30 haftalık gebeyim, 32. haftada çalışabilir raporu almalı mıyım?

0 oy
169 göst.
28 Mart 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (25 puan) sordu
Kızlar şuan 30 haftalık gebeyim 37. Haftaya kadr çalışabilirim 32. Haftada çalışabilir raporu almam gerekiyor mu
Gebelik haftası 30

2 Cevap

0 oy
28 Mart 2023 (6,204 puan) cevapladı
Evet yoksa doğum izni başlıyor otomatik.
28 Mart 2023 (25 puan) yorumladı
Tamm çok teşekkürler
-Reklam-
0 oy
28 Mart 2023 (489 puan) cevapladı
32+0da almanız gerekli aksi takdirde kendi kendinize 37ye kadar çalışsanız da doğum öncesi kullanmadığınız izinleri sonraya aktaramazsiniz 
28 Mart 2023 (25 puan) yorumladı
Anladım 37. Haftada tekrar çalışamaz raporu almam gerekiyor mu
28 Mart 2023 (489 puan) yorumladı
Doktordan haftanızla ilgili belge alıp verirsiniz kuruma muhtemelen. Yada doktorunuza söylersiniz 32. haftada yazacağı raporu 37. Haftaya kadar diye yazar orada iznin başlangıç tarihi olursa o da olur.

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

32. haftada çalışabilir raporu almak zorunlu mu?
Evet, 32. haftada çalışabilir raporu almak yasal bir zorunluluktur. Eğer gebeliğinizin 32. haftasında çalışmaya devam etmek istiyorsanız, kadın hastalıkları ve doğum uzmanından 'çalışabilir' ibareli raporunuzu almanız gerekir. Bu rapor olmadan yasal olarak çalışmaya devam etmeniz mümkün değildir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik izni ne zaman başlar ve rapor nasıl alınır?
Gebelik izni normal şartlarda 32. haftada başlar. Bu tarihte doktorunuzdan alacağınız rapor ile çalışmaya devam edip etmeyeceğinizi resmiyete dökersiniz. Raporu aldıktan sonra iş yerinizin insan kaynakları veya muhasebe birimine teslim etmeniz yeterlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
32. haftada çalışabilir raporu almazsam ne olur?
32. haftada çalışabilir raporu almazsanız, yasal olarak gebelik izniniz başlamış sayılır ve iş yerinde çalışamazsınız. Bu raporu almadığınız takdirde işe devam etmeniz hem yasal süreçler hem de SGK bildirimleri açısından sorun yaratabilir, bu nedenle mutlaka takibini yapmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
37. haftaya kadar çalışmak için hangi işlemler yapılmalı?
37. haftaya kadar çalışabilmek için öncelikle 32. haftada 'çalışabilir' raporu almanız, ardından 37. haftaya ulaştığınızda tekrar doktorunuza giderek 'çalışamaz' raporuna geçiş yapmanız gerekir. Toplamda 32. haftadan 37. haftaya kadar geçen sürede çalışmış sayılırsınız ve bu süre doğum sonrası izninize eklenir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Çalışabilir raporu ile doğum öncesi izin süresi nasıl değişir?
32. haftada çalışabilir raporu alıp 37. haftaya kadar çalışırsanız, kullanmadığınız 5 haftalık süre doğum sonrasındaki izin sürenize eklenir. Böylece toplamda 16 haftalık yasal izninizi doğum sonrasında daha uzun süre kullanma hakkına sahip olursunuz.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
4 cevap 332 göst.
23 Kasım 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Songulacav (63 puan) sordu
0 oy
2 cevap 547 göst.
4 Ağustos 2022 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde Bbrc (41 puan) sordu
0 oy
2 cevap 249 göst.

1,512,150 soru

24,665,536 cevap

366,953 kullanıcı

...