1 yaşındaki kedimle bebeğim aynı evde yaşayabilir mi?

0 oy
1,540 göst.
17 Ocak 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (198 puan) sordu

50 günlükken aldığım kedim şuan 6 aylık bebiş doğduğunda tam 1 yaşında oluyor. Tüm aşıları tamam. Ama herkes bebek olduktan sonra olmaz diyor. Ben vvermek istemiyorum çok seviyorum kedimi(Müslüm). Bu konuda deneyimi olan var mı ? Kedi bebeğe zarar verir mi? Tüy konusunda ne gibi önlemler almalıyım? 

image1

Gebelik haftası 14
Kapatılma nedeni: Sohbet amaçlı açılan konular yasaktır. Menüden gebelik dışı konular için ayrılmış alanda konunuzu açabilirsiniz..

22 Cevap

+1 oy
17 Ocak 2023 (1,149 puan) cevapladı
Tatlım, bizim de kedimiz var, Ceviz :) herkes bir şey diyor ama ben sağlıkçıyım zaten :) aşıları yapıldı kedimizin ve iç dış parazit düzenli şekilde yenileniyor... Yani bebek için hiçbir sorun teşkil etmiyor hatta kedimiz bunalıma girecek eve bir insan daha eklenince :D 

At diyen çok oluyor ki burada da vardır muhakkak aynı dusuncede olan... Tamamen senin ne istediğine göre değişir ki yapılan araştırmalar, çocuklar ile hayvanların bir arada yaşamasının, çocuk gelişimi açısından daha faydalo olduğunu söylüyor. 

Köpek almayı da düşünüyoruz bakalım yaza doğru :) kedimizi strese sokmayacak bir cins bakıyoruz şu an... 
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim rahatladım. 40 i çıkana kadar yanına almalı mıyım peki :)
-Reklam-
+1 oy
17 Ocak 2023 (1,149 puan) cevapladı

image

image

8 aylık hamileyim ve geçen gün çektim şu öptüğüm fotoyu:) hep benimle, bebeğimizin beşiğinde uyuyor şu sıralar ama doğduğu zaman almayı düşünmüyoruz yatak odasına, çocuğun üstüne yatar ve ben uyuyor olurum diye korkuyorum... Yoksa normal zamanda aynı beşikte takilabilirler :). İsyanı olan da kendi evine almasın, çocuğuna yanastirmasin...
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Yaaa maşallah balll. Aslında çok iyi arkadaş ama işte çevreden öyle yorumlar alıyorum ki artık bebeğin ölür e bile gitti sonu Allah korusun
17 Ocak 2023 (1,149 puan) yorumladı
Ay aman boşverin :) çevreyi asla dinlemiyorum ben... Ağzı olan konuşuyor, yahu bir komşu, salıncağa binme çocuğun gözleri ters döner dedi, delirdim... Sakız çiğneme çok bez kirletir vs vs :) yani kendim doktora yapan insanım, he deyip geçiyorum, bazen diyemiyor sinirleniyorum :D
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
:) çok doğru yeni doğmuş bebeğin gözüne limon sıkanı da gördüm.  Kadını süte oturtanida
0 oy
17 Ocak 2023 (2 puan) cevapladı
şuan oglum 1 buçuk yaşında 8 aylıkken kedimde vardı 1 ay bakabildim bebekle birbirlerini vuruyodular tırmık atıyodu kedi çok komiktiler beraber eğleniyodular fakat kediyle fazla ilgilenemedigim için sürekli miyavlıyodu zordu yani ben bakamadm
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Zarar verdi mi hiç bebeğe acaba
17 Ocak 2023 (2 puan) yorumladı
bebek ona daha çok zarar veriyodu ufak olduğu icin bebekten korkuyodu ara sıra öcünü alıyodu tırmık atarak  fazla kalmadı zaten 1 ay bakabildim
0 oy
17 Ocak 2023 (7 puan) cevapladı
Yanlış bişey demek istemem ama gebelikte de zararlı ilgilenen ebe kedi yada köpek varsa evde bulundurmayı tüylerden dolayı bir mikropa neden oldugunu söylemişti yani kedi gebelikte de zararlı diye biliyorum tüylerinden dolayı çok tatlı kediniz maşallah
17 Ocak 2023 (301 puan) yorumladı
Sevmedim gebeliğimin ilerlemesini ve beni ısırıp tırmalamasını engelledim temas etmedim kısaca bi kaç ay şimdi ondan kaynaklı bi sıkıntım yok
17 Ocak 2023 (1,149 puan) yorumladı
Bizimki ısırıyor da, timaliyor da yapacak bir şey yok, asabi bir kedi... Hatta kedi değil canavar :) serklajli gebeyim, annemlere gittik kalmaya iki ay, kedimizi de götürdük... Orda da herkesi tırnaktan geçirdi :/ hani veteriner videolarında deli kediler oluyor ya, eldivenle bile tutulmayan, heh onlardan işte tırnak kesim aşamasında :D veterinerimiz eve gelip yapıyor aşısını tedavisini var ise :)
17 Ocak 2023 (1,187 puan) yorumladı
Ya var ya en sevdiğim kedi tipi ha :D deli gibi kedi hastasıyım çok aşırı seviyorum ısırasım geliyor kedi gördükçe:D
17 Ocak 2023 (301 puan) yorumladı
Evet beni tırmalayanda tekir ve deli yaşını geçti biraz sakinledi eşim yaklaştırmıyordu durduk yerde atlayıp tırmalayıp kaçıyor manyak
18 Ocak 2023 (1,149 puan) yorumladı
Tekirler yaramaz oluyor biraz :) ellerim hacamat yapılmış gibi oluyor bazen :D ama çok seviyorum yine de Ceviz'i :)
0 oy
17 Ocak 2023 (661 puan) cevapladı
Yuvarlansin gitsinler bırak bı doktor var Şule instada kedisi vardı 4 senedir birlikte yaşıyordu hamileyken biri sormuştu napacaksin kediyi doğumdan sonra diye o da birlikte buyuyecekler halılarda surunecekler birlikte falan demişti yani bunun tıbben bı zararı yok aşılarina dikkat et hiç kedi tüyünden birşey olan bebek duymadım zaten var kedim bende olsa birlikte uyutacagim onları 2 senedir benimle yaşıyor evlat gibi 
17 Ocak 2023 (661 puan) yorumladı
Daha küçük ilgi ister şuan bebek doğana kadar biraz durulur zaten bunlar hep uyuyo zorlanmazsin bence tekir olsa ayvayı yemistin onlar her yaşta oyuncu
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Buda oyuncu bazen fena ısırıyor umarım bebisi böyle isirmaz
17 Ocak 2023 (661 puan) yorumladı
Zaten ilk aylar kokusunu tanitirsin meraklanir gelir bakar ama benim şuan iki kedili arkadaşım var 5 sene sonra bebeği oldu ve beraber uyutmamak dışında her şekilde yanında bırakıyor bebek ağlarsa kapının önünde miyavliyolar ters giden birşey olduğunda hissediyorlar köpekler kadar olmasa da bence kediler de hisli
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Şuan bile bize karşı çok korumaci davraniyor. Eve yabancı biri gelince başımızda nöbet tutuyor :)
17 Ocak 2023 (661 puan) yorumladı
Bence yaparsın hayırlısı bakalum inşallah kıskanıp pskolojisi bozulmaz :) başka kaygın olmasın
0 oy
17 Ocak 2023 (41 puan) cevapladı

Ben bunu yerim yaa Rabbım korusun maşallah :P

0 oy
17 Ocak 2023 (1,132 puan) cevapladı
Kedinin aşıları tam ise asla zararı olmaz insanlar hep der hep konuşur sen kendin bakacaksın ben sahiplenip sonra da bebek olunca atılan hayvanları gördükçe çok karşıyım böyle olayların olmasın ltfen onu yuvasından etmeyi düşünmeyi o da bir canlı onunda hisleri var benim de evde kedim var ve her şeyi ile ben ilgilendim bu zamana kadar hiç bir sıkıntım da olmadı şükür bebeğimde gayet iyi doğumuma az kaldı ve ikisi beraber büyüyecekler diye çok heyecanlıyım çünkü ikiside benim evladım.  Hayvanla büyüyen çocuklar daha dirençli ve arkadaşş canlısı olurlar sosyal olurlar olumlu yönleri her şekilde fazla tüğden de asla birsey olmaz tedirgin olup kendinizi boşuna sitrese sokmayın derim 
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Asla atmayı düşünmedim zaten ablama verecektim. Ama bu balı da yuvasından alıştığı ortamdan çıkarmak istemiyorum
17 Ocak 2023 (1,132 puan) yorumladı
Hiç merak etme ilk defa kedi bakıyorsun sanırım ben yıllardır kedi baktığım için asla şüphe duymadım kafam da bebeğim ile güzel gecinecekler insallah herkesin deneyimi farklidir kotu fikirlerini söyleyenlere cevabın her zaman net olsun ki bir daha kötü yorum yapmaya cesaretleri o olmasin banada çok diyorlar benim cevabım siz değil ben bakıyorum sizin değil benim bebeğim o yüzden kimsenin fikri beni ilgilendirmuyor:)
0 oy
17 Ocak 2023 (39 puan) cevapladı
Bence hiç endişe etmeyin benim de iki oğlum var 

32 haftalık hamileyim doktoruna en başta nasıl önlem almalıyız dedim hiç bir şey yapma mis gibi büyürler beraber dedi
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Çok rahatladım peki 40 i çıkana kadar uzak tutmalı miyim sizce
19 Ocak 2023 (39 puan) yorumladı
Ben hiç uzaklaştırmayı düşünmüyorum sadece üstüne çıkmasına müsaade etmem sanirim
0 oy
17 Ocak 2023 (490 puan) cevapladı
İkisine bir arada bakabilecekseniz bir sorun olmaz. Çünkü internette gordugumuz onca videoda hem kedi köpek bebkler bir arada sorun olsaydi onlarda da sorun olurdu. Unluler mesela hayvanlari cocuklari bir arada 
0 oy
17 Ocak 2023 (33 puan) cevapladı
Ben kronik böbrek hastasıyım yeni nakilliydim 7 yıl çocuğum olmadı böbrek atar enfeksiyon kaparsin dediler kesimden yine vazgeçmedim daha sonra hamile kaldım senin gibi baskı gördüm kendini düşünmedin bebeği düşün diye başta eşim baskı yaptı ve kedimden ayırdılar hala uzgunlugum geçmiyor gün geçmiyor ki bebekte sorun var diyorlar ve ben o yavrumdan vazgectigim için böyle düşünerek hamileliğim berbat geçiyor hayvandan değil enfeksiyon insandan geçiyor benim düştüğüm hataya düşmeyin vazgecmeyin ondan sahiplendirdihim kişi çok iyi biri gidip görüyorum ama evdeki gibi olmuyor hala bu psikolojide kurtulamiyorum lütfen yapmayın
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Onsuz bu evi düşünemiyorum bile. Ama çok korkuttular ilk bebeğin ciğerine yapışır kılı bebeğin ölür falan. Çok korktum ama. Veremiycem Allah büyük
17 Ocak 2023 (33 puan) yorumladı
Arkadaşım sadece ilk 40 gün yaklastirmadi ayrı odalarda tuttu sonra birlikte yediler birlikte uyudu bebek ve kedi maşallah bebiş sağlıklı tosun gibi çok esirgemeyin sakinilan göze çöp batar sağlıkla büyüsün ikisi de inşallah
0 oy
17 Ocak 2023 (42 puan) cevapladı
Bende ikizlere hamileyim 3 buçuk yaşında kedim var aşıları tam hiçbir sıkıntı yaşamadım ki bazen kumunu bile temizlemek zorunda kaldım. Kediler bebeklere hiçbir şey yapmaz aksine onlara mikrop vs bulasır gibi şeyler sadece hurafe.Evcil hayvanla büyüyen çocukların bağışıklık sistemi daha güçlü oluyor ve daha az hastalanıyorlar. Yurtdışında çocuklar hayvanlarla iç içe büyüyor biz Türkler çok abartıyoruz herşeyi 
0 oy
17 Ocak 2023 (147 puan) cevapladı
Evimde 10 yaşında golden köpek ile  2 yaşında tekir kedim var ve evimde büyük bir ev degil 2+1.Tam tersini düşünüyorum. Hayvanların bebeklerin büyümesinde büyük bir etkisi var. Kedinizi traş edebilirsiniz. Doğumuma 1 ay kaldı 2 hafta öncesinden hayvanlarımı traş edeceğim. Çevrenizdekilere kulak asmayın lütfen. Doktoruma da danıştım hayvanların bebeğe yönelik olumsuz hiçbir etkisi yok dedi. Aşıları tam ise sizinle yaşayabilir diye düşünüyorum. 
0 oy
17 Ocak 2023 (216 puan) cevapladı

Kedilerin aşıları tamsa sıkıntı olmaz. Toksoplazma denilen virüs de kediniz fare avlıyorsa sıkıntı kii o da ev kedileri için geçerli değil. Buradaki en önemli durum aşıları. Ayrıca araştırmalara göre evcil hayvanlarla büyüyen bebişlerin daha az (astım gibi ) üst solunum yolu enfeksiyonuna yakalandığını göstermiş. :)

17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Valla mama bile seçiyor değil fare. Asla başka mama yemez. Kendimize nasıl bakiyorsak ona da öyle bakıyoruz
0 oy
17 Ocak 2023 (665 puan) cevapladı
Bebeğin uyuduğu odaya sokmadığın sürece sorun olmaz bence ama şu var bebek emeklediginde  yerlere sürülüyor kedi de kakasını yapan bir hayvan sonuçta oralara oturuyor kalkıyor ne bileyim ya zor vallahi Allah kolaylık versin Ben bakamazdım
0 oy
17 Ocak 2023 (1,187 puan) cevapladı
Kesinlikle evladınızı bir başkasına vermeyin aşıları herşeyi tamamsa ve sağlıklıysa kesinlikle ne size ne bebeğinize zararı olmaz aksine hem size hem bebeğinize psikolojik desteği bile olur çocuğunuz merhametli hayvan sevgisiyle büyür insanların dediklerine hiç bakmayın bu zamana kadar kedinin tüyünden zarar gören birine hiç şahit olmadım 
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Bende astım hastasıyım hiçbir sorun yaşamadım. Zaten yavrum çok korumaci davraniyor kıyamıyorum
0 oy
17 Ocak 2023 (368 puan) cevapladı
Cok severim kedileri kopekleri ama besleyemiyorum ben.annem işe gittigi kadinin evinde kediden dolayi mikrop kapti gecenlerde.gozu kapandi resmen haftalarca.doktor kedi tüyü demiş enfeksiyon kapmis girince.temizlik yaparken girmiş işte ki çok tüy var maalesef.illaki girecek çocuğunuzun agzina burnuna buna engel olmaniz imkansız.ucusuyor ortalikta.karar sizin tabiki.
0 oy
17 Ocak 2023 (2,280 puan) cevapladı
Allahim cok guzel bi kediii.ablamlarinda kedileri var bebekleri de var 9ayina geldi birlikde boyuduler.simdi yurutecde kediyi kovaliyir kuyrugunu dartir kedi fis bisey yapmiyor inanirmisin?biz ve ya baska biri bisey yaosa kuyruguna dokunsa tirnak atir ama ablamin ogluna hic bir sekilde tepki vermir.hijyen cehetden deye bilmerem zarar olurmu diye ama boyle
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Buda öyle zarar vereceğini sanmıyorum sadece tüy sorun çıkarır mı diye korkuyorum
0 oy
17 Ocak 2023 (1,069 puan) cevapladı
Yaaa masAllah çok tatlı yaaa şu gözlere kiyilip da verilir mi hayvanlar bilir kimin sevip sevmediğini zarar verip vermiceni. Allahin izniyle hic bir şey olmaz.
0 oy
17 Ocak 2023 (712 puan) cevapladı
Ay benim de var kedim. Eşimin de astımı var. Asla vermem yavrumu. Siz de vermeyin birde cins kedi. Zaten cok hassas oluyolar. Elalem her seyi der. Bi bebeginize kavusun. Bir sorun olmazda beraber büyürler. 
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Kıyamıyorum ki zaten çok korumaci davraniyor
0 oy
17 Ocak 2023 (21 puan) cevapladı
İyi akşamlar bahsettiğiniz durumu yaşıyoruz. Büyüklerimiz tarafından baskı altındayım. Tüylerinden dolayi korkuyorlar bebeğe zarar verecek diye. Aslında biliyorum aşıları tamam olduktan sonra zarar vermeyeceğini ancak emin de olamıyorum

 Bebeğimiz 24 günlük oldu. Önceleri yatak ucumuzda uyurdu, yanımızda olurdu . Bebek doğduktan sonra odaya almadık önlem olarak. 

 Şimdilerde anladı sanırım kapıdan bakıyor genellikle girmiyor odaya. Ayrıca nerde olursa olsun bebek agladiginda kaciveriyor. Bebeğe yaklaşıp koklayıp gidiyor herhangi bir zarar vermiyor. Tüyü dışında bir sorun olmayacak sanırım.
17 Ocak 2023 (1,149 puan) yorumladı
Yani sorma gereği görmedim ben uzman biyologum, iki seneye doktor oluyorum inşallah:)
17 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Teşekkür ederim ozaman bilgi verdiğiniz için hocam :)
18 Ocak 2023 (21 puan) yorumladı
Doktoruma söyledim,onun da evinde iki kedisi var. Tüy ve alerji konusunda kafanız rahat olsun dersen sahiplendirebilirsin dedi. Ben çok zor vazgecmemiz ondan dedim. O da evin bir çocuğu sonuçta. Resmini gösterdim bayıldı kedime verilmez bu güzellik dedi
18 Ocak 2023 (1,149 puan) yorumladı
Alerji konusunda biz eşimle birlikte test yaptırdık ikimizde de yok kedilere :) genetik yatkınlığı olmayacak en azından oğlumuzun... Yani aklın yolu bir de insanlar direniyor inatla, kedisiz yaşam diye... Sevmeyen sevmesin, evime de karışmasın :) kiiiiz, biz kedi aldık diye kayinpederim evimize girmedi de keyfin bilir dedik :D şimdi milletin lafı ile Ceviz'imizden mi vazgececegiz :)

İnşallah çok güzel anlaşırlar evlatlarımızla :) abla olacaksın diyoruz Ceviz'e :D anlasa keşke
18 Ocak 2023 (198 puan) yorumladı
Valla masallah :) bende aynisini yapıyorum artık istemeyen gelmesin

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

1 yaşındaki kedi bebekle aynı evde yaşarken nelere dikkat etmeliyim?
1 yaşındaki kedinizle bebeğinizin güvenli bir şekilde bir arada yaşaması için en önemli kural, kedinin kaçabileceği yüksek alanlar oluşturmak ve onu bebeğinizle tanıştırırken kontrollü davranmaktır. Kedinizin tırnaklarının düzenli kesilmesi, bebeğin olduğu alanlarda ani hareketlerden kaçınılması ve kedinin dinlenme alanlarının bebeğin ulaşamayacağı yüksek seviyelerde olması olası kazaları engeller.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Bebek doğduğunda kedinin tüy dökmesi sağlığı nasıl etkiler?
Kedinizin tüy dökmesi doğrudan bir sağlık sorunu yaratmaz, ancak düzenli bakım ile bu durumu yönetebilirsiniz. Haftada en az 2-3 kez kedinizi tarayarak dökülen tüyleri azaltmalı, bebek odasını düzenli olarak süpürgeyle temizlemeli ve kedinin yattığı tekstil ürünlerini sık sık yıkayarak hijyen sağlamalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken evdeki kedinin aşılarının tam olması yeterli mi?
Evet, kedinizin tüm aşılarının tam olması ve düzenli veteriner kontrolünden geçmesi, evdeki hijyen ve sağlık güvenliği açısından en önemli adımdır. Özellikle iç ve dış parazit uygulamalarının aksatılmaması, kedinizden bebeğinize herhangi bir hastalık geçme riskini neredeyse tamamen ortadan kaldırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Kedi bebek doğduktan sonra kıskançlık yapar mı nasıl engellenir?
Kediler bebekten ziyade evdeki rutin değişimine tepki verirler, bu yüzden bebek gelmeden önce kedinizin günlük düzenini bozmamaya özen göstermelisiniz. Bebeğin eşyalarını önceden eve getirerek kedinizin kokusuna alışmasını sağlamak ve bebekle vakit geçirirken kedinize de sevgi ve ödül maması vererek onu ihmal etmemek kıskançlık yaşanmasını önler.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Yeni doğan bebekle kedi aynı odada uyuyabilir mi?
Yeni doğan bebeğinizle kedinizin aynı odada gözetimsiz bir şekilde uyuması önerilmez, bu nedenle uyku saatlerinde kapıları kapalı tutmak en güvenli yaklaşımdır. Kediler sıcak ve yumuşak yerleri sevdikleri için bebeğin üzerine çıkma eğilimi gösterebilirler, bu yüzden bebeğinizin uyuduğu odayı kediniz için kısıtlı alan haline getirmek en sağlıklı tedbirdir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
8 cevap 767 göst.
0 oy
6 cevap 448 göst.
17 Eylül 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde misafir sordu
0 oy
3 cevap 548 göst.
0 oy
13 cevap 1,058 göst.
20 Temmuz 2024 Hamile Kalamama kategorisinde Aysssooooo (2 puan) sordu

1,512,746 soru

24,673,193 cevap

367,380 kullanıcı

...