8 aylık hamilelikte neler yaşıyorum?

0 oy
1,708 göst.
2 Ocak 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (417 puan) sordu
8 aylik hamis güzel tatli anneler biz 8 aya girdik cok şükür yarin doktor kontrolumuz var bebesimizin durumunu ogrencez sizde durumlar nasil gidiyo :) 
Gebelik haftası 33+1
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

15 Cevap

+1 oy
2 Ocak 2023 (126 puan) cevapladı
33+4 artık oturmak kalkmak yürümek yatmak her şey sıkıntı nefes bile zor alıp veriyorum sancılar ağrılar öldürüyo Perşembe kontrolm var bakalm ne dicek ;)
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Bende bugun gidip geldim kontrole nst ye aldilar ac gitmistim bilmiyodum
ac gidilmiycekmis biseyler yemem gerekiyomus bebegin hareketlenmesi icin kantinden aldik artik biseyler yedim iki kere nst cekildi durumumuz iyi cok şükür :)
-Reklam-
0 oy
2 Ocak 2023 (52 puan) cevapladı
Bende tam 33 haftayım bugün. Kasıklarımda ağrılarım oluştu. Gece kramplarıda arttı sanki bu aralar. Artık zorlu zamanlara giriyoruz galiba :)
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Aynen canm sorma  ben artik yatarken diger tarafima donmek istemiyorum o derece., bacak aralarim cok agriyo tabi zaman yaklastikca agrilarimiz basladi:)
0 oy
2 Ocak 2023 (607 puan) cevapladı
33. Haftamdayım artık çok çok ağırlaştım uyku falan yok denecek kadar az. Hafif bel ve sırt ağrısı başlıyor idrara çıkma sıklaştı ayaklarım bu hafta aşırı şişti. Bir şekilde idare ediyorum canım Rabb'im yardımcımız olsun inşaallah hayırla kucağımıza alalım yavrularımızı :)
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Amin insallah Allah yardimcimiz olsun hafif elde ayak bileginde şişlik bendede var :) cok su icmeye calisiyorum birde bu vitamin kan hapi midemi bulandirmaya basladi artik su icemiyorum pek napicami sasirdim sizdede aynimi durum
3 Ocak 2023 (607 puan) yorumladı
Amin canım inşaallah. O şişlik çok fena oluyor ayakkabımı zor giyiniyorum ayağıma :) yok canım ben içiyorum bir sıkıntım yok çok şükür
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Aman aman olmasinda zaten bosver :) ilk ikiser kutularda bendede bisey yoktu sonra enfrksiyon hapi kullandim uc cesit sonra soguk alginligi kaptim parol kullandim bir sure derken midem artik hap goturmuyo inan ki
3 Ocak 2023 (607 puan) yorumladı
Doğru canım hap içmek gerçekten belirli bir zaman sonra eziyet oluyor. Rabbim yardımcımız olsun bir an evvel sağlıklı sıhhatli kucağımıza alalım inşaallah:)
4 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Aminnn:) :)
0 oy
2 Ocak 2023 (129 puan) cevapladı
Ay kızlar benim iyi gitmiyo ya bu hafta hep ağrım oldu karnım agriyo agirlastim kalkıp oturmak uzun süre hareketsiz kalmak işkence gibi bence artık bebekte çıkmak istiyo
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
E tabi az kaldi artik annesi:) benimkide geceleri cok hareketli bazi gunler, tam uyucam sira hemde
0 oy
2 Ocak 2023 (14 puan) cevapladı
34+6 dayım artık çok yürüyünce yataktan kalkmakta zorlanıyorum bel ve kalca kemiğinağrısından onun dışından onun dısinda şükür iyiyiz
2 Ocak 2023 (557 puan) yorumladı
Ayy günümüz aynıı bebişin cinsiyet ne
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
O kalca agrisi bende 26 27 haftalarda vardi sol kalcam cok agriyodu sol ayagimin uzerine yuklenemiyodum nerdeyse boyle giderse yandık demistim sonra gecti cok şükür sanirim usutmusum ben biraz yel girmis oraya
19 Ocak 2023 (14 puan) yorumladı
Benim halen devam ediyor ki ayakta çok kalınca dayanilmayacak gibi oluyor gece yataktan kalkamiyorum bile biraz dinlenmek acıtiyor
0 oy
2 Ocak 2023 (3,342 puan) cevapladı
Bende 33+4um bugun gittim. Her hafta cagiriyor artik. Benim agrim yok ama bebek surekli kasiliyor oda sanci demekmis gidip nst ye giriyorum
2 Ocak 2023 (596 puan) yorumladı
Bnmde 30dan beri hep kasiliyor normal deil mi
2 Ocak 2023 (3,342 puan) yorumladı
Bende normal diyodum degilmis canim progestan verdi bana cok erken dedi
2 Ocak 2023 (596 puan) yorumladı
Vala BnM bazen karnım bı tarafa toplanıyor byle 4 5 saniyede dağılıyor ama hergun
2 Ocak 2023 (557 puan) yorumladı
Benimki baya bir iki dakika sürüyor ama benim başından beri var o kasılmamıymış hiç söylemedim doktora
0 oy
2 Ocak 2023 (248 puan) cevapladı
34. Haftadayiz arada karnım kasılıyor ve gaz sancısı gibi sancı oluyor. Yatakta dönemez oldum :) çok çabuk yoruluyorum bazen bacaklarım taşımayacak gibi oluyor. Rabbim ecrini ahirette cennet olarak versin hepimize <3
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Amin :)
0 oy
2 Ocak 2023 (158 puan) cevapladı
35+2 olduk bizde çok zorlanıyorum artık her yerim ödem sis ayaklarımın altı çok acıyor otururken sanki kemikleri batıyor canım acıyor 2.hamilelik daha mı zor ne
2 Ocak 2023 (277 puan) yorumladı
Ya cabuk dogurursuuz diyolar ikinci gebelikde ama ilk gebeligimdd bu kadar aci cekmedim bnce
0 oy
2 Ocak 2023 (596 puan) cevapladı
Ben baya agirlastim oturunca kalkamıyorum artk sürekli ayakta ve iş yapıyorum çünkü oturunca yada yatınca zor kalkyrm 
0 oy
2 Ocak 2023 (1,149 puan) cevapladı
Biz de Çarşamba gideceğiz bakalım :) heyecanla bekliyorum oğlumu görmeyi, belki yüzünü gösterir bu defa diyoruz :) zorlanmaya başladım. Konuşurken bile yoruluyorum sanki :/ 
0 oy
2 Ocak 2023 (228 puan) cevapladı
Bende 33+3 haftayım. Endişe merak biraz korku ve birazda ne olacaksa hemen olsun modundayım. En çoğu da günlerim hep dua dua dua ile geçiyor. Kan uyuşmazlığım pozitif ve perinatoloji takipliyim. Her an bebeğim kansız kalıp ölebilir yada her an ameliyata alınabilirim modundayım. Erken olursa küvezde bekleme zamanları endişesi var. Diğer bir taraftan ikili testim riskli çıktı 238.1 ihtimal. Haricinde başka bir test ve detaylı da yaptırmadım. Hep hüzün hep merak hep endişe hep korku hep dua. Rabbim korktuğumuz yerlere uğratmasın. Rabbim yardımcımız olsun. 
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Amin canim Allahim yardimcimiz olsun icini ferah tut aklina kötü seyler getirme. Bizde kan uyusmazligi icin igne vurunduk ama su an bebegimin kan grubu belli degilmis dogduktan sonra belli olucak dedi doktorum sanirim kan ignesi her ihtimale karsi yapiyolar.
3 Ocak 2023 (0 puan) yorumladı
Merhaba benimde kanuyuşmazlığı testim pozitif 30.haftadayım sizin indirekt coomst test sonucunuz kaç çıkıyor
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Kusura bakma ya indirek coomst testi ne demek onu bilmiyorum aciklayabilir misin yardimci olmak isterim
3 Ocak 2023 (228 puan) yorumladı
İndireks coomb testim titreli ölçüyor doktorum 1.256 üstü çıkıyor. Doktorum bizşm labaratuar makinemiz 256 ya kadar ölçüyor dedi. Benimki daha yukarısında.  Belki 500 belki bin üstü bilemiyoruz dha detaylosını.
25 günde bir ölçüyor. Bir hafta bakıyoruz yükselirken buluyor sonraki 25 günde yerinde duruyor. Şuana kadar bebeğimde bir anrmilik yok hareketleri iyi. Her 15günde bir bebeğin durumunu inceeliyor. 25.haftada öğrendim pozitif olduğumu. Şuana kadar kan nakli yapılmadan geldik. 34 haftada alırım sorun oluşursa demişti. Şükür 34e geldik gibi. 33.5 hafta olduk. Kan naklinden kurtulduk. Şimdi yine 15 günde bir gideceğim. 38 haftayı doldurana kadar bişey olmazsa d evam edeceğiz ama anemilik başlarsa hrmen sezeryan. Sizin adınıza da çok üzüüldüm. Benim 3. Çocuğum olacak inşallah. İlkinde böyle olsaydı gerçekten mahvolurdum sanırım. Rabbim kolaylık versin
4 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Ben devlet hastanesine gidiyorum dun gittigimde nst cekildi sanci var mi yok mu onun icin sanirim yanlis bilmiyorsam. nst disinda baska bi nakineye baglanmadim belki hastaneden hastaneye degisiyodur
0 oy
2 Ocak 2023 (456 puan) cevapladı
Bende 35+3 üm ama artık benim son ayım sayiliyor sanırım ama çook zorlanıyorum artık kasılmalarım başladı iyice uykular haram oldu 
0 oy
2 Ocak 2023 (764 puan) cevapladı
36 haftamdayım belim kırılıyor artık taşımakta zorlanmaya başladım kasılmalar sancılar bir taraftan sıkıştırıyor beni vajina ve bacak ağrıları zaten kurtulamadım yere oturunca vajinam ağrıyor ve kalkamıyorum sağ sağlim kucağımıza alalım inşallah rabbimin izni ile 
3 Ocak 2023 (764 puan) yorumladı
Bizde bilmiyoruz kız erkek dediler hep kendini kapattı bu zamana kadar öyle kaldık bizede sürpriz olucak :)
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Gostermiyosa kiz derler :) hadi hayirlisi
3 Ocak 2023 (764 puan) yorumladı
Aynen öyle hayırlısı önemli olan hayırlı sağlıklı evlat olması :)
4 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Bizimki hemen gosterdi  kendini erkek :) cikolata yiyip oyle gitmistim ben hastaneye çikolatanın etkisi oluyomus cocuk kipir kipir oluyomus icerde belkide ondandir  bizimkide coklu ultrasonda gostermedi kendini aslinda orda kesin belli oluyomus cinsiyeti
4 Ocak 2023 (764 puan) yorumladı
Bende çok çikolata yiyip girmiştim ama bu zamana kadar kendini kapattı göstermedi bazıları erkek dediler bazıları kız dediler bayan doktora gittiğimde erkek diyorlar erkek doktora gittiğimde kız diyorlar
0 oy
2 Ocak 2023 (279 puan) cevapladı
34+1 artık dönmekte kalkmakta zorlanıyorum ve bacak aralrim açıyor yürümekte zorlaniyorm 
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
O agrilar bendede iki haftadir var bizde 33+2 icindeyiz en cokta yatakta dönerken cok zorlaniyorum
3 Ocak 2023 (279 puan) yorumladı
Hayırlısı  ile  kavuşuruz insallah
3 Ocak 2023 (417 puan) yorumladı
Aminnn:) :)
3 Ocak 2023 (279 puan) yorumladı
Amiin :)
0 oy
2 Ocak 2023 (11 puan) cevapladı
İyi gitmiyor bende 32 haftadayim kayınvalidem gille yaşadığım için oturamiyorum doğru düzgün artı belimde 8 tane platin var belim agriyo dediğimde daha erken diyor pskolojikte hiç iyi digilim
3 Ocak 2023 (279 puan) yorumladı
Bana da kayinvalidem bakıyor vallahi ömrü uzun olsun erken doğum riskim de var .nasip Rabbım sağlıkla kavuşmak nasip etsin  insallah
3 Ocak 2023 (11 puan) yorumladı
Tekrardan kusura bakmayın
3 Ocak 2023 (279 puan) yorumladı
Siz iyi misiniz bende kötüdür demedim. Kendinizyazıp kendinz mi okuyorsunuz..Allah kolaylik versin ne diyim
3 Ocak 2023 (279 puan) yorumladı
Ayrı zamanda size değil bir prens annesine cvp verdim.
3 Ocak 2023 (11 puan) yorumladı
Kusura bakmayın psikolojim aşırı kötü

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

8 aylık hamilelikte doktor kontrolünde nelere bakılır?
8 aylık hamilelikte yapılan doktor kontrolünde bebeğin gelişimi, kilosu, boyu, amniyon sıvısının miktarı ve kalp atışları detaylıca incelenir. Ayrıca annenin tansiyon ölçümü, kilo takibi ve olası ödem durumu kontrol edilerek doğum öncesi son hazırlıklar için değerlendirme yapılır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
8 aylık hamilelikte en sık yaşanan şikayetler nelerdir?
8 aylık hamilelikte en sık karşılaşılan şikayetler arasında nefes darlığı, bel ve sırt ağrıları, mide yanması, sık idrara çıkma ve bacaklarda ödem yer alır. Bu dönemde bebeğin büyümesiyle birlikte iç organlara baskı arttığı için sindirim sistemi ve hareketlilikle ilgili bu tarz değişimler oldukça normal kabul edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
8 aylık hamilelikte bebek kaç kilo olmalı?
8 aylık hamilelik döneminde, yani yaklaşık 32-35 haftalar arasında bebeğin ağırlığı ortalama 1800 gram ile 2500 gram arasında değişkenlik gösterir. Ancak her bebeğin gelişim süreci kendine özeldir; doktorunuz ultrason ölçümleriyle bebeğinizin persentil değerlerine bakarak gelişiminin haftasıyla uyumlu olup olmadığını size net bir şekilde söyleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
8 aylık hamilelikte erken doğum belirtileri nelerdir?
8 aylık hamilelikte erken doğum belirtileri arasında düzenli aralıklarla gelen ve şiddeti artan kasılmalar, vajinal kanama, su gelmesi veya yoğun vajinal akıntı artışı bulunur. Eğer alt karın bölgesinde baskı hissi, bel ağrısı veya bebek hareketlerinde belirgin bir azalma fark ederseniz vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
8 aylık hamilelikte uyku düzeni nasıl olmalı?
8 aylık hamilelikte en ideal uyku pozisyonu, kan akışını desteklemek için sol tarafa doğru yatmaktır. Uyku kalitesini artırmak için bacaklarınızın arasına destek yastığı koyabilir, yatmadan önce ağır öğünlerden kaçınarak vücudunuzu dinlendirebilir ve gün içinde kendinizi yormadan kısa dinlenme molaları verebilirsiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,150 soru

24,665,544 cevap

366,953 kullanıcı

...