Tansiyonum normal ama el ve ayaklarım şişiyor, neden olabilir?

0 oy
892 göst.
26 Haziran 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (267 puan) sordu
Kızlar tansiyonum normal tuzda tüketmiyorum ama el ve ayaklarım şişmeye başladı normalmi acaba
Gebelik haftası 33+6

6 Cevap

0 oy
26 Haziran 2023 (14,035 puan) cevapladı
Ödem işte o :) sıcaklardan daha çok oluyor
26 Haziran 2023 (14,035 puan) yorumladı
Sıcak çok etkili. Tuzu sıfırlamak da ödem yaparmış aslında az miktarda tüketmek gerekiyormuş. Düzenli egzersiz ve dinlenme anında ayakları yukarıda tutmak önemli. Bir diğer postta biri eprom tuzunu önermiş onunla ayak banyosu. İlk fırsatta deneyeceğim ben
26 Haziran 2023 (14,035 puan) yorumladı
Ablam ilk kızını agustosta ikincisinin ocakta doğurdu. Ocakta doğanda hiç ödem olmadığını söylüyor. Ama Ağustostaki gebeliğinde çok fazla şişlik vardı
26 Haziran 2023 (267 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim denicem bende
26 Haziran 2023 (267 puan) yorumladı
Benmde diğer kızım Aralık'ta doğdu hiç şişlik yaşamadım bunda oldu sadece
26 Haziran 2023 (128 puan) yorumladı
Çok teşekkür ediyorum bende çok yardımcı oldunuz ❤️❤️❤️
-Reklam-
0 oy
26 Haziran 2023 (384 puan) cevapladı
Benimde aynı :) 34 hafta olduk sağ ayağım balon oldu resmen hahah bol su içiyorum yine aynı otururken ayaklarınızı uzatmanızı tavsiye ederim hatta yastık koyun az da olsa şişlik çekiliyor, ben geceleri buz da koyuyorum oda rahatlatıyor
26 Haziran 2023 (267 puan) yorumladı
Aman başka bi sıkıntı olmasında dayanırız onlara
0 oy
26 Haziran 2023 (1,058 puan) cevapladı
Bende de oluyor sürekli yüzüğün yerini değiştiriyorum sıkmasın diye bazen cikartamiyorum el ayakta var su iyi geliyor yıkıyorum bazen suda bekletiyorum tuzlu da yememeye çalışıyorum ama Allah'ın emri yani sanırım öyle de olsa böyle de olsa şisiyor :)
0 oy
26 Haziran 2023 (994 puan) cevapladı
Bnde de var ayaklarım şiş normal biraz olması 
0 oy
26 Haziran 2023 (427 puan) cevapladı
Cok hareket ediyormusun ayaklarini uzatib dinlen o zaman şişkinliyin gidigini göreceksin ben cok ayakda kalinca hareket edince şişiyordu dinlenince geciyordu
26 Haziran 2023 (267 puan) yorumladı
Evet hareketliym biraz 4 yaşında kızım var mecburen peşindeyim sürekli
26 Haziran 2023 (427 puan) yorumladı
İşde bu yuzden ayaklarin şişiyor bakacak sana yardim edecek kimse yokmu hic degilse bir iki gun ayaklarini uzatib dinlen
26 Haziran 2023 (267 puan) yorumladı
Yok ama bayram dolayısıyla eşim evde olcak sık sık uzanmaya çalışcam geçer inşallah
26 Haziran 2023 (427 puan) yorumladı
İn şe Allah canim benimde 1 kizim var 2 yasina 3 ay kaldi cok yaramaz ve bende 2 ci kez hamileyim dokdorum uzan dedi düşük tehlikem var o yuzden anemlere geldim anem yardim ediyor evdeki kadar calişmiyorum ve pesinden koşmuyorum 1 cocukla 2 ci hamilelik zor oluyor sag salim kucaginiza Alirsiniz in şe Allah
0 oy
26 Haziran 2023 (227 puan) cevapladı
Valla canım ben 20 haftama girdim ben de başladı bile anlamadım 2 gündür var ama abatilacak kadar cok sis degil sicaklardan olduğunu düşünüyorum çünkü tansiyonum sürekli ölcerim 
26 Haziran 2023 (267 puan) yorumladı
Demekki sıcaklarda etkiliymiş yeni anlamış oldum
26 Haziran 2023 (227 puan) yorumladı
Valla ben de korkuyorum gebelik zehirlenmesi falan diye ama tansiyonum falan normal , su 2 gündür havalar aşırı sıcak ondan oluyor kesin yani :)

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Tansiyon normal olmasına rağmen el ve ayak şişmesi neden olur?
Tansiyon değerleriniz normal olsa bile el ve ayak şişmesi vücuttaki ödem birikimi, hormonal değişimler, uzun süre hareketsiz kalma veya dolaşım sistemi yavaşlaması gibi durumlardan kaynaklanabilir. Özellikle gebelik döneminde artan kan hacmi ve damar genişlemesi, tansiyon yükselmese dahi vücudun uç noktalarında sıvı toplanmasına yol açarak şişlikleri tetikleyebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
El ve ayak şişmesi durumunda ne zaman doktora gitmeliyim?
El ve ayak şişliğine ani kilo artışı, görme bozuklukları, şiddetli baş ağrısı veya karın bölgesinde hassasiyet gibi belirtiler eşlik ediyorsa vakit kaybetmeden bir uzmana başvurmalısınız. Ayrıca tek taraflı şişlikler veya parmakla bastırıldığında derin iz bırakan ödemler, altta yatan farklı sağlık sorunlarının habercisi olabileceği için mutlaka doktor kontrolü gerektirir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte el ve ayak ödemini azaltmak için neler yapabilirim?
Ödemi azaltmak için gün içerisinde uzun süre ayakta kalmamaya özen göstermeli ve dinlenirken ayaklarınızı kalp seviyesinden yukarıda tutacak şekilde uzanmalısınız. Bol su tüketimi böbreklerin süzme kapasitesini artırarak ödem atılmasına yardımcı olurken, hafif tempolu yürüyüşler kan dolaşımını hızlandırarak şişliklerin hafiflemesini sağlar.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Tuz tüketimini kısıtlamak el ve ayak şişmesine iyi gelir mi?
Tuz tüketimini kısıtlamak vücuttaki su tutulumunu (ödemi) engellemek için atılabilecek en etkili adımlardan biridir. Fazla sodyum alımı damarlardaki sıvı dengesini bozarak dokularda şişkinliğe neden olur; bu nedenle işlenmiş gıdalardan, turşu ve aşırı tuzlu atıştırmalıklardan kaçınmak şişliklerin kısa sürede azalmasına yardımcı olabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hangi besinler vücuttaki ödemin atılmasına yardımcı olur?
Potasyum açısından zengin olan muz, kayısı, maydanoz ve salatalık gibi besinler doğal idrar söktürücü özellikleri sayesinde ödemin atılmasına destek olur. Ayrıca yeterli miktarda su içmek ve vücudu susuz bırakmamak, böbreklerin daha verimli çalışmasını sağlayarak el ve ayaklardaki şişliklerin azalmasına yardımcı olan temel faktörler arasındadır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
0 cevap 248 göst.
0 oy
3 cevap 475 göst.

1,512,473 soru

24,669,587 cevap

367,184 kullanıcı

...