35 haftalık hamileyim, ellerimdeki uyuşma ve ağrı neden olur?

0 oy
261 göst.
16 Ocak 2023 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde (42 puan) sordu
Herkese selamlar 35 haftalık Hamilelikte çok çok zorlandığım şey ellerimde uyuşma sonrası şiddetli ağrı,, ağrıdan duvarlara vurasım geliyor uykudan uyandıran bir ağrı.

2.  Bebeğim ilkinde böyle bişey yaşamadım bunun sebebi ne olabilir diyorum, çarşamba günü Dr kontrolü var soracağım. Burada yaşayan sebebini bilen varmı?? Şu anda bu yazıyı yarım saatte yazabildim ellerimdeki uyuşukluk nedeniyle
Gebelik haftası 35

2 Cevap

0 oy
16 Ocak 2023 (9 puan) cevapladı
Öncelikle çok geçmiş olsun. Bende 35haftalık hamileyim.ilk hamileliğimde asla böyle bişey yoktu ama bu hamileliğimde son 2aydır özellikle gece parmaklarında uyuşma var son bi iki haftadır da ağrı yapmaua başladı.doktorum bana magnezyum hapı verdi ocean marka onu içiyorum ama çok yararlı olmadı .Bi fizik tedaviye git dedi atel yapılırmış ama fizik tedaviye gitmedim şuanda sizin kadar olmasa da parmaklarım uyuşmaya başladı benimde.çok kötü zor bi durum bişeyi tuuttuğundan şüphe duyuyo insan.Allah şifa versin 
16 Ocak 2023 (42 puan) yorumladı
Sadece uyuşma olsa dayanağım sancı yapıyor resmen
-Reklam-
0 oy
16 Ocak 2023 (12 puan) cevapladı
Magnezyum eksikliğinden kaynaklanıyor eczaneden alıp içmeye basla cok iyi gelicek kramp falanda olmaz bnde öleydim parmaklarımı hissetmiyordum kramplar giriyordu bacaklarıma aglayarak uyanıyordum hatta simdi cok sükür öyle bi problem yok
16 Ocak 2023 (42 puan) yorumladı
Yarın doktora göstereceğim bakalım dayanacak gibi değil çünkü

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamileliğin 35. haftasında ellerde uyuşma ve ağrı neden olur?
Hamilelikte ellerde uyuşma ve ağrı, genellikle vücutta artan ödemin sinirler üzerindeki baskısından kaynaklanan karpal tünel sendromuna bağlıdır. 35. haftada ödemin artmasıyla birlikte el bileğindeki kanaldan geçen sinirlerin sıkışması, uykudan uyandıran şiddetli ağrılara ve parmak uçlarında karıncalanmaya yol açabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte el uyuşması ve ağrısı nasıl geçer?
Gebelikte el uyuşmasını hafifletmek için el bileğini dinlendirmek, uyurken bilekleri bükmemeye dikkat etmek ve ödemi azaltacak şekilde kolu yüksekte tutmak etkili olabilir. Ayrıca doktorunuza danışarak kullanabileceğiniz el bilek atelleri, sinir üzerindeki baskıyı azaltarak ağrının şiddetini önemli ölçüde düşürebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ellerdeki uyuşma ne zaman geçer?
Hamilelik kaynaklı karpal tünel sendromu belirtileri, genellikle doğumdan sonra vücuttaki ödemin atılmasıyla birlikte birkaç hafta içinde kendiliğinden geçer. Ödem seviyesi azaldıkça sinirler üzerindeki baskı kalkar ve ellerdeki uyuşma ile ağrı hissi kademeli olarak son bulur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el uyuşması için hangi doktora gidilir?
Hamilelik sürecinde yaşanan el uyuşması ve şiddetli ağrı şikayetleri için öncelikle takipli kadın hastalıkları ve doğum uzmanınızla görüşmelisiniz. Eğer ağrı günlük yaşamınızı çok kısıtlıyorsa, doktorunuz sizi gerekli gördüğü takdirde fizik tedavi veya ortopedi bölümüne yönlendirerek el bileği için uygun tedavi yöntemlerini belirleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte ellerde şiddetli ağrı tehlikeli midir?
Gebelikte ellerde görülen uyuşma ve ağrı genellikle gebeliğin doğal bir süreci olan ödeme bağlıdır ve geçicidir. Ancak ağrıya eşlik eden ani tansiyon yükselmesi, yüzde veya tüm vücutta aşırı şişlik gibi belirtiler varsa preeklampsi riski açısından vakit kaybetmeden doktorunuza başvurmanız hayati önem taşır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
6 cevap 699 göst.
0 oy
5 cevap 319 göst.
0 oy
4 cevap 464 göst.
15 Eylül 2018 Hamilelikte Anne Sağlığı kategorisinde HavvaTusem (175 puan) sordu

1,512,257 soru

24,666,892 cevap

367,044 kullanıcı

...