24+3 ikiz hamileyim şeker yüklemesinde şekerim çıktı ne yapmalıyım?

0 oy
455 göst.
20 Eylül 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (62 puan) sordu
Merhabalar. 24+3 ikiz hamileyim.Şeker yüklemesinde açlık sınırda toklukda yüksek çıktı.Doktor 5-6 gün diyet yap, şekerini ölç düzelmezse insulin yazarım dedi. Böyle birşey yaşayan oldumu? Nasıl diyet uyguladınız? Neleri yiye bilirim?

Doktor doğru dürüst anlatmadı ne olur diye.Sadece un makarna pirinç patates pirinç tatlı olmaz dedi.

Kafam çok karışık.Mesela bulgur olirmu hangi meyveler olur.Meyve gün boyu ne kadar yiye bilirim.Uyguladığınız diyet varsa lütfen yaza bilirmisiniz
Gebelik haftası 24+3

6 Cevap

0 oy
20 Eylül 2023 (840 puan) cevapladı
Diyetisyene git sana diyet programı uygulayacak tam buğday ekmeği yada çavdar ekmeği tüket makarna patates hamur işi ve şekerden uzak dur ki bunlar hatırladığım diyetisyen seni daha iyi yönlerdirir çok geçmiş olsun Allah'ım hayırlısı ile kucagına almayı nasip etsin (amin)
20 Eylül 2023 (62 puan) yorumladı
Teşekkür ederim
-Reklam-
0 oy
20 Eylül 2023 (8 puan) cevapladı
Çok geçmiş olsun. Seni diyetisyene yönlendirmesi gerekirdi. Herkesin boyu kilosu aile öyküsü farklıdır. Bende de 28. Haftada çıktı iki hafta gr gr diyet uyguladım. Düzgün gitti bi ara yükseldi insülin başladık. Ama yarı doz almama ve birkaç gün sonra bırakmama rağmen değerlerim düzeldi çok şükür. Benimki tamamen psikolojikti sanırım stresli bir dönem geçirmiştim. Şimdi düzenli ölçüm yapıp diyete devam ediyorum. Sapma olursa insülin devam edeceğim. Naçizane tavsiyem hayatındaki stres odaklarını yok etmeye çalış. Acil şifalar:)
0 oy
20 Eylül 2023 (8 puan) cevapladı

Çok geçmiş olsun. Seni diyetisyene yönlendirmesi gerekirdi. Herkesin boyu kilosu aile öyküsü farklıdır. Bende de 28. Haftada çıktı iki hafta gr gr diyet uyguladım. Düzgün gitti bi ara yükseldi insülin başladık. Ama yarı doz almama ve birkaç gün sonra bırakmama rağmen değerlerim düzeldi çok şükür. Benimki tamamen psikolojikti sanırım stresli bir dönem geçirmiştim. Şimdi düzenli ölçüm yapıp diyete devam ediyorum. Sapma olursa insülin devam edeceğim. Naçizane tavsiyem hayatındaki stres odaklarını yok etmeye çalış. Acil şifalar:)

0 oy
20 Eylül 2023 (27 puan) cevapladı

image

bir onceki hamileligimde seker yuzunden verilen liste canim.bilemiyorum herkese farkli olabilir ama bana oyle gelmedi sadece saatlerimi uyku duzenime gore ayarlamisti uyanma saatinden sonra en fazla bir saat icinde kahvalti yapcak sekilde
20 Eylül 2023 (27 puan) yorumladı
Ekstra olarak kepekli ekmek onerdi ben cavdara basladigimi soyleyince onun daha iyi oldugunu soyledi.ben hic insulin kullanmadim bu diyette meyve cok fazla mesela bu kadar asla yemedim
20 Eylül 2023 (62 puan) yorumladı
Çok teşekkür ederim
0 oy
20 Eylül 2023 (72 puan) cevapladı
Benimde gecen hafta gebelik sekerim cikti diyet listesi yazdi doktor bulgur pilavını ekmek yemezsen 4 yemek kasigi yiyebilirsin dedi onun dışında yoğurt patatessiz sebze yemekleri haşlanmiş yada fırınlanmış yağsız et kofte balik tavuk gibi seyler yiyebilirsin bol sinirsiz yagsiz salata yiyebilirsin kahvaltida da iki haslanmis yumurta 5-6 zeytin 2 ceviz ici kibrit kutusu beyz peynir sinirsiz salata iki dilim cavdar yada tam bugday ekmegi yiyebilirsin sekerli hicbisey yazmamis bana :( ara ogunlerde de hep vi porsiyon meyve 5-6 adet çiğ kuruyemis
20 Eylül 2023 (62 puan) yorumladı
Yorumunuz çok yardımcı oldu teşekkür ederim.Hangi meyveleri yiyebiliriz?
20 Eylül 2023 (72 puan) yorumladı
Her meyveyi yiyebilirsin bana kağıtta meyvelerin ölçülerini yazmıştı çoğunlukla her meyve var aklina ne gelirse ama fazla yiyemiyorsun sikinti orda :) ben genelde yeşil elma yiyorum hem tok tutuyo hemde kabizligi engelliyo meyve bulamazsam salatalik yiyorum
0 oy
20 Eylül 2023 (72 puan) cevapladı
Meyveyi ara ogunlerde yiyebilirsin ama her meyvenin bi ölçüsü var mesela incir 1 tane üzüm bi küçük salkım elma avcunun ici kadar falan diyetisyen soyler sana zaten 
20 Eylül 2023 (16 puan) yorumladı
Merhaba güzel kardeşim benim de şekerim var hamilelikte de bunu tetikliyor ben de diyet yapıyorum sabahları 2 yumurta haşla 1 tane salatalık 1 tane domates bir kaç tane zeytin birde yağsız peynir tam buğdaylı ekmek bir dilim ara öğün lerde de meyve tabağı yap kendine  çok aç olursan da salata tabaği yap büyük olsun yoğurt tüket  şeker  unlu mamülleri ve pirinç bulgur gibi şeylerden uzak dur kuru yemiş te tüket inşeAllah iyi olursun ben böyle devam ediyorum 
21 Eylül 2023 (62 puan) yorumladı
Bana doktor incir muz üzüm portakal mandalin nar yasak dedi.birtek elma kaliyor geriyo( bu çocukıar meyvesiz nasıl vitamin alıcak onu düşünüyorum
21 Eylül 2023 (72 puan) yorumladı
Bende kısıtlama yapmadı kagit verdi butun meyveler yaziyo ama ne kadar yicegin onemli dedi incir bir tane yiyebiliyorum günlük üzüm bir küçük salkım mandalina avuç içi kadar bir tane elma da orta boy yaziyo demekki doktordan doktora farkediyo

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelik şekerinde hangi karbonhidratlar tercih edilmelidir?
Gebelik şekerinde beyaz un, pirinç ve patates gibi kan şekerini hızla yükselten gıdalar yerine glisemik indeksi düşük olan tam buğday ürünleri, çavdar ekmeği ve kontrollü miktarda bulgur tercih edilmelidir. Lif içeriği yüksek olan bu gıdalar, şekerin kana daha yavaş karışmasını sağlayarak tokluk kan şekerinizin dengede kalmasına yardımcı olur.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamilelikte meyve tüketimi nasıl sınırlandırılmalıdır?
Hamilelikte meyve tüketimi porsiyon kontrolü ile yapılmalı ve mümkünse tek başına değil, yanında protein veya sağlıklı yağ kaynağı olan bir besinle (ceviz, badem veya yoğurt gibi) tüketilmelidir. Günde 2 porsiyonu geçmemeye çalışın; özellikle şeker oranı yüksek olan üzüm, kavun ve incir yerine glisemik indeksi daha düşük olan elma, armut veya çilek gibi meyveleri tercih etmek kan şekeri dengesi için daha güvenlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
İkiz gebelikte şeker diyeti nasıl planlanmalıdır?
İkiz gebelikte şeker diyeti, hem sizin hem de bebeklerinizin ihtiyaç duyduğu temel besinleri alırken kan şekerini sabit tutacak şekilde, sık ve az öğün prensibine dayanmalıdır. Ana öğünlerde mutlaka protein (et, tavuk, balık, yumurta) ve sebze bulundurmalı, ara öğünlerde ise kan şekerini dengelemek için az miktarda süt ürünü veya kuruyemiş tüketerek açlık süresini kısaltmalısınız.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekerinde tokluk kan şekeri neden yüksek çıkar?
Tokluk kan şekerinin yüksek çıkması, tüketilen karbonhidratın miktarının veya türünün vücudun insülin direnci ile başa çıkma kapasitesini aştığını gösterir. Vücudunuzdaki hormonal değişimler nedeniyle gebelikte insülin direnci artar; bu durum özellikle basit karbonhidratlar ve şekerli gıdalar tüketildiğinde kan şekerinin sağlıklı sınırlarda kalmasını zorlaştırır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelik şekeri diyeti ile insülin kullanımına gerek kalır mı?
Gebelik şekeri diyeti, birçok vakada kan şekeri değerlerini hedeflenen aralığa çekmek için yeterli olmaktadır. Diyetinize sadık kalarak, düzenli kan şekeri takibi yapıp doktorunuzun belirttiği sınırları koruduğunuz sürece insülin tedavisine ihtiyaç duymadan süreci yönetme şansınız oldukça yüksektir; ancak diyetle kontrol altına alınamayan durumlarda bebeğin sağlığı için insülin tedavisi gerekli bir tıbbi müdahaledir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.


1,512,202 soru

24,666,218 cevap

366,988 kullanıcı

...