6 haftalık hamileyim, tiroid ilacı kullanmam şart mı?

0 oy
289 göst.
17 Mart 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (4 puan) sordu
6 haftalık hamileyim hamilelik te tiroidim cikmis hamilelikte tiroidi çıkan varmi 
Gebelik haftası 6.hafta

5 Cevap

0 oy
17 Mart 2023 (1,801 puan) cevapladı
Benm çıkmıştı levotiron a 25mg la başladık düşmeyince doğuma kadar 50 mg kullandım doğumdan sonra bıraktım hapı
17 Mart 2023 (785 puan) yorumladı
Doktor bana da bu ilacı yazdı şimdilik 25mg ile başladık doğumdan sonra kalmaz dedi ama sizde devam etti baktırdınız mi hiç başka troidinixe bir de ilaç hiç yan etki yaptı mı bir de takviye ilaçlar da kullandınız mı ay biraz çok sordum ama kusura bakayin
17 Mart 2023 (1,801 puan) yorumladı
İlaç bi etki yapmadı alarm kurup her gün düzenli kullandım troid önüne gecilmesse tehlikeli takviye olarak kan demir ilacı kullanıyordum. Doktorum doğumu yaptığın gün bırak demişti dediği gibi yaptım 1 ay sonra da tekrar kontrol icin kan verdim bir sorun çıkmadı
17 Mart 2023 (785 puan) yorumladı
Çok şükür adına o kadar sevindim ki bende şuan kan ilacı decavit ve demir ilacı kullanıyorum dahiliye bugün levotiron 25mg verdi yarından itibaren sabah aç karnına yemekten 5 dakika önce iç dedi bakalım. Çocuğumun sağlığı için içeceğim zaten sana faydası yok bebek için dedi doktor bir de
17 Mart 2023 (1,801 puan) yorumladı
Aynen canım bize zarar vermiyor ama bebiş için önemli Rabb'im sağlıcakla kucağına almayı nasip etsin inşallah
17 Mart 2023 (785 puan) yorumladı
Amin kardeşim hepimize inşallah ❣
-Reklam-
0 oy
17 Mart 2023 (785 puan) cevapladı
Ben kuzum bugün yüksek olduğunu öğrendik ilaca başlayacağım bende ilk gebeligim endişelerim de var yani başından beri çıkmayan troid 23 haftalık iken çıktı yarılamıştım gebeligimi bile 
0 oy
17 Mart 2023 (133 puan) cevapladı
Ben arada bir düzenli olarak kanıma baktırırdım. Hamile olduğumu öğrenmeden önce tsh 1.87ydi hamileliğimin 10.haftasında genel kanıma bakıldığında 3.74 olduğunu farketti doktor 1.trimesterda max 2.5 olmalıymış hemen Euthyrox 25 mg başladık. Her ay düzenli kontrole geliceksin dedi bakalım düşmüş mü haftaya gideceğim tekrardan. Ama doğuma kadar hatta doğumdan sonra da öyle kafana göre bırakma sürekli kontrol etmemiz lazım seni dedi. Yan etki olarak sabah kalkar kalkmaz içiyorum midemi yakıyor biraz sanki bana mı öyle geliyor bilmiyorum içtikten yarım saat sonra yemek yiyebilirsin dediği için bekliyorum bi yarım saat çünkü. Şuan 12+6 yım bu arada. 
0 oy
17 Mart 2023 (291 puan) cevapladı
Benm çıktı levetiron 25 mg kullanıyorum endokrniloji doktorum sabah kahvaltıdan yarım saat önce iç hemen bişey yeme yarım saat sonra kahvaltını yapabilirsin dedi birde etkisi azalmasın diye yanında folik asit veya kan ilacı varsa beraber içme demişti 
0 oy
17 Mart 2023 (14,052 puan) cevapladı
Çoğu gebe kullanıyor. İçiniz rahat olsun. Erken farketmişsiniz. Hemen kullanmaya başlayın. Bebeğin beyin gelişimi için 2.5 altında olmalı. Levotiron 25 mg kullanıyorum ben. 4.4 le başladım 1 ayda 1.89a düştü. Kullanmaya da devam 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

6 haftalık hamileyim tiroid ilacı kullanmak bebeğe zarar verir mi?
Hamilelikte tiroid ilacı kullanmak bebeğe zarar vermez, aksine doktorunuzun reçete ettiği dozda kullanmak bebeğin beyin ve sinir gelişimi için hayati önem taşır. Tiroid hormonları gebeliğin ilk haftalarında bebeğin sağlıklı gelişimi için anneden transfer edilir. İlacı düzenli kullanmak, annedeki tiroid seviyelerini ideal aralıkta tutarak düşük veya gelişim geriliği gibi riskleri önlemeye yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte tiroid ilacı kullanırken nelere dikkat etmeliyim?
Tiroid ilacınızı her sabah aç karnına, kahvaltıdan en az 30-60 dakika önce bol su ile içmeniz ilacın emilimi açısından en kritik noktadır. İlacı içtikten sonra kalsiyum veya demir içeren vitaminleri hemen almamalısınız; bu takviyeler tiroid ilacının etkisini azaltabilir. İlaç kullanımında süreklilik sağlamak ve doktorunuzun belirlediği dozun dışına çıkmamak tedavinin başarısı için esastır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid yüksekliği neden tehlikelidir?
Hamilelikte tiroid değerlerinin yüksek çıkması, bebeğin sağlıklı gelişimi için gerekli olan hormon dengesinin bozulmasına neden olabilir. Tedavi edilmeyen tiroid bozuklukları düşük riskini, erken doğumu veya bebekte gelişimsel sorunları tetikleyebileceği için mutlaka kontrol altına alınmalıdır. Gebelik takibi süresince tiroid fonksiyon testleri (TSH, T4) doktor tarafından düzenli izlenerek ilaç dozu gerekirse ayarlanmalıdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte tiroid ilacı dozu ne sıklıkla kontrol edilmelidir?
Hamilelikte tiroid ilacı dozu genellikle gebeliğin her trimesterinde (3 aylık dönemler) veya doktorun uygun gördüğü daha sık aralıklarla yapılan kan testleri ile yeniden değerlendirilir. Gebeliğin ilerleyen haftalarında vücudun hormon ihtiyacı arttığı için ilk dozunuz yeterli gelmeyebilir. Bu nedenle rutin kan tahlillerinizi ihmal etmemeniz ve değerlerinize göre doz ayarlaması yapılması oldukça önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik döneminde tiroid ilacını bırakmak mümkün mü?
Hamilelikte tiroid ilacını doktorunuza danışmadan kesinlikle bırakmamalısınız. Tiroid tedavisi, gebelik süreci boyunca hem annenin metabolizmasını düzenlemek hem de bebeğin sağlıklı büyümesini desteklemek için gereklidir. İlacı kendi kendinize kesmek tiroid değerlerinin hızla değişmesine ve gebelik sağlığının olumsuz etkilenmesine yol açabilir; tedavi süreci doğum sonrasına kadar uzman takibinde devam etmelidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,603 soru

24,671,228 cevap

367,273 kullanıcı

...