Gebelik şekerim yüksek çıktı, insülin kullanmasam olur mu?

0 oy
530 göst.
9 Şubat 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (296 puan) sordu
Hanimlar şeker yüklemesi yaptırdım yüksek çıktı dahiliyeye gittim insülin verdi kullanmam için,çok yüksek de değil diyetle de düşer dedi bende hemen şeker ölçüm cihazı aldım 1 hafta ölçücem sadece diyetle düşerse sizce insülin vurmasam olmaz mı ki :(
Gebelik haftası 28

9 Cevap

0 oy
9 Şubat 2023 misafir cevapladı
Dusmezse insülin kullanılır insulinden niye korkuyirsunuz ki?
9 Şubat 2023 (296 puan) yorumladı
Tüp bebekle oldu benim yavrum o kadar iğne vurundum ki göbekten kalçadan artık iğne lafı bile duymak istemiyorum :(
9 Şubat 2023 misafir yorumladı
Yapacak birsey yok. Kan sulandiricikar, düşük igneleri, insülin l, tansiyin icin serumlar, dogana kadar cektim ben. Digurdum 3 ayda gecmedi izleri.
-Reklam-
0 oy
9 Şubat 2023 (5 puan) cevapladı
Merhaba geçmiş olsun. Bende de şeker var. İstikrarlı diyetle insüline  gerek kalmadan ilk çocuğumu doğurdum. Şimdi ikinciye hamileyim. Yine şeker var diyet yapıyorum. 
9 Şubat 2023 (296 puan) yorumladı
Sağolun,sizede geçmiş olsun bende 1 hafta diyet yaparak ve şekerimi ölçerek takip edicem bakalım
0 oy
9 Şubat 2023 (166 puan) cevapladı
Yani hemen insüline başlatmıyolatki benimde var gebelik şekerim ve diyetle dengeli tutabiliyorum insülıne ihtiyaç yok dedi doktorum ama eğer bir haftalık diyette şekeriniz diyete rağmen yükseliyorsa o zmn mecbur yani insülin kullanmanız doktorunuz kullan dediyse kullanın lütfen sonra bebek çok kilo alıyor anne karnında ve doğduğunda allah korusun solunum sıkıntısı falan yaşamasın
0 oy
9 Şubat 2023 (125 puan) cevapladı
Diyet yaptinmi insuline gerek kalmaz açlığın en fazla 95 tokluğuna 150 olmalı hergun takip yapacaksin
9 Şubat 2023 (571 puan) yorumladı
merhaba benimde seker yuksek cikti diyetle iyi gidiyor ama   banada aclik siniri 90 toklukta 140 dendi ama bazen 146 falan cikiyor yuksekmi oluyor ozaman
9 Şubat 2023 misafir yorumladı
90_140 olmasi gerekeni canim sen ona gore takip etcen.
9 Şubat 2023 (125 puan) yorumladı
Suan en iyi hastanedeyim Dahiliye doktorları değil endokrin doktoruyla çalışıyorum gebelikte bu sonuçları kabul ediyoruz diyorlar insuline gerek kalmaz dediler çıkan sonuç sanki 200 arafa dağlar kadar fark var hala yatis yapiyorum takip ediliyorum hastanede başka sorunlardan eğer olsaydı bir sorun ilk başta bana yaparlardı insulin
9 Şubat 2023 misafir yorumladı
Endoktorin doktoru ve diyabet doktoru ile birlikte kontrolun yapildi. Diyabet hemsiresinden ozel 3 kur eğitim aldim. Ona göre insulin baslangici yapildi. Bu sizin haftada kac kez 150 gördüğünüz ile alakali.
0 oy
9 Şubat 2023 (204 puan) cevapladı
İnsulin kullanilmasi gerekiyorsa bunu aksatma diyabet bebegi etkiler oglum seker yuzunden iri dogmustu ve cigerleri gelismedi kuveze girdi. Lutfen doktorunun soylediklerinin disina cikma
0 oy
9 Şubat 2023 (181 puan) cevapladı
Bende şu an diyet yapıyorum ama bi.denycem norml.seyler yiycem bakicam.yuksek cikcakmi cnki 130u geçmedi toklgm daha 
9 Şubat 2023 (296 puan) yorumladı
Allah yardimcimiz olsun,benim 1.saat 195,2.saat 165 çıktı şekerim.
0 oy
9 Şubat 2023 (294 puan) cevapladı
Bende aynı şekilde şeker için diyet ve insülin kullandim diyetle olmadı insüline başladık bence kullan sekerin düşürüyor bebek için daha iyi ben 8ay boyunca kullandim şuan 24gunluk lohusayim insilin kullanmayi biraktirdi dahiliye doktoru doğumdan bir hafta sonra kullaniyorsun sonra ölçüm yapıp yazip doktora götürüyorsun ona. Göre devam et yada etme diyor.gebelikteki gibi olmuyor düşüyor gebelikte aclik 95 tokluk 140 diyor gebelikten sonra ise açlık 140 tokluk 180 diyor dahiliye doktoru yani insilinden korkama hiç bagimli kalmıyorsunuz 
9 Şubat 2023 (183 puan) yorumladı
Çevremde ki insalar beni bu konuda çok bunalttı insülin neden kullandın seni bağımlı yapacak diye. Ya zeten şeker sıkıntısı beynimi kurcalıyor birde öyle demeleri iyice beni strese sokuyor.
9 Şubat 2023 (294 puan) yorumladı
Cevrendekilere bakma sen bende insülin dedinde doktor agladim resmen ama kullandim gerçekten iyi geliyor 200m180 buluyordu insilinle düştü 140 tokluk aclik 95 100 çıkardı.ben biraktim şimdi 2 tane di insilin 2biraktirdi diyetle olmasaa başla insile korkma
9 Şubat 2023 (183 puan) yorumladı
Teşekkür ederim bilgileriniz için. Umarım benimde bir an önce düşer de rahatlarim. Şeker yükseldiği gibi kapl atışlarım hızlanıyor,için bir acayip oluyor.
0 oy
9 Şubat 2023 (183 puan) cevapladı
Öncelikle geçmiş bende de aynı sıkıntı var ki benim şekerim çok yüksek çıkıyor. İnsüline başladılar. Onunda faydasını goruyor muyum galiba görmüyorum. Sabah açlık şekerim 165 lerde tokluk şekerim 265 leri bile geçiyor. Diyet uygulamasi yapiyorum ama etkisini halen vücudum görmedi. Şaştım kaldım. Tarçınlı su içiyorum etkisi biraz oluyor şekeri düşürüyor. Bir hafta takipte kalacağız dediler. Sonra kontrollere tekrar gideceğim. Şeker ailede ırsi olduğu için mi acaba onu da kontrollerden sonra soyleceklermis. 1 haftadır şekerim daha 140 dan aşağı inmedi.
0 oy
9 Şubat 2023 (127 puan) cevapladı
Benimde gebelik şekerim var 27 haftadan beri hep 3 hafta önde gidiyordu kilosu gelişimi dahiliyede şeker takibine alındım ilk diyetle başladık hergün ölçüm yaptım evde 2 hafta bir kontrole gittim hep çok şükür iğneye gerek kalmadı diyetle düştü şekerim şuan 37+3 haftalığız 1 haftaya  düştü fark usg 38+5 hafta faln çıkıyo bugün gittim kontrole  ve sana tavsiyem kesinlikle beyaz ekmeği bırak tam buğday ekmeği tüket pirinç pilavı makarna patates gibi şeker oranı yüksek şeyleri diyetisyenin verdiği ölçüde tüket  ve hazır tatlı şeyleri tüketmeyi bırak arada canın çok çekerse tadımlık ye vee en çok önemli olan şey bol su iç ve yürüyüş hareket et şekerin dengede olur hep 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerinde insülin kullanmadan sadece diyetle düşürmek mümkün mü?
Gebelik şekerinde insülin kullanımı, kan şekeri değerlerinizin diyetle hedeflenen aralıklara düşmediği durumlarda doktorunuz tarafından zorunlu görülür. Eğer açlık ve tokluk kan şekeri ölçümleriniz diyet yapmanıza rağmen sürekli yüksek seyrediyorsa, bebeğin sağlığı için insülin tedavisine başlamak en güvenli yoldur. Diyetle kontrol sağlanamadığı durumlarda insülinin ihmal edilmesi, gebelik komplikasyonlarına yol açabileceği için doktor tavsiyesine birebir uyulmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Evde şeker ölçüm cihazı ile gebelik şekeri takibi nasıl yapılır?
Evde şeker takibi genellikle doktorunuzun belirlediği saatlerde, genellikle sabah açlık ve ana öğünlerden bir veya iki saat sonra yapılır. Ölçüm cihazınızla aldığınız sonuçları bir günlüğe not ederek, haftalık ortalamaları doktorunuzla paylaşmanız tedavinin etkinliğini belirlemek açısından kritiktir. Ölçüm yaparken ellerinizin temiz ve kuru olması, doğru sonuç almanız için en önemli adımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde insülin kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Gebelik şekerinde kullanılan insülin, plasentadan geçmediği için bebeğe doğrudan zarar vermez ve güvenli bir tedavi yöntemidir. Aksine, kan şekerinin yüksek kalması bebeğin aşırı kilo almasına ve doğum sonrası şeker düşüklüğü gibi sorunlar yaşamasına neden olabilir. İnsülin tedavisi, kan şekerinizi sağlıklı sınırlar içinde tutarak bebeğinizi bu risklerden korumak için uygulanan tıbbi bir destek tedavisidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde diyetle kan şekeri düşürme süreci ne kadar sürer?
Diyetle kan şekeri kontrolü genellikle kişisel bir süreçtir ve etkisini görmek için genellikle 1-2 haftalık disiplinli bir beslenme programı uygulanır. Bu süre zarfında kan şekeriniz hedef değerlerin altına inmiyorsa, vücudunuzun insülin ihtiyacı olduğu anlamına gelir. Diyetin başarısı, karbonhidrat alımının dengelenmesi ve öğün düzenine sadık kalınması ile doğrudan ilişkilidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde insülin değerleri nasıl takip edilmelidir?
İnsülin tedavisi sırasında kan şekeri değerlerinin açlıkta genellikle 95 mg/dL, öğünlerden bir saat sonra 140 mg/dL ve iki saat sonra 120 mg/dL altında olması hedeflenir. Bu değerlerin üzerine çıkılması durumunda, doktorunuz insülin dozunuzu yeniden ayarlayabilir. Takip sürecinde değerlerinizi günlük olarak kaydetmek, doktorunuzun sizin için en doğru tedavi planını oluşturmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 237 göst.
11 Temmuz 2024 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Bubu1234 (34 puan) sordu
0 oy
1 cevap 517 göst.
0 oy
4 cevap 325 göst.

1,512,301 soru

24,667,413 cevap

367,065 kullanıcı

...