31 haftalık hamileyim diş ve diş eti ağrım var ne yapmalıyım?

0 oy
99 göst.
11 Ekim 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (505 puan) sordu
Günaydın kızlar ben 31+5hamileyim dişim etim cok agriyo ve şişmiş aile hekimine gitsem ilaç yazar mı acaba?
Gebelik haftası 31+5

1 cevap

0 oy
11 Ekim 2023 (359 puan) cevapladı
Aile hekimini bilmiyorum ama bende aynı sorunu yaşadım dişçiye gittim antibiyotik yazdı enfeksiyon daha çok zarar verir bebeğe dedi. Doktorum da kullan dedi bı hafta kullandım şişlik geçti 
11 Ekim 2023 (505 puan) yorumladı
Anldm cnm  galiba iltihap tutmuş dişim cok kotu ağrıyor ne yapacm bilmiyom inşallah yazar aile hekimi
-Reklam-

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

Gebelikte 31 haftalıkken şiddetli diş ve diş eti ağrısı için ne yapmalı?
Gebelikte 31. haftada yaşanan şiddetli diş ve diş eti ağrısı için vakit kaybetmeden bir diş hekimine başvurulmalıdır. Diş eti şişmesi genellikle hormonal değişimlere bağlı diş eti iltihabından kaynaklanabileceği gibi enfeksiyon belirtisi de olabilir. Hekiminiz hamileliğin üçüncü trimesterinde güvenli olan lokal müdahaleleri planlayacak veya gerekli görürse kadın doğum uzmanınızla görüşerek uygun antibiyotik veya ağrı kesici tedavisini düzenleyecektir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileyken diş ağrısı için aile hekimi ilaç yazabilir mi?
Aile hekimleri genel sağlık sorunları için ilaç yazabilse de, gebelikte yaşanan diş ve diş eti ağrılarında öncelikli muhatap bir diş hekimidir. Diş ağrısının kaynağını tespit etmeden rastgele ilaç kullanmak bebek sağlığı için riskli olabilir. Bu nedenle diş hekiminiz ağrının sebebini belirleyip gebelik döneminde kullanılması güvenli olan ilaçları reçete etmelidir; aile hekiminiz ise diş hekiminin yönlendirmesi doğrultusunda süreci takip edebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte diş eti şişmesi neden olur ve nasıl geçer?
Gebelikte diş eti şişmesi, artan progesteron hormonu seviyelerinin diş eti dokusunu plak bakterilerine karşı daha hassas hale getirmesiyle meydana gelir. Bu durumu hafifletmek için yumuşak uçlu bir diş fırçasıyla düzenli ağız bakımı yapmak, diş ipi kullanmak ve tuzlu suyla gargara yapmak iltihabı azaltmaya yardımcı olabilir. Ancak şişlik ağrılı ve sürekliyse, altta yatan bir apse veya diş eti hastalığı ihtimaline karşı diş hekimi muayenesi şarttır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Hamileliğin son aylarında diş tedavisi yaptırılabilir mi?
Hamileliğin son aylarında, özellikle 31. haftadan sonra acil diş tedavileri güvenle yapılabilir. İkinci trimester diş tedavileri için en ideal dönem olsa da, şiddetli ağrı veya enfeksiyon durumunda beklemek anne ve bebek için daha riskli olabilir. Diş hekiminiz, tedavi sırasında pozisyonunuzu ayarlayarak ve radyografi gibi işlemlerden kaçınarak veya gerekli önlemleri alarak güvenli bir müdahale gerçekleştirebilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Gebelikte diş ağrısı bebeğe zarar verir mi?
Gebelikte tedavi edilmeyen diş ağrısı ve buna bağlı gelişen enfeksiyonlar, vücutta iltihabi bir sürece yol açarak erken doğum riski gibi komplikasyonlara neden olabilir. Diş eti enfeksiyonlarında açığa çıkan bakterilerin kan dolaşımına karışması genel sağlığınızı etkileyebilir. Bu yüzden diş ağrısını ihmal etmek yerine, hamileliğin hangi haftasında olursanız olun bir diş hekimine görünerek sorunun güvenli yöntemlerle çözülmesini sağlamak bebeğiniz için en sağlıklı yaklaşımdır.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
2 cevap 285 göst.
0 oy
0 cevap 81 göst.
0 oy
0 cevap 148 göst.
4 Ağustos 2024 Hamilelikte Bebek Sağlığı kategorisinde 34Fermel02 (160 puan) sordu

1,512,568 soru

24,670,907 cevap

367,254 kullanıcı

...