NST'ye kaçıncı haftada girilir, ne zaman başlanmalı?

0 oy
813 göst.
16 Aralık 2023 Hamilelik Dönemi Genel kategorisinde (304 puan) sordu
Sorum yukarda kızlar 
Gebelik haftası 29+2

17 Cevap

0 oy
16 Aralık 2023 (196 puan) cevapladı
Benim gittiğim doktor 29 dan başlatıyo 
-Reklam-
0 oy
16 Aralık 2023 (54 puan) cevapladı
30 veya 32 de başlatıyorlar 
0 oy
16 Aralık 2023 (274 puan) cevapladı
Ben de bugün sordum, 34'ten sonra dedi. Doktordan doktora fark ediyor sanırım.
0 oy
16 Aralık 2023 (842 puan) cevapladı
31 de başladık bizde 
0 oy
16 Aralık 2023 (24 puan) cevapladı
32. Haftada giriliyor eğer gebelik haftaniz  önde gidiyorsa yani bebek iriyse daha erken haftalardada nst gonderebiliyor doktor 
0 oy
16 Aralık 2023 (210 puan) cevapladı
Merhaba  bende özele gidiyorum 32. Haftada nst ye gireceğimi söyledi.  Bu arada nst ekstra ücretli mi yoksa muayeneye dahil mi bilginiz var mı?
16 Aralık 2023 (274 puan) yorumladı
Ekstra ücretli diye biliyorum ama ben de daha girmedim, ilerleyen zamanda göreceğim bakalım.
16 Aralık 2023 (349 puan) yorumladı
Ben muayene oluyorum öyle  ekstra ödemiyorum
0 oy
16 Aralık 2023 (100 puan) cevapladı
Ben 34. haftada başladım, doktora göre değişiyor.
0 oy
16 Aralık 2023 (1,697 puan) cevapladı
İlkinde 26 haftadan itibaren girdim riskliydi ikincide 32 haftadan itibaren 3 te 28 haftadan itibaren gene riskli ve erken doğum yaptım 
0 oy
16 Aralık 2023 (435 puan) cevapladı
32 den sonra doktor ne zaman uygun görürse istiyor
0 oy
16 Aralık 2023 (349 puan) cevapladı
32de ilk girdim canım sonra 35te girdim öyle yani
0 oy
16 Aralık 2023 (564 puan) cevapladı
27 de başladım ama erken doğum riskim var ondan
16 Aralık 2023 (274 puan) yorumladı
Erken doğum riski olup olmadığı neye göre belli oluyor acaba, bu konuyu merak ediyorum ben de
17 Aralık 2023 (564 puan) yorumladı
Önceki gebeliklerden dolayi
17 Aralık 2023 (274 puan) yorumladı
Hımm anladım teşekkür ediyorum, benim ilk gebelik.
0 oy
16 Aralık 2023 (933 puan) cevapladı
30 da başlıyor 
0 oy
16 Aralık 2023 (71 puan) cevapladı
Genelde 32. haftadan sonra 
0 oy
16 Aralık 2023 (2,128 puan) cevapladı
Iki dogumumda da 37de girdim. 1 kere girip bir sonraki hafta dogum yaptim ikisinde de. Doktor gerek gorurse erken baslatabilir.
0 oy
16 Aralık 2023 (143 puan) cevapladı
30 haftadan başlıyor cnm
0 oy
16 Aralık 2023 (2 puan) cevapladı
Ben kızımda 32 haftalık ta girdim ikinci gebeliğim de henüz yeni olduğu için girmedim 9 haftalık hamileyim
0 oy
16 Aralık 2023 (75 puan) cevapladı
Bnde geçen gitim kontrol 33 +4 gitim hastane sadece ultrason aldı gayet iyi dedi bebeğe kilosu flan die bir ay sonra yine kontrole gel dedi herhangi bir ağrı sancı olursa acile gidersn yoksa da tekrardan bana gelirsin dedi hiç nst flan almadı bursa şehir hastanesi 

💡 Bu Konuda En Sık Sorulan Sorular

NST cihazına genellikle gebeliğin kaçıncı haftasında girilir?
NST (Non-Stres Test) uygulamasına genellikle gebeliğin 32. haftasından itibaren başlanır. Riskli gebeliklerde veya doktorun gerekli gördüğü durumlarda bu süreç 28. haftadan itibaren de başlatılabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
Doğuma yakın dönemde NST kaç haftada bir çekilir?
Gebeliğin son haftalarında, genellikle 36. haftadan itibaren NST takibi haftalık olarak yapılır. Ancak miad aşımı veya bebek hareketlerinde azalma gibi durumlarda doktorunuz bu süreyi 2-3 güne bir şeklinde sıklaştırabilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çekilirken nelere dikkat etmeli ve nasıl hazırlanmalı?
NST'ye girmeden önce hafif bir şeyler yemiş olmak, bebeğin daha hareketli olmasını sağlayarak testin daha kısa sürede tamamlanmasına yardımcı olur. Randevunuza gitmeden önce mesanenizi boşaltmanız ve rahat kıyafetler tercih etmeniz konforunuz için önemlidir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST testi gebelikte neden yapılır ve amacı nedir?
NST, bebeğin kalp atış hızını, hareketlerini ve rahimdeki kasılmaların şiddetini ölçerek bebeğin genel iyilik halini değerlendirmek için yapılır. Bu test sayesinde bebeğin oksijensiz kalıp kalmadığı ve doğum sancılarının durumu hakkında önemli veriler elde edilir.
Bu yanıt faydalı oldu mu?
NST çekimi ne kadar sürer ve sancı hissedilir mi?
NST uygulaması genellikle 20 ile 30 dakika arasında süren ağrısız ve acısız bir işlemdir. Karnınıza yerleştirilen iki farklı prob sayesinde kalp atışları ve sancı hareketleri kaydedilir, bu süreçte herhangi bir elektrik akımı veya radyasyon verilmez.
Bu yanıt faydalı oldu mu?

Yukarıdaki kısa yanıtlar bilgilendirme amaçlı editöryal özetlerdir.Bilgilerin doğruluğu süzgecimizden geçirilmiş olsa da, tanı ve tedavi için mutlaka doktorunuza başvurunuz. Tıbbi Doğrulama ve Yayın Sürecimizi İnceleyin.

İlgili sorular

0 oy
7 cevap 613 göst.
0 oy
14 cevap 813 göst.
0 oy
11 cevap 923 göst.
7 Şubat 2023 Doğum kategorisinde zeynepizzet (571 puan) sordu

1,512,285 soru

24,667,114 cevap

367,049 kullanıcı

...