gebelik şekerim var dikkat ediyorum diyetime uyuyorum şekerim diyetten sonra normal seyrediği için insilüne gerek yok dedi  ve dediğiniz gibi cihazda yanılma payı oluyor

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Bebeğin ultrasonda 3 hafta önde çıkması ne anlama gelir?
Bebeğin ultrasonda haftasından önde çıkması, ölçümlerdeki ufak sapmalardan veya bebeğin genetik yapısından kaynaklanabilir. Doktorlar genellikle ölçümleri son adet tarihine göre değerlendirse de, bebeğin kendi gelişim eğrisi içerisinde büyümesi sağlıklı bir durum olarak kabul edilir. Ancak bu durumun gestasyonel diyabet gibi riskler açısından takip edilmesi gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte bebeğin kilo alımını yavaşlatmak için diyet yapılmalı mı?
Gebelik döneminde bebeğin kilo alımını durdurmak için bilinçsizce diyet yapmak anne ve bebek sağlığı için riskli olabilir. Kilo kontrolü, sadece doktor veya diyetisyen gözetiminde, bebeğin temel besin ihtiyaçlarını karşılayacak şekilde düzenlenmelidir. Düşük kalorili veya kısıtlayıcı diyetler yerine kan şekerini dengeleyen sağlıklı beslenme planları tercih edilmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte yürüyüş yapmak bebeğin gelişimini etkiler mi?
Düzenli ve hafif tempolu yürüyüşler, hamilelikte kan dolaşımını düzenleyerek hem anne adayının genel sağlığını destekler hem de kan şekerini dengelemeye yardımcı olur. Günde 1 saatlik yürüyüş, aşırı kilo alımını önlemek için güvenli bir aktivitedir ancak her türlü egzersiz öncesi doktorunuza danışmanız önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebeğin önde gitmesi durumunda nelere dikkat edilmelidir?
Bebeğin gelişiminin önde gitmesi durumunda en önemli adım, doktorunuzun önerdiği düzenli şeker yükleme testi veya glikoz takibini yaptırmaktır. Ayrıca karbonhidrat tüketimini sınırlandırıp lifli gıdalara ağırlık vererek kan şekeri seviyenizi dengede tutmak, bebeğin aşırı kilo alımının önüne geçmek için etkili bir yöntemdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
27 haftalık bebek 1600 gram olması normal mi?
27 haftalık bir bebek için 1600 gram, ortalama persentil değerlerinin üzerinde bir ölçüm olarak kabul edilebilir. Her bebeğin gelişim hızı farklılık gösterdiği için tek bir ultrason ölçümü yerine, birkaç hafta arayla yapılan ölçümlerle büyüme hızı takip edilmelidir. Doktorunuz bebeğin karın çevresi ve kafa ölçümlerine bakarak gelişim seyrini en doğru şekilde değerlendirecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,432 soru

24,669,069 cevap

367,158 kullanıcı

...