Doğuma günler kala stres yüzünden tansiyonum neden düşmüyor?

0 oy
478 göst.
15 Şubat 2023 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde (641 puan) sordu
Arkdslar kaynanamgldym çok güzel baklmyrmda kahvaltı yok bsy yok doğuma glmsm güya bakacklar kendi yemegomi de kendim yoyrm bulasigmi ykyrm kendim doğumum cumartesi günü klozet yoktu eşime ddm gel beni götür klozet.yok eve klozet taktırdı sirf kalayım diye şimdi klozet benim için takıldı gdyrm üstü hep pis anladiniz hep yani bıktım acelelrimi vardı kullanyrlar normal tuvaleti kapatmışlar klozete gdyrlsr önce nasıldinız öyle devam edin eşime dyrm gel beni evime götür gotrmyr sıkıntı stresten tansynum yuksek ckyr illa ailemden biri arayıp eşime küfür mü etmesi lazım evime geri dönmem için 

5 Cevap

0 oy
15 Şubat 2023 (790 puan) cevapladı
Erken doğum riskin mi var? Doğum zamanı anne yada k.valşde evine gidenleri anlamıyorum oturun eviniz de çocuğunuza bakın gelen yardıma gelir zaten risk olmadığı sürece evimden ayrılmam
15 Şubat 2023 (641 puan) yorumladı
Bn gtmyrdm eşim illa annemin yanına gtrcm getirdi boş işimi gucumu yine Yapyrm o yetmyr streslero sıkıntıları da btmyr evimden glmyrdm zorla gtrdi tansynm yüksekmiş de annesi bakack
15 Şubat 2023 (790 puan) yorumladı
Zor durum valla hele lohusayken hiç çekilmez
15 Şubat 2023 (531 puan) yorumladı
Kaynana hayatta bakmaz bunu unutmayın banada gel bakarım dedi yok dedim bana geldi kendisi lohusq yattı tek bir işime bile yardım etmedi bir kap yemek yapmadı iyiki yanına gitmemişim eşimde Allah razı olsun göndermedi yani nasıl istiyorsqm öyle oldu
15 Şubat 2023 (641 puan) yorumladı
Bnm eşim zorla getirtti başıma gelenleri size anlatsam derdiniz direk bosanin doktor dedi gidin acil doğumhaneye suyunuz azlms bıraktı gtrmedi ddi annemin yanına gtmemssn o yüzden beni dinlemyrsn o yüzden sırf bebeğim için bu şeylere katlanyrm ama bktm
15 Şubat 2023 (790 puan) yorumladı
Bebimkide öyle bana bakıcak diye geldi evime benden iş bekledi sezeryanlı halimle ikinci gün postaladım. Bana köstek değil destek lazım
-Reklam-
0 oy
15 Şubat 2023 (531 puan) cevapladı

Allah yardımcın olsun Allah merhametsiz kullarından uzak tutsun bizleri bu nasıl vicdan bu nasıl bir merhamet yoksunluğudur esinde dahil bu söylediklerime allahtan korkuları yok demekki yazık gerçekten.

Oraya gitmen kabahat olmuş senin benide çağırdılar gitmedim kendi evimde yatagimda yatcam dedim annemle kaynanam geldi yanıma annem baktı banada Allah razı olsun annem olmasaydı kaynanam bakmazdı bana 
15 Şubat 2023 (641 puan) yorumladı
Annem de yok bnm gelmedi tansynm sürekli çok cktigi için eşimde işte oldugundan dolahi bsy olsa annem gtrsn diye getirdi ama neler yasyrm ben blyrm evimde yatagim herşeyin varken glms kanepe üstünde uyyrm dyrum gel beni al gotrmyrda  eşim zaten dokuz aydır ciğerimi patlattı Bebek doğsa hep stresli dogck
16 Şubat 2023 (531 puan) yorumladı
Valla canım benimde sağlık sorunlarım vardı memleketimden uzaktaydim eşim işte gün boyu haftanın 2 günü nöbette gece yoktu ben yinede gitmedim rahatsızlandım kanamam oldu ambulans çağırdım hastahaneye gittim eşimde oraya geldi ben kimsenin derdini çekemem vallahi özellikle kaynana çekilir dert değil
0 oy
15 Şubat 2023 (1,398 puan) cevapladı
Niye gittiniz ki. Benimde ilk doğumumda 3 ay önce geldi gelmesini hiç istemedim. Eşim gelsin diye ısrar edince bir şey demedim ama bir dahaki doğuma son gün gelsin. İstemiyorum kimseyi. Daha çok pis oldu ev 2 kisiydik o gelince 3 kişinin pisliğiyle uğraştım. 3 kisiye yemek yaptım. 3 kişinin bulaşigini yıkadım 
17 Şubat 2023 (641 puan) yorumladı
Cnm benim eşimde keşke senin eşin gibi olsa ben bir düşük yaptım annesi yüzünden onu bilmesine rağmen hala annesinj savunuyor hala . Düşük yapacaktım doktor dddi ayağına gtrn yemeği asla da kalkmasın iş den bebek ölür iş yapmasin bir hafta onu idare edin sadece bir hafta geldim eve iki gün sonra dedi kalk yeter bu ne evinin işini yap biz de hamile kaldık tarla biciyorduk yok neyy sinir oldum nefret ettm kalktım iş yaptim ayakta çok kaldığım için soğukta kaldgm için düşük yaptım eşim biliyor bunu
17 Şubat 2023 (641 puan) yorumladı
Bilmesine rağmen ikinci çocukta bile almış getirmiş annesinin yanına diğerini de ben karnimda öldürmüşm annesinin suçu yokmuş abartmsm bsyleri
17 Şubat 2023 (531 puan) yorumladı
Valla canım benimde başıma iş aştı kaynanamın yüzünden bebeğimi alacaklardı 5 aylıkken yoğun bakıma düştüm onun hizmetini yapacam diye eşimde biliyordu ben yoğun bakimdayken gelmiş evime kurulmuş kirle bir yapmıştı hastaneden çıktım geldim eve dedi doğuma kadar kalcam 4 ay boyunca benimde ayağa kalkmamam gerekiyordu eşime dedim annen kalırsa ben yine hastahanlik olurum çünkü iş yapmayacak biliyorum. Eşimde annesine söyledi direk biz iki kişiyiz ne olsa yeriz evime bi şekilde idare ederiz kimse kalmasın yanımızda oda kalkıp gitti.
Beni çok madur ettiler hepsine eşim şahit oldu ve ne yapıyorlarsa zamanla eşimin yanında yapmaya başladılar oda gördü benim haklı olduğumu benim yanımda durmaya başladı Allah bin kere razı olsun eşimden her zor durumumda benimleydi seninkinin de gözü açılır insaallah
17 Şubat 2023 (641 puan) yorumladı
Benim görüyor bsy demyr ve yapmyr benim tam bir anneci
19 Şubat 2023 (1,398 puan) yorumladı
Allah hidayet versin eşine inşallah
0 oy
15 Şubat 2023 (473 puan) cevapladı
Senin adına çok üzüldüm ne desem bilemiyorum Allah yardımcın olsun kocana akıl fikir versin ailesinede düşünce empati duygusu versin inşallah şükür benim eşim ben nasıl mutluysam öyle yapıyor Allah senin esinede versin bu meziyeti
0 oy
15 Şubat 2023 (1,048 puan) cevapladı
Valla bu erkekln dusncezlszligi benmde hamilelikten bobregm sisti 2hafta gecti deprem oldu neymis bizim yasadgmz yerdede deprem bekleniomus kaynnam istemedgm halde goruncemi gonderdi 12 yasinda hic is yapmio yemegine kadr ayagina gotrdm gotunu kaldiripta bisj yapmadi hasta halimle bi gun 3gu  sabrettm kose koltgm var kucuk bi yayildi boyuda uzun ayaklarini uzatio yatio hic otrma huyu yok ben rahtsz yatmm lazim yer yok yatmaya esmle kavga ettm kiyamtlerj koprdm benden bebgmden dahamj degerli deprm olcaksa ordada olcak hurdada olcak die bobreklerim duzeldi derken tekrr azdi dedim allahtan esim anlayisla karsiladida gonderdi kaynnm geldi aldi ben dedim kimseye bakmak zorunda deilim ben hastyken kaynnma gitmedjm ben hersekulde kendi isimi kendim yaparm dedim esimede bana bakmak zorundasin dedim senn adina cok uzldm gercekten neyap et esini ukna et e burda is yapiosam kendj evindede yapsrsn yani ne die seni getirioki oraya cok ustiosa kendjsj kalsn anasinn yannda anlyissz gereksizler 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Hamilelikte stres tansiyonu ne kadar yükseltir?
Hamilelikte yaşanan yoğun stres, vücutta kortizol ve adrenalin hormonlarının artmasına neden olarak kan basıncını doğrudan yükseltebilir. Özellikle doğum öncesi dönemde yaşanan stres kaynaklı tansiyon artışı, anne ve bebek sağlığını riske atabileceği için ciddiye alınmalıdır. Uzmanlar, tansiyon değerlerinin 140/90 mmHg ve üzerine çıkması durumunda vakit kaybetmeden bir sağlık kuruluşuna başvurulmasını önermektedir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğum öncesi stres tansiyonu nasıl dengelenir?
Doğum öncesi stresi yönetmek için en etkili yöntem, kişiyi strese sokan ortamdan uzaklaşmak ve dinlenmeye odaklanmaktır. Düzenli nefes egzersizleri, hafif tempolu yürüyüşler ve doktor kontrolünde uygulanan tansiyon takibi stresi azaltmaya yardımcı olabilir. Eğer stres kaynağı çevresel faktörlerse, bu durumu eş veya aile bireyleriyle net bir şekilde konuşarak destek istemek, tansiyonun normal seviyelere dönmesine katkı sağlayacaktır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte yüksek tansiyon belirtileri nelerdir?
Gebelikte yüksek tansiyonun en belirgin işaretleri şiddetli baş ağrısı, göz önünde uçuşan noktalar, karın ağrısı ve ellerde veya yüzde ani oluşan şişliklerdir. Bazı durumlarda tansiyon yüksekliği hiçbir belirti vermeden de seyredebilir, bu nedenle düzenli tansiyon takibi yapmak hayati önem taşır. Tansiyonunuzun aniden yükseldiğini hissederseniz, evde istirahat ederek değerlerinizi tekrar ölçmeli ve yüksek seyretmeye devam ediyorsa mutlaka doktorunuzu bilgilendirmelisiniz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte ailevi stresle nasıl başa çıkılır?
Hamilelik döneminde aile içi çatışmalarla başa çıkmak için duygularınızı eşinize açık ve net bir dille ifade etmeniz gerekir. Stresin doğrudan fiziksel sağlığınızı ve tansiyonunuzu etkilediğini vurgulayarak, kendinizi daha güvende hissettiğiniz bir ortama geçme talebinizi dile getirin. Psikolojik destek almak veya bir aile danışmanına başvurmak, iletişim problemlerini çözmek ve hamilelik sürecini daha huzurlu geçirmek adına etkili bir yol olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma günler kala yüksek tansiyon riskli midir?
Doğuma günler kala yüksek tansiyon, gebelik zehirlenmesi (preeklampsi) gibi ciddi tabloların habercisi olabileceği için tıbbi açıdan yüksek risk taşır. Bu dönemde tansiyonun kontrol altında tutulması, hem doğumun güvenli gerçekleşmesi hem de bebeğin gelişimi için kritiktir. Tansiyonunuzun düşmediği durumlarda, durumun ciddiyetini eşinize ve ailenize anlatarak acilen tıbbi yardım almanız veya sakin bir dinlenme ortamına geçmeniz gerekebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular


1,512,367 soru

24,668,283 cevap

367,117 kullanıcı

...